۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی هوشمند با فناوری ۵G خواهد بود

ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی هوشمند با فناوری 5G خواهد بود 

گوشی هوشمند ردمی K30i از مشخصاتی تقریبا مشابه با ردمی K30 بهره می‌برد و تفاوت مهم در دوربین اصلی این دو مدل خواهد بود.

شیائومی مدتی پیش گوشی ردمی کی ۳۰ پرو (Redmi K30 Pro) را رونمایی کرد که از تراشه‌ی قدرتمند و فناوری ۵G برخوردار بود و ۴۲۵ دلار قیمت داشت. حال به‌نظر می‌رسد شرکت چینی می‌خواهد مدلی ارزان‌تر از سری ردمی کی ۳۰ به بازار عرضه کند.

مدل جدید گوشی شیائومی ردمی K30i نام دارد و درواقع، نسخه‌ی لایت ردمی کی ۳۰ است و ویژگی‌های مشابه با آن دارد؛ اما انتظار می‌رود با قیمتی ارزان‌تر به‌دست کاربران برسد. طبق اطلاعات منتشرشده در فضای مجازی، ردمی K30i اواخر آوریل سال جاری معرفی می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن نیز برخورداری از فناوری ۵G است.

در‌حال‌حاضر، گوشی‌های هوشمند متعددی به بازار عرضه شده‌اند که از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند؛ اما ویژگی اصلی ردمی K30i ارزان‌تربودن آن از مدل‌های موجود در بازار است. تفاوت اصلی ردمی K30i با ردمی کی ۳۰ در مشخصات دوربین اصلی خواهد بود. دوربین ردمی کی ۳۰ به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مجهز است؛ ولی دوربین ردمی K30i حسگری ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت.

تقریبا مشخصات دیگر نسخه‌ی لایت با نسخه‌ی استاندارد مشابه خواهد بود و ردمی K30i نیز از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G، دوربین چهارگانه، نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. درصورتی‌که شایعات صحت داشته باشند، ردمی K30i با قیمت ۱،۷۹۹ (۲۵۴ دلار) به بازار عرضه می‌شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد، ردمی K30i ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G خواهد بود.

متأسفانه سری ردمی K30 برای بازارهای محدودی عرضه می‌شود و به‌غیر از چین، در بازار دیگری به‌طوررسمی وجود نخواهد داشت. این موضوع درباره‌ی ردمی K30i نیز صدق می‌کند و احتمال دارد تنها به بازار چین راه یابد. با‌این‌حال، اگر محصول جدید شیائومی به بازارهای جهانی عرضه شود، با استقبال چشمگیر کاربران مواجه خواهد شد؛ مخصوصا کاربرانی که به‌دنبال گوشی مجهز به فناوری ۵G با قیمتی به‌مراتب کمتر از محصولات موجود در بازار می‌گردند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *