۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

درمان قطعی دیابت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اثر معجزه آسای دارچین را می توان در کاهش حساسیت به انسولین، کندکردن تجزیه کربوهیدرات ها و کاهش ۲۹ درصدی سطح قندخون مشاهده کرد. این ادویه دسترسی سلول های چربی را به انسولین آسان تر می کند و تبدیل گلوکز به انرژی را چند برابر افزایش می دهد. علاوه بر آن دارچین مانع ایجاد رادیکال های آزادخطرناک می شود. دارچین مدت طولانی به عنوان منبعی خوب برای درمان دیابت گزارش شده است.مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط خان و همکاران انجام شد، که  در آن ۶۰ نفر در گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و به یک سوم از گروه، دارونما داده شد. نتایج پایانی بسیار چشمگیر بود و سلامت کلی گروه با قند پایینتر از ۱۸ درصد ، افزایش یافته بود. کلسترول LDL و تری گلیسیرید نیز کاهش یافته بود. همه افراد هیجان زده بودند و به استفاده از دارچین مشتاق بودند. دارچین در غشای سلولی همانند انسولین عمل میکند، در نتیجه نیاز شما به انسولین را فورا پایین می آورد.

برگ انجیر یا انسولین؟

برگ انجیر بهترین درمان شناخته شده برای دیابت است، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. برگ انجیر جزو داروهای خانگی برای درمان دیابت، برونشیت، زگیل تناسلی، سیروز کبدی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی و زخم به شمار میرود. از برگ انجیر آنطور که باید استفاده نمیشود. از شیره درخت انجیر نیز استفاده های زیادی میشود. عصاره یا ضماد آن باید فورا استفاده شود و روزانه ساخته شود. برگ انجیر خواص ضد دیابتی دارد. هنگام استفاده از برگ انحجیر ، به انسولین کمتری نیاز است. مریض دیابتی باید عصاره را با صبحانه،بصورت ناشتا میل کند. برگ انجیر را در آب تصفیه شده بجوشانید و  آنرا به عنوان چای بنوشید.

  • افزایش انرژی در محل کار با این ۵ ترفند
  • صدا‌های عجیبی که در بدن تولید می‌شوند چه معنا‌یی دارند؟

خام خواری ضد دیابت

مواد غذایی طبیعی خام بهترین راه برای درمان انواع دیابت به حساب می آید. این مواد غذایی آنزیم های خود را داشته و با مواد شیمیایی ترکیب نشده اند. غذاهایی مانند جوانه، میوه، آبمیوه، آجیل و غیره می توانند به صورت خام مصرف شوند. تغذیه سرشار از فیبر به بدن کمک می کند تا شکر را به آرامی جذب کرده و باعث تعادل سطح قند خونمی شود. فیبر محلول به خوبی سطح قند خون را تثبیت می کند. سیب، زرد آلو، چغندر، انواع توت، هویج، مرکبات و کدو، انواع میوه و سبزیجات سرشار از فیبر محلول هستند. فیبر محلول همچنین در کاهش سطح کلسترول LDL (یکی از مشکلات افراد مبتلا به دیابت) بسیار مفید است.

دیابت را با روغن درمان کنید

وزارت بهداشت و درمان علوم دانشگاه جین در حال تحقیق روی ارتباط بین جلوگیری از دیابت و مصرف روغن زیتون هستند. در این تحقیق، آنها دریافته اند که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون ممکن است از دیابت جلوگیری کند. با استفاده از روغن زیتون، می توانید سطح LDL و تری گلیسیرید را کاهش دهید.روغن زیتون باعث کاهش سطح کلسترول شده و از بیماری هایی مانند قلب و عروق، تصلب شرایین و بیماری دیابت جلوگیری می کند. پیشگیری از دیابت با مدیریت وزن و رژیم غذایی مناسب شروع می شود. نشان داده شده است که رژیم غذایی مدیترانه ای با استفاده از روغن زیتون به جای چربی های اشباع شده در درمان دیابت مفید است. قبل از خواب ۱/۴ فنجان روغن زیتون بخورید. اگر استفاده از لسیتین را ترجیح می دهید ، یک قاشق غذاخوری از لسیتین را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید بعد بخورید. به خاطر داشته باشید که یک فنجان روغن زیتون دارای ۲۰۰۰ کالری است. فقط به دلیل اینکه سالم و مفید است،به این معنا نیست که کالری آنرا نادیده بگیریم.

بدبو اما درمان قند خون

پیاز تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش قند خون دارد. پیاز روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می گذارد و باعث افزایش ترشح انسولین می شود. سیر هم بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می آید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *