۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
گردشگری

جاهای دیدنی خرمشهر

پل شهید جهان آرا (پل دوم خرمشهر )

پل دوم که با نام شهید جهان آرا شناخته می شود ، ازز پل ها و جاهای دیدنی خرمشهر است . این پل با طراحی زیر سازه پلی که بر زوی کانال حفار ( کانال بین ارتباطی کارون و بوشهر) فاصله مناسب از پل قدیمی جهت باسازی  شهرستان خرمشهر احداث شده است .

بازار سیفبهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی خرمشهر - کجارو

 

بازار سیف یکی از مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری خرمشهر است. در این بازار تنوع قابل توجهیی از کالا ها ارائه می شود .

کنزالمال خرمشهر

کنزالمال (مرکز خرید اروند) خرمشهر

کنزالمال که ابتدا به نام بازار چینتی ها معروف شده بود ، از مقاصد خرید و جاهای دیدنی خرمشهر است . این بازار تنوع بی نظیری از کالاهای مختلف را با قیمت های مناسب ارائه می کند و به همین خاطر است که مورد توجه گردشگران  قرار گرفته است . ساختار داخلی بازار یک طبقه  طراحی شده و از راهروهای متقاطع مختلف تشکیل شده است . در کنزالمال همه چیز از  لباس بچه گرفته تا وسایل منزل و دکوراسیون با قیمت مناسب پیدا می شود چرا که فروشندگان آن ها را مستقیماً از فروشندگان خارجی تهیه می کنند و به خاطر ورود به منطقه آزاد اروند از پرداخت گمرک معاف هستند.

مسجد جامع خرمشهر

به وقت هفت صبحِ سوم خرداد | پایگاه خبری جماران

ناام خرمشهر یادآور جنگ تحمیلی ایران و عراق است شهری با مردمان دوست داشتنی که مقصد بسیاری از گردشگران در استان خوزستان محسوب می شود .

مسجد جامع خرمشهر کجاست؟

مسجدجامع خرمشهر در طول جنگ تحمیلی، قلب تپپنده ملت ایران بود . این بنا علاوهه بر قدمت تاریخی و اهمیت معماری دارای ارزش معنووی است .

جزیره مینو

جزیره مینوبا نام قدیمی صلبوخ از جاهای دیدنی خرمشهر در استان خوزستان است و بین خرمشهر و آبادان قرار دارد . این جزیره با نخلستان های زیبا هر بیننده ای را مسجور زیبایی خود می کند .

قصرفیلیه (شیخ علی )

قصر فیلیه (کاخ شیخ خزعل) کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

قصر فیلیه یکی از بناهای تاریخی و مکان های دیدنی خرمشهر است که توسط شیخ خزعل حاکم خوزستان در سال ۱۹۱۷ در ززمینی به مساحت ۷۸۸ متر مربع در کنار نهر فیلیه محمر ساخته شد.این بنا یکی از ساختمان های با شکوه دوران خود بوده است و در گذشته تفریگاه مردم خرمششهر بود این بنا مربوط به دوره قاجار است .

اروند رود

اروند رود یکی از رودهای پهناورجنوب غربی ایران است که جاذبه های گردشگری استان خوزستان است . این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن به کارون پدید آمده است . درازای این رودخانه حدود ۱۹۰ کیلومتر است که در نهایت به خلییج فارس می ریزد.

مجتمع تجاذی تفریحی برلیان

مجتمع تجاری برلیان

مجتمع تجاری تفریحی برلیان یکی از مراکز خرید و جاهای دیدنی خرمشهر است که به صورت فروشگاه های چندقسمتی در حال فعالیت است . این مجموعه در مجاورت ساحل تماشایی کارون به شکل یک کشتی و در پنج طبقه ساخته شده است .

موزه جنگ خرمشهر

موزه جنگ ( موزه فرهنگی دفاع مقدس ۹ خرمشهر ساختنمان  سابق شرکت نفت خرمشهر است که در خیابان امام خمینیی (ره ) (لب شط سابق ) و در کنار پل شهید جهان را پل فلزی قرار دارد ) این ساختمان در اواخر مهر ÷۱۳۵۹ به اشغال دشمن درآمد که پس از آزاد سازیی خرمشهر به محلی برای برپایی موزه جنگ تبدیل شد.

مضیف حاج عبدالله

یکی از زیباترین مضیف ها می باشد که در خرمشهرز در استان خوزستان قرار دارد . در این مضیف رستوران و بازار دارد که افراد در صورت دوست داشتن به ۀآنجا مراجعه کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *