۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
مد و زیبایی

دیزاین دیوار، با این ۹ ایده دیگه دیوارتون خالی نیست!

گاهی اوقات فکر می کنیم که دکوراسیون منزلمان بی عیب و نقص است ولی دقیقا زمانی که حس می کنیم همه چیز در جای خود قرار گرفته تازه یادمان به دیوارها می افتد! انگار بی روح و بی معناست و رنگ یک دست و یکنواختش طراحی‌مان را خراب کرده است. اما ما در این مطلب به شما می گوییم که یکی از راه های موفقیت در دکوراسیون، رسیدگی به جزییات دیوارهای خانه است. با معرفی ۹ ایده در تصاویر،می خواهیم خلاقیت خودتان را شکوفا کنید و در آخر خواهید دید که دیوارهایتان چقدر حرف برای گفتن دارند.

استفاده از چوب در طراحی دیوار
استفاده از چوب طبیعی ورنگ شده در طراحی دیوار

استفاده از چوب در طراحی دیوار
طرح دادن با چوب برای دیزاین دیوار نشیمن و اتاق خواب

استفاده از چوب در طراحی دیوار
استفاده تزیینی از چوب در طراحی دیوار

استفاده از چوب در تزیین دیوار
ساخت پنل های چوبی برای تزیین دیوار و استفاده از آن

ایده های کاربردی دیزاین دیوار

استفاده از چوب در طراحی دیوار

اولین سوالی که در زمینه طراحی دیوار مطرح می شود این است که هدفتان از این طراحی و دیزاین چیست؟ آیا می خواهید صرفا جنبه زیبایی و دکور داشته باشد و یا نیاز دیگری را در منزل شما برطرف نماید.

چوب یکی از ایده هایی است که می تواند هم زمان هر دوی این کارهار را برای شما انجام دهد. هم می تواند در اتاق نشیمن و پذیرایی دیده شود و هم در اتاق خواب و این به سلیقه شما بستگی دارد که مانند تصویر اول چوب را با حالت طبیعی خود استفاده نمایید و یا با طرح و فرم و رنگ خاص تر.

همان طور که در تصویر دوم مشاهده می کنید، از این متریال برای پوشاندن سطح بزرگی از دیوار هم می توانید استفاده کنید و یا مانند تصویر پایین خودتان دست به کار شوید و با تخت سه لایی طرحی خلاقانه به دیوارتان بدهید. نکته قابل توجه در مورد چوب عایق صدا بودن آن است.

استفاده از پنل های اکوستیک در دیزاین دیوار
صفحات آکوستیکی در طرح ها و نقش های گوناگون برای طراحی دیوار

استفاده از پنل های اکوستیک در دیزاین دیوار
صفحات آکوستیکی و چوب پنبه برای طراحی دیوار

۲- استفاده از صفحات آکوستیکی در دیزاین دیوار

مشکلی که در خانه های امروزی ما بسیار دیده می شود، فقدان عایق صوتی و شنیدن صداهای اتاق کناری و یا همسایه است. پیشنهاد ما به شما پنل های آکوستیک می باشد که علاوه بر بحث عایق صدا بودن، در طرح ها و رنگ های گوناگون وجود دارند و می توانند هم زمان حکم یک طرح زیبا را هم روی دیوار شما داشته باشند. ناگفته نماند که شما خودتان هم می توانید با صفحات چوب پنبه و حتی نمد و رنگ آمیزی آن این عایق صوتی را خلق کنید.

استفاد از نورپردازی در طراحی دیوار
نورپردازی خطی در طراحی دیوار

استفاد از نورپردازی در طراحی دیوار
ایجاد طرح با منبع نوری برای دیزاین دیوار

استفاد از نورپردازی در طراحی دیوار
استفاده از منبع نوری خاص و طرح دار برای دیزاین دیوار

ترکیب نورپردازی و چوب در دیزاین دیوار
ترکیب چوب و نورپردازی در طراحی دیوار

۳- استفاده از نورپردازی در دیزاین دیوار

در خانه خود با نور بازی کنید و به شگفتی آن پی ببرید. تصاویر بالا نمونه های زیبایی از به کار بردن نور روی یک دیوار هستند چه در فضای داخلی خانه و چه در فضای بیرونی آن. شما با این کار علاوه بر این که نور فضای خود را تامین می کنید یک طرح جذاب و خاص را نیز به وجود می آورید. ایجاد این طرح هم می تواند با استفاده از منبع نوری  خاص و طرح دار باشد و هم می تواند با چیدمان های مختلف چند منبع نوری ساده مانند تصویر اول به وجود بیاید. ترکیب چوب و نورپردازی هم یک ترفند زیرکانه است.

 


عرفان شریف نژاد: عکاس

 

 


امیر صادقی

 

چیدمان های مختلف قاب عکس روی دیوار

استفاده از قاب عکس در دیزاین دیوار
استفاده از چارچوب خالی قاب برای دیزاین دیوار

استفاده از قاب عکس در دیزاین دیوار
ایده های متفاوت در استفاده از قاب روی دیوار

ایده های خلاقانه در دیزاین دیوار

دیزاین دیوار با استفاده از قاب عکس

ممکن است قاب عکس یک ایده تکراری در طراحی دیوار باشد، اما می خواهیم چند ایده جدیدتر را به شما پیشنهاد بدهیم. اگر می خواهید از عکس های خودتان استفاده کنید حتما لازم نیست آن ها را به صورت منظم و با ترتیب خاص روی دیوار بچینید. اما روش جدیدتر این است که از قاب خالی برای تزیین دیوار استفاده کنید.

با این کار دیوار شما در عین حال که طرح دارد و خلی نیست ما خیلی شلوغ هم نمی شود و حتی رنگ خود دیوار هم دید می شود. بنابراین اگر در انتخاب رنگ چارچوب قاب دقت کنید می توانید هارمونی زیبایی با رنگ دیوار به وجود بیاورید. تصویر پایینی سمت راست، به شما نشان می دهد اگر قاب عکس دار و چارچوب تنها را با هم ترکیب کنید چه اتفاقی می افتد و این هم می تواند برای فضای شما مناسب باشد. در تصویر سمت چپ نکته ظریفی وجود دارد و آن هم توجه به گوشه ها و محل اتصال دیوارهاست. این ایده فضای خانه شما را متفاوت خواهد کرد.

نقاشی خلاقانه در طراحی دیوار
رنگ آمیزی متفاوت برای دیوار

نقاشی خلاقانه در طراحی دیوار

رنگ آمیزی با استفاده از شابلون برای طراحی دیوار

رنگ آمیزی خلاقانه در دیزاین دیوار

می خواهیم کمی پا را فراتر از رنگ معمولی دیوار بگذاریم. بایید کمی ریسک پذیر باشیم و یک دیوار را به خلاقیت خود بسپاریم. می توانید مانند دو تصویر اول از طرح های خیلی ساده، محدود و فانتزی مانند استیکرهای دکوری، استفاده کنید و یا کل دیوار را با حروف اسامی اعضای خانواده بپوشانید! روش دیگر این است که مانند تصویر پایینی، خودتان شابلونی از طرح مورد علاقه تان درست کرده و سپس با آن قسمتی از دیوار را رنگ کنید.

 


سهیل زندآذر

 

استفاده خلاقانه از ظروف در طراحی دیوار
چیدمان ظروف برای طراحی دیوار

استفاده خلاقانه از ظروف در طراحی دیوار
ظروف حصیری و شیشه ای برای دیزاین دیوار

دیزاین دیوار به وسیله ظروف خاص

استفاده از ظروف از جمله ایده هایی است که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده و باید بگوییم که واقعا هم زیباست. ظروف سفالی، کاشی، حصیرهای تزیینی و حتی ظروف خاص شیشه ای می توانند در این دسته قرار بگیرند. در چیدمان این ظروف هم مانند قاب عکس لازم نیست که حتما مرتب و با نظم خاصی آن ها را روی دیوار نصب کنید، می توانید به صورت نامنظم و حتی از یک دیوار به دیوار دیگر بچینید.

 


امیر صادقی

 

 


امیر صادقی

 

استفاده از وسایل نوستالژی درطراحی دیوار
اشیای قدیمی در طراحی دیوار

استفاده از وسایل نوستالژی درطراحی دیوار
اشیای قدیمی در طراحی دیوار

دیزاین دیوار به وسیله اشیای قدیمی

در این جا می خواهیم این را به شما یادآور شویم که خانه متعلق به شماست پس بیایید از علایق و خاطره های خود در دیزاین آن استفاده کنید. هرچیزی که برای شما خوشایند است و خاطرات خوبی را برایتان تداعی می کند. حتی می تواند بخشی از کلکسیون شما باشد! مانند تصاویر بالا عتیقه ها، کتاب ها و حتی ظروف مادربزرگ را از کمدتان در بیاورید با یک طرح ساده و شیک آن ها روی دیوار نصب کنید.

استفاده از وسایل دکوری در تزیین دیوار
تزیینات کوچک و ساده برای طراحی دیوار

استفاده از دکوری های کوچک در دیزاین دیوار

اگر هیچ کدام از ایده های بالا را دوست نداشتین و یا مناسب فضای شما نبود باز هم ناامید نشوید. با استفاده از طرح های دکوری کوچک مانند دو تصویر بالا، می تواند دیوارتان را از خالی بودن در بیاورید. با توجه به رنگ دیوارتان، آن ها را رنگ کنید و یا از نمونه های آماده استفاده نمایید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

این مطالب هم می توانند برای شما مفید بوده و ایده هایی به شما ارائه کنند:

  • هفت ایده تزیین دیوارهای خالی
  • ۷ پیشنهاد کاربردی برای فرورفتگی دیوار
  • ۸ ایده طراحی دیوار در دکوراسیون داخلی منزل

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *