۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

داروى کرونا کشف شد

داروى کرونا کشف شد

خبر مهمی درباره کرونا اعلام شده است تلویزیون رسمی چین اعلام کرده است (دانشگاه ژی جیانگ چین داروی موًثر برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا را کشف کرده است.

هر چند تا کنون اخبار متعددی از واکسن کرونا در آینده منتشر شده اما درباره دارروی درمان آن تا این لحظه خبری اعلام نشده بود.

اما دقایقی پیش خبر مهمی درباره ویروس کرونا اعلام شد تلویزیون رسمی چین اعلام کرده است (دانشگاه ژی جیانگ چین داروی موًثری برای مبتلایان به ویروس کرونا کشف کرده است.

داروی مؤثر کرونا پیدا شد

نخستین نتایج آزمایش داروی (ضد کرونا روی بیماران مبتلا به کویید ۱۹ مشخص شد.داروی آزمایشی شرکت گیلید در آزمایش های ابتدایی روی بیماران مبتلا به کویید ۱۹ نتایج امید وار کننده ای را نشان داد.
نتایج موفقیت آمیز  آزمایش این داروی موسوم به رومدسپوپر امید پزشکان را برای درمان این ویروس نوظهور افزایش می دهد.
اثرگذاری این دارو باعث رشد بورس‌ها شد
داروی گیلید که توسط محققان در بیمارستان تست شده نتایج عالی را به دنبال داشته بنابراین احتمال می رود به زودی به عنوان اولین داروی رسمی کرونا مجوز بگیرد.
بازار سهام آمریکا پس از مشخص شدن تاًثیر گذاری ۶۷ درصدی داروی گیلید پنج شنبه شب باعث شد بیش از ۸۰۰ واحد شاخص افزایش آینده سهام داو جونز  که نتایج آن احتمالاً در اولین دقایق روز کاری جمعه مشخص می شود.

ساخت واکسن کرونا نهایی می شود + زمان ورود به ایران

اگر چه ما می توانیم شیوع ویروس کرونا را از طریق قرنطینه و دیگر تدابیر فاصله گذاری کاهش دهیم و دانشمندان در حال ساخت دارو هایی برای علائم بیماری کویید ۱۹ هستند .تنها راه جلوگیری از ویروس کرونا واکسن است .

ساخت واکسن کرونا

محققان از سراسر جهان برای تولید یک واکسن درباره کوید۱۹ ساخت بیش از ۱۶۰ واکسن کرونا را در مرحله آزمایش دارند که از سوی سازمان جهانی بهداشت پیگیری می شوند.

"رمدسیویر" بالاخره در لیست داروهای وزارت بهداشت وارد شد/ تاثیر این دارو بر درمان کرونا چیست؟

هیچ دارویی برای درمان  قطعی کرونا پیدا نشده است اما برخی داروها نظیر رمدسیویرکه در لیست دارویی وزارت بهداشت قرار گرفت جهت حاد  بیماران درمان استفاده می شودو برخی سود جویان آن را در بازار سیاه با قیمت بالا به فروش می رساند.

در روزهای شیوع کرونا وعدم وجود داروی و واکسن برای آن عده ای از این شرایط سوء استفاده کردند و روزی به دروغ داروی(دگزامتازون را داروی اصلی کرونا معرفی کرده است و امروز صحبت از دارویی دیگر می کنند که بحث داغش در بازار سیاه هم مطرح است.

در این رابطه متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه  علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبر گزاری تسنیم گفت:این بیماری بسیار ناشناخته است و تا کنون در جهان واکسن و داروی قطعی برای آن وجود نداشته است.

پرفوسور داوودیان ادامه داد:بر اساس پروتکل های درمانی وزارت بهداشت داروهایی در بیمارستان ها برای بیماران کووید ۱۹ تجویز می شود که در روند بیمار و کنترل آن تاًثیر دارد و علائم و عوارض کرونا را بهبود می بخشد.

وی ضمن تاًکید بر اینکه هیچ دارویی به طور حتمی ویروس را از بین نمی برد افزود:یکی از داروهایی که این روزها از آن صحبت می شود داروی رشد سیویر می باشد که با استفاده از آن نتایج مثبتی در بهبود شماری از بیماران بستری و حاد مشاهده می شود.

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *