۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
اجتماعی

راهنمای جستجوی شغل در ایران تلنت

راهنمای جستجوی شغل در ایران تلنت

اگر به تازگی دَرستان تمام شده و دنبال شغل هستید یا اگر مشغول کار هستید اما از کار خود رضایت ندارید، اگر به توانایی‌های خود ایمان دارید و دوست دارید به رده‌های شغلی بالاتری دست یابید اما در شرکت فعلی‌تان چنین امکانی وجود ندارد یا شرکت‌تان در حال تعدیل نیرو است، اصلاً نگران نباشید. در این راهنما به شما خواهیم گفت که چگونه با جستجوی شغل در ایران تلنت می‌توانید کار مناسب خود را پیدا کنید.

اگر شما کار ی برای خود پیدا نکرده اید با مراجعه به فایل های مخصوص کاریابی و مراجعه به شرکت هایی که به نیروی کار برای خود کاری پیدا کنید تا موفق شوید.

اولین گام ساخت رزومه حرفه‌ای است

برای آنکه بتوانید از خدمات ایران تلنت استفاده کنید و شغل‌تان نظر خود را پیدا کنید، در اولین قدم باید در ایران تلنت ثبت نام کرده و برای خودتان. این کار باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی و با یک کلیک رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. همچنین، کارفرمایان قادر هستند در بانک رزومه ایران تلنت جستجو کنند. اگر بتوانید رزومه‌ای حرفه‌ای برای خود بسازید، شانس استخدام شما دو چندان خواهد شد.

اگر نمی‌دانید چگونه باید رزومه بسازید، پیشنهاد ما این است که مطلب آموزش ساخت رزومه در ایران تلنت را مطالعه کنید. همچنین، در مطلب چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم؟ فوت و فن‌های ساخت یک رزومه حرفه‌ای را برایتان توضیح داده‌ایم.

بین آگهی‌های شغلی جستجو کنید

پس از ثبت نام در ایران تلنت و ساخت رزومه، اکنون می‌توانید بین آگهی‌های شغلی جستجو کنید. پس از ورود به داشبورد کارجویی وارد صفحه‎ای مانند صفحه‌ای روبرو خواهید شد:

داشبورد کارجویی ایران تلنت

با وارد کردن عنوان شغلی مورد نظر خود در نوار جستجوی مشخص شده در تصویر می‌توانید در بین آگهی‌های موجود در ایران تلنت جستجو کنید. برای مثال با جستجوی عنوان Sales Manager با فهرستی از آگهی‌های مرتبط با این عنوان شغلی روبرو می‌شوید:

راهنمای جستجوی شغل در ایران تلنت

حال، شما می‌توانید آگهی‌های مرتبط با این عنوان شغلی را در ایران تلنت بررسی کنید و پس از مطالعه شرح وظایف و بررسی شرکت آگهی‌دهنده، در صورت علاقه رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید در گوشۀ سمت چپ سایت، فیلترهایی برای تسهیل فرآیند جستجوی شغل در ایران تلنت تعبیه شده است. با کمک این فیلترها می‌توانید به جستجوی دقیق‌تری در بین آگهی‌های فعال داشته باشید. فهرست فیلترهای مرتبط با جستجوی شغل در ایران تلنت به شرح زیر است:

 

فیلترهای جستجوی شغل در ایران تلنت فیلترهای جستجوی آگهی شغلی در ایران تلنت

  1. Only Startups: با فعالسازی این مورد، تنها آگهی‌های مرتبط با استارتاپ‌ها برای شما نمایش داده خواهد شد
  2. Locations: با انتخاب این فیلتر می‌توانید آگهی‌های کاری را بر اساس موقعیت جغرافیایی تفکیک کنید. برای مثال با انتخاب استان تهران، تنها آگهی‌های مربوط به این شهر نمایش داده می‌شوند.
  3. Seniority: با کمک این فیلتر می‌توانید آگهی‌ها را بر اساس سطح ارشد بودن مرتب کنید. برای مثال با انتخای Management می‌توانید فقط آگهی‌های مدیریتی را مشاهده کنید.
  4. Function: با استفاده از این فیلتر می‌توانید آگهی‌های شغلی را بر اساس حوزه و دسته شغلی تفکیک کنید. برای مثال با انتخاب Accounting تنها شغل‌های مرتبط با این دسته شغلی نمایش داده خواهد شد.
  5. Industry: با کمک این فیلتر می‌توانید آگهی‌ها را بر اساس نوع صنعت آگهی‌دهنده مرتب کنید. برای مثال با انتخاب Oil & Gas تنها آگهی‌های مرتبط با شرکت‌های نفت و گاز برایتان نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که استخدام فرآیندی کوتاه مدت نیست. البته گاهی اوقات ممکن است شما در همان اولین اقدام و در مدتی کوتاه به مصاحبه دعوت شوید، اما این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد زیرا کارفرمایان علاقه دارند تا با تعداد بیشتری از کارجویان مصاحبه کنند. پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن رزومه خود را کامل کرده و در هر هفته رزومه خود را برای چند موقعیت شغلی ارسال کنید.

جستجوی شغل در ایران تلنت از طریق دسته‌بندی‌ها

یک روش دیگر برای جستجوی شغل در ایران تلنت استفاده از دسته‌بندی‌ها دارد. برای این کار شما در ابتدا وارد داشبورد کارجویی خود می‌شوید. سپس، مانند تصویر زیر از طریق نوار ابزار موجود در بالای صفحه، بر روی گزینه Find Jobs کلیک می‌کنید:

راهنمای جستجوی شغل در ایران تلنت

پس از این کار شما وارد صفحه Jobs ایران تلنت خواهید شد:

راهنمای جستجوی شغل در ایران تلنت

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تمامی شغل‌های فعال در ایران تلنت بر اساس ۴ دسته بندی قابل جستجو هستند و شما با استفاده از این دسته‌بندی‌ها قادر هستید تا آگهی‌های شغلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی، نوع و دسته شغلی، نوع صنعت آگهی‌دهنده و میزان ارشد بودن موقعیت شغلی تفکیک کنید.

پس از انتخاب هر یک از دسته‌بندی‌های فوق، آگهی‌های شغلی مرتبط با آن دسته به شما نمایش داده خواهد شد و شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای تعبیه شده جستجوی دقیق‌تری داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد نحوه جستجوی شغل در ایران تلنت را برایتان توضیح دهد. در صورتی که با مشکلی روبرو شدید و یا سوالی داشتید می‌توانید از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *