۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

رسم و رسومات جالب و شنیدنی در کریسمس

 

رسم و رسومات جالب کریسمس

 

 

با نزدیک شدن به کریسمس بیشتر کشورهای دنیا  در حال برنامه ریزی برای گذراندن تعطیلات هستند. کریسمس آداب و رسوم جالبی دارد که فقط مخصوص همین روز ها هستند و کل شهر را پر از سور و هیاهو می کنند .خیلی ها از اینکه هر سال این سنت های کریسمس تکرار کنند لذت می برند .کریسمس یکی از بزرگترین جشن های مردم دنیا ست که هر کشوری برای برگزاری هر چه با شکوه تر آن آدالپ و رسوم خاصی دارد .

 

 

آداب و رسوم کریسمس

 

 

 

اسکیت سواری تا کلیسا، ونزوئلا

 

 

یک روز مانده به کریسمس ، مردم ونزوئلا جشن مهمی دارند که حتی از جشن روز کریسمس هم مهمتر است !  مردم گاراکاس پایتخت ونزوئلا،  صبح زود از خواب بلند می شوند  تا خودشان را به یکی از  بزرگ ترین جشن های کشور برسانند . البته آن ها مثل دیگر نقاط دنیا برای رفتن به کلیسا از خودروی شخصی استفاده نمی کنند . بلکه مسیر خانه تا کلیسا را اسکیت سواری می کنند ! اسکیت سواری آنقدر در این روز اهمیت دارد که خیابان ها بسته می شوند تا فضای کافی برای اسکیت سواری مردم وجود داشته باشد . این رسم تا حدی در این شهر محبوب شده است که حتی دیدن یک اسکیت سوار در روز های دیگر سال هم آدم را یاد کریسمس می اندازد.

 

 

 

اسکیت

 

 

فستیوال فانوس های بزگ، فیلیپین

شهر فرناندو  در فیلیپین به پایتخت کریسمس معروف است چون هر سال این شهر پر از فانوس های بزرگ می شود . خیلی از شهر های دیگر فیلیپین به اینجا می روند تا این جشن با شکوه را از دست ندهند . فستیوال فانوس ها اولین بار در سال ۱۹۰۴ برگزار شد . در آن روز افراد زیادی با هم مسابقه گذاشتند تا ببینند کدامیک از آن ها بزرگ ترین و زیبا ترین فانوس هم از نظر شکلی و هم از نظر اندازه تغییرات زیادی کردند .

فکرش را بکنید فانوس های  درخشان حسابی حال و هوای کریسمس دارند و می تواند همه را تحت تاًثیر قرار دهد . اگر امروز به این شهر ها بروید فانوس های ۶ متری بزرگی را می بینید که با بیشتر از ۵ متر حباب لامپ روشن شده است .

 

فستیوال فانوس های بزرگ،

 

 

بز یوله، سوئد

 

 

سوئدی ها رسم جالبی برای کریسمس دارند که الببته برای شهر بوله است ! هر سال در هنگام کریسمس بز بزرگی در بوله ساخته و در مرکز شهر گذاشته می شود . البته این سنت فقط و فقط  مخصوص این شههر نیست و در شهرهای دیگر سوئد هم ساخته می شود اما بر این شهر با همه آن ها فرق دارد . این بز از کاه ساخته می شود و برای این شهر نماد کریسمس است .

 

 

کرامپوس، اتریش

 

 

کرامپوس یک شخصیت افسانه ای برای شرق اروپاست که قرن هاست بخشی از داستان کریسمس است . بچه ها از کرامپوس خیلی می ترسند و در آن شب هایی که کرامپوس در اطراف حخیابان ها پرسه زند سعی می کند تا از خانه به بیرون نروند . کرامپوس در واقع یک شخصیت شیطانی است  که بچه ها را به خاطر رفتار های بد تنبیه می کند و در روزهای کریسمس به جای هدیه به آن ها زغال می دهد . شب ۲۵ ام دسامبر کرامپوس در اطراف خیابان ها راه می رفت و به دنبال بچه های شیطانی می گردد.

 

 

 

 

کرامپوس

 

 

فستیوال نور کریسمس، پورتلند آمریکا

 

 

فستیوال نور از آن جشن هایی است که مردم پورتلند ی که عاشقش هستند هر ساله نوازندگان زیادی در این شهر جمع می شوند تا جشن نور ها را با موسیقی همراه کنند . کمی پایین تر از داون تاون این شهر یک باغ گیاهشناسی هستند که مخصوص برگزاری این جشن ها است . برای این جشن درختان باغ را هزاران چراغ چشمک زن تزئین می شوند و مردم با تماشای آن ها و گوش دادن به موسیقی در این جشن ششرکت می کنند .

 

 

فستیوال نور کریسمس

 

 

نامه نوشتن به بابا نوئل، کانادا

 

 

در کانادا البته بچه ها و البیته گاهی هم بزرگترها ! به  بابا نوئل نامه می نویسند و آن را به آدرس خانه بابا نوئل در قطب شمال کانادا می فرستند . البته این نامه ها هیچ وقت به دست بابانوئل ها نمی رسد چون بعضی از کارمندان پست ، داوطلبانه این نامه ها راباز می کنند و جواب می دهند.

 

 

درخت تار عنکبوت کریسمس، اوکراین

 

 

بگذارید افسانه عنکبوت کریسمس  را برایتان تعریف کنیم  : یک روز عنکبوت داش به حال خانواده فقیری که نتوانسته بود درخت کریسمس تهیه کند سوخت برای همین وقتی  افراد خانه خواب بودند همه قسمت های این درخت را با تارهای زیبا و درخشانش پوشاند !  به خاطر همین افسانه  هست که  خانواده های اوکراینی و لهستانی  درخت کریسمس را با تارهای عنکبوت تزئین می کنند ! اگر در پشت یکی از درخت های کریسمس یک عنکبوت واقعی پنهان شده باشد یعنی امسال برای آن خانواده سال شانسه .

 

 

درخت تار عنکبوت کریسمس

 

پرت کردن کفش توسط دختران مجرد، جمهوری چک

 

یکی از آداب و رسوم محبوب در کشور جمهوری چک پرت کردن کفش است ! مردم این کشور معتقدند که اگر دختران مجرد در چهارچوب در بایستند و کفش را از بالای پاشنه به آن  طرف پرت کنند به زودی ازدواج می کنند . البته یک شرط دارد ! بعد از اینکه کفش به روی زمین افتاد باید حتماً قسمت های جلوی کفش به سمت آن ها باشد .

 

 

مردم یونان اعتقاد دارند که از کریسمس تا ۱۲ روز بعد از آن از ارواح شیطانی برای باز کردن به بیرون می آیند ! تنها راه دور کردن آن ها آب پاشیدن در اتاق خانه است . این کار باید حتماً با همراهی اقوام باشد و باید هر روز هم تکرار شود تا ارواح شیطانی را کاملاً از خانه دور نگه دارید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *