۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

خواص گل محمدی؟

خواص گل محمدی این است که:

 گل محمدی یا گل سرخ گل خوش عطر و رایحه است که استفاده از آن از دیرباز مرسوم بوده است گل محمدی یبوست را درمان می کند ،مدفوع را نرم و شل می کند و باعث آرام بخشی اعصاب می شود.

خواص گل محمدی:

۱- مقابله با عفونت:

گلبرگ‌های صورتی رنگ گل محمدی حاوی ترکیبات مفیدی از جمله تانن ها، بتاکاروتن، ویتامین K، پکتین و ویتامین‌های گروه B بوده که مصرف آن باعث از بین بردن التهاب و عفونت در بدن خواهد شد. 

۲-رفع مشکلات کبد و کلیه:

 استفاده از چای گل محمدی به صورت روزانه برای بیمارانی که از مشکلاتی نظیر سنگ کلیه و اختلالات کبدی رنج می‌برند مفید بوده و نیز باعث خروج سم از بدن خواهد شد.

۳. کمک به کاهش وزن:

مصرف دمنوش گل محمدی با کاهش اشتها و نیز کمک به چربی سوزی و هضم بیشتر غذا می‌تواند تا حدودی باعث لاغری و کاهش وزن شود۴-مراقبت از پوستعصاره گل محمدی یا همان گلاب مصارف زیادی در صنعت بهداشت و زیبایی پوست دارد. از جمله خواص آن می‌توان به پاک سازی پوست، حفظ لطافت و زیبایی و نیز رفع جوش و آکنه اشاره کرد

۴-رفع مشکلات گوارشی:

از چای و یا دمنوش گل محمدی می‌توان برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله کمک به هضم بهتر غذا، رفع یبوست، کاهش نفخ معده و روده و نیز درمان اسهال خونی استفاده کرد

۵-آرامش‌بخش و مسکن اعصاب:

برای رفع اضطراب و تنش بوده و در مراسمات مذهبی از دیرباز به این منظور مورد استفاده قرار می‌گرفته است.گلاب شادی‌آور،

خواص جادویی دمنوش گل محمدی۶- کاهش علائم سرماخوردگی:

در صورت بروز سرماخوردگی و به وجود آمدن علائمی همچون عطسه، تب و گرفتگی عضلات می‌توانید بامصرف دمنوش گل محمدی نسبت به کاهش این علائم اقدام کنید.

۷-رفع مشکلات و اختلالات خواب:

گل محمدی فاقد موادی مانند کافئین و همچنین حاوی ترکیباتی آرامبخش است، بنابراین نوشیدن یک فنجان از دمنوش آن قبل از خواب موجب تسکین اعصاب و نیز تنظیم خواب می‌شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *