۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

روش غیرفعال کردن دکمه Power در ویندوز ۱۰

روش غیرفعال کردن دکمه Power در ویندوز 10

ممکن است گاهی برای شما هم پیش آمده باشد که به طور تصادفی دکمه پاور را فشار داده و سیستم خود را خاموش کنید.خوشبختانه در ویندوز ۱۰ می‌توانید به راحتی دکمه Power را غیرفعال کنید و یا نحوه عملکرد آن را تغییر دهید. همچنین دکمه Sleep را نیز می‌توانید کنترل کنید. در اینجا نحوه انجام دادن این کار را به شما خواهیم گفت.

برای تغییر دادن نحوه عملکرد دکمه پاور در ویندوز ۱۰ ابتدا باید پنجره Control Panel را باز کنید. منوی Start را باز کرده و کلمه Contorol را تایپ کنید، سپس دکمه Enter را بزنید و یا روی نماد Control Panel کلیک کنید.

در کنترل پنل، روی گزینه Hardware and Sound کلیک کنید.

بخش Power Options را پیدا کرده و روی گزینه Change what the power buttons do کلیک کنید.

سپس، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که مشخص می‌کند هنگام فشار دادن دکمه‌های Power و Sleep چه اتفاقی بر روی دستگاه شما می‌افتد. در بخش Power and sleep button settings، روی منوی کشویی مقابل گزینهWhen I press the power button کلیک کنید.

در منوی When I Press the Power Button گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. نحوه عمل این گزینه‌ها به شرح زیر است:

  • Do nothing: وقتی دکمه power را فشار دهید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
  • Sleep: رایانه شما به حالت خواب می‌رود اما همچنان فعال است.
  • Hibernate: رایانه شما وضعیت حافظه سیستم شما را بر روی دیسک ذخیره می‌کند و خاموش می‌شود. وقتی پشتیبان گیری می‌کنید با روشن کردن رایانه عملیاتی که قبل از خاموش شدن در حال اجرا بودند ادامه پیدا می‌کنند.
  • Shut down: این گزینه باعث خاموش شدن ویندوز و رایانه شما می‌شود.
  • Turn off the display: این گزینه صفحه نمایش را خاموش می‌کند اما رایانه شما همچنان کار می‌کند.

اکنون، برای این‌که عملیات در حال اجرای خود را از دست ندهید. می‌توانید گزینه‌ای غیر از Shut down را انتخاب کنید. این کار از خاموش شدن اتفاقی سیستم شما جلوگیری می‌کند. و اگر می‌خواهید با زدن دکمه Power هیچ اقدامی صورت نگیرد می‌توانید گزینه Do Nothing را انتخاب کنید.

و سپس، روی گزینه Save Changes کلیک کنید و پنجره Control Panel را ببندید.

دفعه بعدی که دکمه Power را فشار دهید، رایانه شما خاموش نخواهد شد. و عملکردی که برای آن تنظیم کرده‌اید را انجام خواهد داد. اکنون، برای خاموش کردن سیستم خود باید به منوی Start رفته و روی گزینه Shut Down کلیک کنید.

برای تغییر دادن عملکرد دکمه Sleep، روی کادر کشویی مقابل گزینه When I press the sleep button کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *