۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
علمی

روایت مردی که مدعی است بعد از سکته قلبی به جهنم رفته و بازگشته است

در سال ۲۰۱۶  یک کشیش ساکن میشیکان به نام جراند (Gerald Johnson) دچار حمله قلبی شد او می گوید : که یک تجربه نزدیک به مرگ ( NDE ) داشته که او را به جایی فرستاد که هرگز فکر نمی کرد آن را ببیند : جهنم.

اخیراً جانسون جزئیات تجربه تکان دهنده نزدیک به مرگ خود را در تیک تاک به اشتراک گذاشت؛ تجربه ای به دور از تجلی گرم و روشن که ممکن است انتظارش را داشته باشید.

جانسون که در شبکه های اجتماعی بارها دست به دست شده است می گوید:( آنچه دیدم را  برای بدترین دشمنم آرزو نمی کنم . برایم مهم نیست که دشمنم با من چه کرده باشد، هیچ کس حقش این نیست).

جانسون می گوید : که بلافاصله پس از حمله قلبی در فوریه ۲۰۱۶ ، روحش جسم او را ترک کرد و به جهنم رفت و درست از مرکز زمین عبور کرد . او می گوید : ( آن چیزهایی که من در آنجا دیدم غیر قابل توصیف بودند  )، تمام تلاشش را برای بازگیری آن کرد .

جانسون ادعا می کند : که مردی را دیده که مثل یک سگ روی چهار دست و پا راه می رفت و از سر تا پا سوخته بود. او گفت: ( چشمانش بیرون زده بود و از آن بد تر زنجیری بود که به گردنش بسته شده بود . مثل سگ نگهبان دوزخ بود و یک شیطان را در دست نگه داشته بود.)

جانسون همچنین نواری چند آهنگ را در جهنم شنید، از جمله آهنگ Umbrella  ریحانا و Don’t Worry, Be Happy از بابی مک فرین – آهنگ های شاد . فقط اینکه این بار ، شیاطین آنها را برای شکنجه آدم ها می خواندند.

جانسون می گوید: تجربه نزدیک به مرگ و حشتناکش باعث شد تا متوجه شود که باید افرادی را که به او ظلم کرده بودند ببخشد، به جای اینکه به مجازاتشان امیدوار باشد.

شاید داستان جانسون ؛ برای شما دور از ذهن به نظر برسد . اما دانشمندان می گویند با آنکه بسیاری از تجربه های نزدیک به مرگ که درباره آنها به طور عمومی صحبت می شود دارای جلوه مثبت هستند ، قطعاً تجربه های منفی نیز که رخ می دهند از چگونگی و چرایی آن کاملاً مطمئن نیستید.

تجربه نزدیک به مرگ چیست؟

محققان بر این باورند که تجربه های نزدیک به مرگ به احتمال زیاد به دلیل تغییر در جریان خون در مغز در طی رویدادهای تهدید کننده زندگی ناگهانی مانند حمله قلبی ، ترومای غیر قابل تحمل یا حتی شوک اتفاق می افتد . هنگامی که مغز شما  شروع به از دست دادن خون و اکسیژن می کند، فعالیت الکتریکی در مغز شما شروع به کاهش می کند.

در طول تجربه نزدیک به مرگ ، ذهن شما همچنان کار  می کند، اما بدون پارامترهای عملیاتی عادی خود. چه به دلیل کمبود اکسیژن باشد یا نوعی بیهوشی و یا پاسخ عصبی شیمیایی به تروما، تصور می شود ، برای کسانی که آن را تجربه می کنند یک خاطره واقعی و گاه آسیب زا باقی می ماند. ممکن است ندانیم که این خاطره چگونه اتفاق افتاده است و برخلاف جانسون و سفرش به جهنم ممکن است خیلی ها نخواهند آن را بازگو کنند اما این تجربه می تواند زندگی افراد را تغییر دهد.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *