۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

درمان گلو درد؟

برای گلو درد چه باید کرد؟

اگر چند رروزی است گلویتان درد می کند و هنوز راه چاره ای برای آن پیدا نکرده اید می توانید از روش های درمان خانگی استفاده کنید.

۱-مصرف مایعات را دو برابر معمول کنید . مایعات باعث رقیق شدن خلط و تسریع خروج آن می شود.

۲-از آب ولرم و عسل و آبلیمو ترش استفاده کنید .یک قاشق عسل و آب یک عدد لیمو ترش را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را جرعه جرعه، غرغره کنید و بنوشید.

۳-نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن را مرتب غرغره کنید.سپس آب دهانتان را خارج کنید ،این کار هم باعث تسکین گلو درد و هم خروج آسان تر ترشحات می شود.

۴-آب نبات بمکیداین کار به خودی خود آرام بخش نیست ،اما با تحریک بزاق موجب شست و شو و تمیز شدن حلق می شود.

۵-هوای منزل را مرطوب نگه دارید ،این کار از خشک شدن غشای خلط راه تنفسی جلوگیری می کند و سوزش آن را کم می کند تا بتواند راحت تر بخوابید.آب دستگاه بخور را هر روز عوض کنید و حداقل هر ۲ روز یک بار آن را بشویید تا از تجمع قارچ ها و باکتری های مضر در آن جلوگیری شود.

۶-دود سیگار گلو را تحریک می کند ،حداقل وقتی شما یا کودکانتان بیمار هستید سیگار نکشید و از تمام گازهایی که بر اثر پاک کننده های خانگی مثل سفید کننده یا جرم گیر یا بوی رنگ متصاعد می شود دوری کنید.

۷-اگر گلو درد موجب تغییر صدای شما شد به این معنی است که تارهای صوتی شما بر اثر التهاب آسیب دیده اند :بنابراین صحبت کردن برای شما خوب نیست و ممکن است باعث لارتزیت و قطع صدای شما شود(اگر مجبور به صحبت بودید بسیار آهسته حرف بزنید).

۸-اگر بیمار هستید مرخصی بگیرید و یکی دو روز در منزل استراحت کنید .خستگی در زمان بیماری نه تنها موجب تشدید بیماری می شود،بلکه رفتن شما به محل کار ممکن است موجب بیمار شدن همکاران شما شود.  

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *