آشپزی

روش پخت کدو حلوایی مرحله به مرحله

روش پخت کدو حلوایی مرحله به مرحله

کدو حلوایی خیلی مفید و مملو از مواد مغذیه و تو آشپزی هم کاربردهای زیادی داره و میتونیم انواع غذا، دسر و پیش غذاهای لذیذ رو باهاش درست کنیم. فقط کافیه بدونیم که چطور میتونیم کدو حلوایی رو به بهترین…

کدو حلوایی خیلی مفید و مملو از مواد مغذیه و تو آشپزی هم کاربردهای زیادی داره و میتونیم انواع غذا، دسر و پیش غذاهای لذیذ رو باهاش درست کنیم. فقط کافیه بدونیم که چطور میتونیم کدو رو به بهترین نحو بپزیم اونوقته که میتونیم بلافاصله از کدو پخته داخل غذاها استفاده کنیم یا اینکه کدو پخته رو فریز کنیم و بعدا ازش استفاده کنیم. پس حالا که پاییزه و فصل کدو حلوایی بهتره دست به کار بشیم و بپزیمشون تا برای کل سال بتونیم ازش داخل غذاهام و دسر های خوشمزه مون استفاده کنیم.

کدو حلوایی پخته

کدو حلوایی پخته

مراحل پخت کدو حلوایی

برای پخت کدو  کافیه که ابتدا خوب بشوریمش و بعد ساقه کدو رو جدا کرده و از وسط نصفش کنیم. در صورتی که کدو حلوایی بزرگ بود برای اینکه زودتر بپزه و راحت تر داخل قابلمه جا بشه به تکه های کوچکتر تقسیمش کنین.

جدا کردن ساقه

جدا کردن ساقه

حالا با کمک یک قاشق تخم های کدو حلوایی رو ازش کاملا جدا میکنیم.

درآوردن تخم کدو

درآوردن تخم کدو

بعد تکه های کدو حلوایی رو داخل یه قابلمه بزرگ بچینین بهتره که قسمت پوست کدو حلوایی کف قابلمه قرار بگیره. حالا فقط به اندازه ۱/۶ لیوان آب کف قابلمه بریزین تا در ابتدای پخت از سوختن پوست و بو گرفتن کدو حلوایی جلوگیری کنه حالا حرارت رو ملایم کنین و در قابلمه رو ببندین و بذارین کدو برای مدت ۱ الی ۲ ساعت بپزه. (زمان پخت بسته با اندازه و جنس کدو متفاوته). کدو خودش کمی آب میندازه و میپزه.

گذاشتن داخل قابلمه

گذاشتن داخل قابلمه

بعد از گذشت این مدت کدوهارو چک کنین و با یه چنگال گوشت کدو رو سوراخ کنین و در صورتی که کاملا نرم شده بود کدو پخته و حاضره. کف قابلمه رو چک کنین در صورتی که آب کفش بود بهتره دما روزیاد کنین و در قابلمه رو هم بردارین تا آب کاملا تبخیر بشه.

پختن کدو حلوایی

پختن کدو حلوایی

حالا کدو های پخته رو دربیارین و بذارین کاملا سرد بشه و در نهایت با یه قاشق گوشت کدو رو از پوستش بتراشین.

جدا کردن کدو حلوایی از پوسته

جدا کردن کدو حلوایی از پوسته

برای اینکه کدو پخته تون در نهایت لطیف و پوره مانند بشه میتونین داخل غذاساز بریزینشون و چند پالس بزنین تا در نهایت کدو پخته ای نرم و لطیف داشته باشین.

پوره کدو حلوایی

پوره کدو حلوایی

حالا کدو پخته خوشمزه ما حاضره میتونیم بلافاصله ازش داخل غذاها و دسرها استفاده کنیم یا اینکه داخل فریزر بذاریم و هر وقت که خواستیم بعد یخ زدایی ازش استفاده کنیم …

کدو حلوایی پخته

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *