۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

رفع مشکل کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت

رفع کمردرد

رفع مشکل کمردرد ناشی از نشستن طولانی مدت

حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان کمر درد را در بعضی از روز های زندگی خود تجربه کرده اند و این آمار نگران کننده است و از شایع ترین علل آن نشستن در طول روز است که دارو نیز می تواند برای آن مفید باشد اما همیشه خوب است که روش هایی را بدانید که عوارض جانبی هم نداشته باشد. ما در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک همواره در تلاش هستیم تا روش های بیشتری را برای جلوگیری از کمر درد بیابیم و با شما به اشتراک بگذاریم ؛ در همین راستا و در پاسخ به درخواست برخی از شما کاربران که به واسطه شغلتان مجبور به نشستن طولانی مدت هستید تکنیک های ساده و موثری را خواهیم گفت.

رفع کمردرد

۶ راه سریع برای متوقف کردن کمر درد ناشی از نشستن طولانی

۱. کشش گربه با یک صندلی:

این تمرین می تواند به کش آمدن کمر و کاهش تنش و فشار در عضلات کمک کند اما بهتر است که برای بهتر جواب دادن این تکنیک از یک صندلی نیز استفاده کنید به خصوص که بعد از یک روز کاری سخت که انرژی کافی برای انجام یوگا یا حرکات کششی ندارید، می تواند بسیار خوب باشد.

فقط نیاز به یک بالش نرم دارید که بین شما و صندلی قرار می گیرد و سپس روی زانوهایتان بنشینید و بدنتان را بالای صندلی بگذارید و تمام بدن خود را ریلکس کنید و اجازه دهید که ستون فقراتتان حالت خمیده و گرد داشته باشد و سرتان نیز باید پایین باشد و این وضعیت را تا زمانی که در عضلات احساس تسکین کنید، حفظ نمایید.

 تسکین درد کمر

حرکت کشش گربه برای رفع کمردرد

۲. استفاده از نوار و چسب های مخصوص برای تسکین درد کمر:

این روش بسیار ساده است و سازند گان آن نیز می گویند بسیار موثر است چرا که این چسب ویژه فشار و درد را تسکین می دهد، حمایت از بدن را فراهم می کند و گردش خون را افزایش می دهد و به بهبود بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

هنگامی که چسب را روی بدنتان اعمال می کنید به آرامی پوستتان کشیده خواهد شد و اعتقادات بر این است که این کشیدگی یک فضای کوچکی را بین پوست و بافت زیرین آن ایجاد می کند و خیلی اوقات باعث تسکین فوری خواهد شد.

برای استفاده از این روش ابتدا قسمت مورد نظر را تمیز و خشک کنید و سپس تکه ای از چسب را روی مرکز آن قرار دهید پس از اعمال چسب به مدت چند ثانیه با شدت مالش دهید زیرا گرما چسب را فعال می کند و چسبندگی کامل حدودا ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. لطفا برای استفاده از این نوار با پزشک متخصص مشورت کنید.

 چسب درد کمر

استفاده از نوارها برای درمان کمردرد

۳. استفاده از سنگ های داغ برای بهبود و آرامش درد کمر:

می توانید با استفاده از سنگ ها در خانه به ریلکس شدن و کاهش درد کمرتان کمک کنید به عنوان مثال می توانید آن ها را در کنار دریا پیدا کرده و یا از مغازه ها خریداری کنید و تنها شرط این است که باید گرد باشند.

با قرار دادن سنگ های گرم شده روی نقاط طب سوزنی می توانید از تنش در بدنتان خلاص شوید و روند بهبودی را ارتقاء دهید و همیشه بهتر است که با پزشکتان مشورت کنید که می تواند توصیه کند که سنگ ها را در کدام قسمت اعمال کنید، بهتر خواهد بود.

چگونگی تهیه و استفاده از سنگ ها

۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از شروع ماساژ، سنگ های خود را گرم کنید (آبی که برای گرم کردن استفاده می شود نباید بیش از ۵۴ درجه سانتی گراد باشد ) و سپس مقداری روغن ماساژ را روی سنگ ها بمالید و دقت کنید که سنگ های داغ را مستقیما روی پوست کمرتان نگذارید و یا روی سنگ ها دراز نکشید بهترین حالت این است که با آرامش کامل دراز بکشید و سنگ ها را روی کمرتان در امتداد ستون فقرات بگذارید و ریلکس باشید و حدود ۳ تا ۴ دقیقه طول می کشد تا گرمای سنگ ها به پوست نفوذ کند.

 رفع کمردرد

استفاده از سنگ های داغ برای بهبود کمر درد

۴. چسب درد یا کپسیکم برای رفع کمردرد:

این نوع چسب برای تولید گرما استفاده می شود اما باید مطمئن شوید که آن را روی پوست های آسیب ندیده اعمال کنید و آن ها همچنین برای سردرد، ورم اعصاب و سفتی عضلات هم استفاده می شوند. تحقیقات جدید نشان می دهد که این درمان موثر بوده است و پس از ۳ هفته گروهی که از آن استفاده کرده بوده اند نسبت به سایرین ۲۵ درصد کاهش درد داشته اند.

نحوه استفاده از آن:

زمانی که آن را خریداری کردید دقیقا مطابق با برچسب استفاده کنید، ابتدا لایه روی چسب را بکنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و محکم فشار دهید و تا زمانی که احساس خنک شدن را داشتید بگذارید تا چسب بر روی پوستتان بماند و حتی می توانید روزانه در صورت نیاز یک یا دو بار از آن ها استفاده کنید.

پس از استفاده از این چسب بلافاصله دستانتان را با آب و صابون شستشو دهید.

۵. استفاده از نقاط طب سوزنی برای رفع کمردرد:

چنانچه قبلا هم در نمناک گفته شد نقاط طب سوزنی برای کمر درد بسیار مفید است و استفاده از این روش هیچ عوارض جانبی مانند داروها نخواهد داشت و شما می توانید از این روش در طول روز استفاده کنید .طب سوزنی یک فیزیوتراپی باستانی چینی است و روز به روز محبوب تر می شود و روشی مناسب برای کنترل درد کمر است که با تحریک سیستم عصبی و آزاد کردن مواد شیمیایی تسکین دهنده به رفع درد کمک می کند.تعدادی از نقاط طب سوزنی برای کمر درد در قسمت پشت زانو ها، پایین کمر، پاها، ران ها و شکم است

نحوه فشار دادن نقاط:

با انگشت شصت خود نقاط را برای چند دقیقه فشار دهید و نگه دارید و بعد آرام آرام رها کنید.

 درمان درد کمر

روش هایی مناسب برای رفع کمردرد ناشی از نشستن طولانی

۶. روش کایروپراکتیک برای رفع درد کمر:

این روش همچنین ممکن است جایگزین مناسبی برای دارو باشد، کایروپراکتیک ستون فقرات می تواند برای رفع درد کمر بسیار موثر باشد در اصل در این روش با استفاده از لمس و سپس رفع آن به صورت دستی به مشکل کمک می کنند اما بهتر است قبل از انجام هرگونه روش با پزشک خود مشورت کنید تا به ستون فقراتتان آسیب نرساند.

نکته ای دیگر:

آب درمانی شناور نیز می تواند برای درمان کمر درد و حتی کل بدن بسیار موثر باشد. با استفاده از این روش قدرتمند می توانید به سرعت از درد کمر خلاص شوید در این روش از ترکیب ویژه منیزیم، آب و دمای هوای داخل مخزن برای التیام شما استفاده می شود. شناور درمانی همچنین می تواند شامل بخشی از عناصر بصری و آرامش بخش نیز باشد و برای درد ناشی از استرس های مزمن بسیار موثر خواهد بود.

روش شناور درمانی :

شما به صورت برهنه وارد یک مخزن می شوید و با بسته شدن درب ان از تمام تحریکات بیرونی مانند صدا، دید و جاذبه دور خواهید شد و در سکوت و تاریکی مطلق دچار بی وزنی خواهید شد و در یک حالت عمیقا آرام قرار می گیرید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *