۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

«داروخانه آمازون» معرفی شد؛ سرویس خرید آنلاین داروهای نسخه‌ای

آمازون از سرویس جدید ارسال داروهای نسخه‌ای به نام «داروخانه آمازون» (Amazon Pharmacy) رونمایی کرد و گامی بزرگ برای ورود به صنعت خدمات درمانی برداشت.

کاربران می‌توانند با درست کردن «یک پروفایل دارویی امن» در سرویس جدید آمازون ثبت نام کرده و اطلاعات مربوط به بیمه سلامت، بیماری‌ها و داروهای مصرفی را وارد کنند. آنطور که خبرگزاری CNBC گزارش می‌کند، کاربران می‌توانند طیف متنوعی از داروها از جمله انسولین، برخی داروهای مربوط به بیماری‌های پوستی، کنترل قند خون و میگرن را از فروشگاه آمازون بخرند. این فروشگاه برخی داروهای حساس و داروهای حاوی مواد مخدر مثل اکسی‌کدون را نمی‌فروشد.

آمازون برای کاربران سرویس پرایم مزایایی همچون تحویل رایگان دو روزه و همچنین امکان خرید داروها با قیمت کمتر را در نظر گرفته است. بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین جهان می‌گوید اعضای سرویس پرایم می‌توانند بدون داشتن بیمه حداکثر تا ۸۰ درصد برای داروهای عمومی و تا ۴۰ درصد برای داروهای تجاری در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

Amazon Pharmacy از هفته جاری در ۴۵ ایالت آمریکا فعالیت خود را آغاز می‌کند. هاوایی، ایلینوی، کنتاکی، لوییزیانا و مینه‌سوتا ایالت‌هایی هستند که این سرویس فعلاً در آن‌ها فعال نشده اما آمازون می‌گوید در آینده نزدیک خدمات دهی را در این مناطق نیز آغاز خواهد کرد. آمازون می‌گوید «اکثر» بیمه‌ها را قبول می‌کند و کاربران پیش از سفارش دارو می‌توانند با داروساز صحبت کنند.

سرویس Pharmacy گامی بزرگ برای استحکام موقعیت آمازون در بازار مراقبت‌های بهداشتی به شمار می‌رود. جرقه راه اندازی این سرویس سال ۲۰۱۸ و با تصاحب استارتاپ ارسال محصولات دارویی PillPack به قیمت ۷۵۳ میلیون دلار زده شد. در ادامه گزارش آمده که آمازون از زیرساخت این استارتاپ از جمله مراکز پردازش کالا و تأمین کنندگان محصولات دارویی آن برای راه اندازی Amazon Pharmacy استفاده کرده است.

فروش اینترنتی داروهای بدون نسخه و لوازم آرایشی به یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌های اینترنتی کشورمان از جمله دیجی‌کالا تبدیل شده است و با وجود فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارائه داروهای بدون نسخه، فروشگاه‌های اینترنتی با موانع متعددی در این مسیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *