۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اجتماعی

دورهمی‌های شب یلدا شیوع کرونا را تشدید می‌کند

دورهمی‌های شب یلدا شیوع کرونا را تشدید می‌کند

افراد باید آگاه باشند که در شب یلدا زیاد به یکدیگر نزدیک نشوند و در این شب از دست ئائن و روبوسی خودداریی کنند که نا گهان به این ویروس مبتلا نشوند که اگر هم می خواهند این مراسم را برگزار کنند از لحاظ فردی بهداشت خود را رعایت کنند.

شهرکرد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با هشدار نسبت به صعودی شدن شیب شیوع کرونا در این استان در پی برگزاری دورهمی‌های شب یلدا، از مردم تقاضا کرد از برگزاری دورهمی‌های ویژه این شب خودداری کنند.

فریدون رحمانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم استان باید به این نکته توجه داشته باشند که محدودیت‌های آذرماه، تاثیر مثبتی بر کنترل روند صعودی کرونا و نزولی کردن شیب شیوع در استان داشته است، اما هرگونه بی‌توجهی، غفلت و عادی‌انگاری می‌تواند این شرایط را به دوران قبل از آن بازگرداند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که مردم باید به جد آن را رعایت کنند و نسبت به انجام آن خودداری کنند، دورهمی‌های فامیلی شب یلدا است چرا که اگر حتی ۱۰ درصد مردم استان هم این موضوع را رعایت نکنند، در نیمه دوم دی ماه شاهد افزایش بیماران بستری و سپس افزایش تعداد بیماران سرپایی و فوتی‌ها خواهیم بود.

رحمانی در ادامه با تشریح وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: این استان موج اول و دوم شیوع کرونا را به آرامی و با مشکلات کمتری پشت سر گذاشت اما موج سوم به راحتی ۲ موج گذشته نبود و استان را با چالش‌ها و سختی‌های بیشتری روبرو کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در موج اول و دوم تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها در استان کمتر از موج سوم بودند به نحوی که در اردیبهشت‌ماه تنها بخش کرونا بیمارستان هاجر فعال بود.

رحمانی، بیشترین شیوع ویروس کرونا در استان را مربوط به آبان‌ماه دانست و گفت: در این ماه تعداد بستری‌های کرونا در استان به بیش از ۲ هزار نفر رسید که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ مورد مثبت قطعی بوده است.

وی ادامه داد: اما با اعمال محدودیت‌ها در آذرماه این روند متوقف و به سمت نزولی شدن در حرکت است به طوری که تعداد موارد مثبت قطعی بستری در نیمه اول آذر در استان به ۳۳۲ مورد رسید.

به گزارش ایرنا بنا بر آمارهای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، هم اینک ۲۵۶ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد حال ۴۹ بیمار وخیم گزارش شده است.

همچنین با فوت سه بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۶۵۹ نفر رسید.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

در این شب حتما فاصله قانونی یک متر رعایت شود که ناگهان به این ویروس منحوس مبتلا نشوید و به شما توصیه می شود مجهز وارد این مراسسم شوید که ناگهان به این ویروس مبتلا نشوید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *