۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

حتی سرعت پایین اینترنت هم برای شرکت‌ها فاجعه بار است، چه برسد به قطعی کامل!

در شرایطی که قطعی اینترنت برای کسب‌وکارها فاجعه‌ آفریده، بررسی ها نشان می‎دهد که حتی سرعت پایین اینترنت نیز می‌تواند موجب ضررهای جبران‌ناپذیری به مشاغل شود.

در حالی که کسب‌وکارهای آنلاین داخل کشور این روزها به سختی، به دنبال راهی برای برقراری اتصال به اینترنت هستند، گزارش جدید وب‌سایت Iomart حاکی از آن است که حتی مشکلاتی در ابعاد کوچک‌تر مانند اتصال ضعیف شبکه‌های گسترده (WAN) که در اغلب مشاغل و کسب و کارهای بریتانیا استفاده می‌شود نیز می‌تواند منجر به کاهش قابل توجه بهره‌وری شود. نظرسنجی انجام شده در وب‌سایت lomart.com نشان می‌دهد که مشاغلی با تعداد ۱۰ تا ۴۹ موقعیت اداری در بریتانیا، از مشکلات شبکه و سرعت پایین اینترنت در مقایسه با سایرین رنج می‌برند. در اغلب اوقات، این کارمندان سطح متوسط از جمله مهندسان امنیتی هستند که از مشکلات اینترنتی متاثر هستند.

در این میان، تنها ۳ درصد از مدیران اجرایی شرکت‌ها ضعف اتصال و سرعت پایین اینترنت را گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد آنها کم‌تر از دیگران درگیر این مشکلات هستند. در این میان، افرادی که با مشکلات اتصال مواجه هستند، بیش از همه با ایراد زمان پاسخ‌گویی کند برنامه‌ها، عملکرد تجاری ضعیف شبکه، افزایش هزینه‌ها و سازگاری ضعیف روبرو هستند. هم‌چنین بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی، مشکلاتی را در حین ارتباط با دفاتر دیگر گزارش کرده‌اند.

مشکلات اتصال و سرعت پایین اینترنت در شبکه WAN

پروتکل HTTPS

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که با افزایش ناامیدی نسبت به عملکرد شبکه‌ WAN، کارمندان ممکن است به عنوان راه‌حل، به شبکه‌های ناامن روی بیاورند، به ویژه آن دسته از کارمندانی از خانه مشغول به کار هستند. این امر برای کسب و کارها خطرناک است، زیرا آنها را در معرض طیف گسترده‌ای از تهدیدهای سایبری قرار می‌دهد.

بیل استرین، مدیر iomart می‌گوید:

در نتیجه سرعت پایین اینترنت WAN، تقریبا نیمی از کسب و کارها (۴۵ درصد) از راه‌های اتصال امن به شبکه تجاری سر باز زده و این خطر را بیشتر می‌کند. اگرچه کسب و کارها ممکن است به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه، تمایلی به سرمایه‌گذاری در امنیت شبکه نداشته باشند، اما پیامدهای امنیتی یک شبکه ناامن در صورت حملات سایبری، می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

کارکنان از راه دور، نسبت به رخنه‌هایی نظیر باج‌افزارها، ویروس‌ها و هک آسیب‌پذیرتر هستند، زیرا این دسته در مقایسه با محیط کار، از اقدامات امنیتی و حیاتی کم‌تری برای شبکه خود استفاده می‌کنند. سرمایه‌گذاری در اتصال ایمن می‌تواند با به حداقل رساندن تهدیدات بالقوه مخربان سایبری، موجب بهبود بهره‌وری و عملکرد مثبت بلندمدت در کسب و کارها شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *