تکنولوژی و فناوری

رونمایی رایانه رومیزی MateStation B515 هواوی با پردازنده سری ۴۰۰۰ شرکت AMD

رونمایی رایانه رومیزی MateStation B515 هواوی با پردازنده سری ۴۰۰۰ شرکت AMD

هواوی رایانه‌ی MateStation B515 را با پردازنده‌ی AMD و مانیتور اختصاصی برای شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی چین معرفی کرد.

هفته‌ی گذشته، از احتمال معرفی رایانه‌های رومیزی هواوی با پردازنده‌ی اختصاصی Kunpeng گفته بودیم. حال هواوی اولین رایانه رومیزی‌اش را با نام MateStation B515 رونمایی کرد؛ اما از پردازنده‌ی اختصاصی مبتنی‌بر آرم خبری نیست و هواوی تصمیم گرفته است که از پردازنده‌های AMD به‌عنوان قلب تپنده‌ی اولین کامپیوتر رومیزی خود استفاده کند.

این دستگاه از پردازنده‌ی سری Ryzen 4000 شرکت AMD بهره می‌برد و هدف اصلی هواوی از تولید این رایانه عرضه‌ی آن به دولت چین و شرکت‌های داخلی است و فعلا تصمیمی برای عرضه‌ی آن برای عموم مردم و سایر کشورها نگرفته است. براساس اعلامیه‌ی رسمی هواوی، دسکتاپ جدید فقط ارگان‌های دولتی و شرکت‌های داخلی چینی را هدف قرار داده و باتوجه‌به نیاز این ارگان‌ها، MateStation B515 را بهینه و تولید کرده است.

هواوی کیس، مانیتور، کیبورد و ماوس رایانه‌ی جدید را به ساده‌ترین شکل ‌ممکن طراحی کرده و به‌نوعی طراحی آن با ماهیت اداری‌اش همخوانی دارد. MateStation B515 بسته به انتخاب خریدار به پردازنده AMD Ryzen 5 4600G یا Ryzen 7 4700G مجهز می‌شود. این دو پردازنده از نوع شتاب‌یافته (APU) است که از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه Radeon Vega بهره می‌برد. رایانه‌ی جدید هواوی در دو نسخه‌ی ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت‌های مختلف به‌همراه ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع HDD عرضه می‌شود.

کامپیوتر رومیزی هواوی

برخلاف شایعات گذشته، رایانه‌ی جدید هواوی از سیستم‌عامل مبتنی‌بر لینوکس UOS استفاده نکرده و به‌جای آن سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را برای ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارها انتخاب کرده است. این رایانه انرژی موردنیاز خود را از منبع تغذیه ۳۰۰ وات‌ساعتی تأمین و از وای‌فای و بلوتوث ۵ نیز پشتیبانی می‌کند. افزون‌براین، هواوی برای خنک و پایدار نگه‌داشتن MateStation B515، با کنترل دمای هوشمند سرعت باد فن‌ها را باتوجه‌به تغییر دمای دستگاه تنظیم می‌کند و باله‌های نامتقارن کیس، بهره‌وری و اتلاف گرما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

هواوی برای تأمین امنیت این محصول در صفحه‌کلید مخصوص مدل ۱۶ گیگابایتی، از حسگر اثرانگشت استفاده کرده است. این صفحه‌کلید بافت فلزی و مکانیزم موسوم به قیچی دارد و عمق آن ۲٫۵ میلی‌متر است تا تجربه‌ی تایپ بهتری ارائه دهد. ناگفته نماند MateStation B515 با استفاده از استاندارد NFC می‌تواند به‌صورت بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند هواوی متصل شود.

مقاله‌ی مرتبط:

    • کامپیوتر رومیزی هواوی با پردازنده‌ اختصاصی مبتنی بر آرم عرضه خواهد شد

از دیگر مشخصات این رایانه می‌توان به یک خروجی صدا، یک ورودی صدا، یک درگاه HDMI، یک رابط VGA، یک درگاه USB 3.2، دو درگاه USB 2.0 و دو درگاه اترنت اشاره کرد. علاوه‌براین، رایانه‌ی مذکور با استفاده از ویژگی‌های هوشمندی مانند Huawei Share برای به‌اشتراک‌گذاری سریع‌تر و کارآمدتر فایل‌ها، به‌ویژه برای گوشی‌های هوشمند هواوی، بهینه شده است و می‌تواند تجربه‌ای بین‌دستگاهی مانند تماس ازطریق کامپیوتر را ایجاد کند.

مانیتور کامپیوتر MateStation B515

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، MateStation B515 به‌همراه مانیتور اختصاصی ۲۳/۸ اینچی از نوع IPS با نسبت بدنه به نمایشگر ۹۰ درصد، رزولوشن Full HD، نسبت کنتراست ۱:۱۰۰۰ و زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای عرضه خواهد شد. براساس گزارش یادشده، این سیستم را با کارت گرافیک گسسته‌ی GTX 1650 نیز می‌توان سفارش داد.

درپایان باید بگوییم MateStation B515 در پنج پیکربندی مختلف همراه‌با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با قیمت ۴،۹۹۹ یوان (معادل ۷۶۰ دلار) تا ۸،۹۹۹ یوان (۱۳۷۰ دلار) به‌صورت اختصاصی برای شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و فقط بازار چین عرضه خواهد شد.

هواوی خلاق‌ترین شرکت در حوزه‌ی فناوری بی‌سیم است
رویداد آنلاین هوآوی برای معرفی محصولات جدید این شرکت در ایران برگزار می‌شود
ایسوس از مینی ‌کامپیوتر کروم ‌باکس ۴ مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل رونمایی کرد
کامپیوتر رومیزی هواوی با پردازنده‌ اختصاصی مبتنی بر آرم عرضه خواهد شد
مک مینی مجهز به پردازنده‌ M1 از لاجیک برد کوچک‌تری برخوردار است

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *