۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

سامسونگ احتمالاً روی نمایشگرهای OLED برای آیپد پرو و مک‌بوک پرو کار می‌کند

سامسونگ بزرگترین تاًمین کننده پنل های OLED  اپل است که برایی آیفون ها نمایشگرهای oled که برای آیفون ها و برخی اپل واچ ها این پنل ها را می سازد . حالا گفته می شود که این دو کمپانی برای تولید نمایشگرهای OLED  برای نسل های بعدی آپید و مک بوک با یکدیگر همکاری می کنند.

بر اساس گزارشی که از سوی رسانه ET News منتشر شده است . اپل و سامسونگ دیسپلی شروع به کار روی پنل OLED  برای آپدید پرو و مک بوک پرو کرده اند . به نظر می رسد این محصولات در سال ۲۰۲۴ یا دیر تر به این نمایشگرها مجهز شوند . علاوه بر این ظاهراً باید منتظر نمایشگرهعای بزرگ تر ۱۱.۱ و ۱۳ اینچی باشیم .

نمایشگر های oled برای مک بوک پرو

محصولاتی که در حال حاضر

اولین مک بوک با نمایشگر OLED  احتمالاً سال جاری میلادی از راه برسد و این محصول شاید مک بوک ایر ۱۳ اینچی باشد . با این حال مک بوک پرو مجهز به نمایشگر OLED  احتمالاً سال ۲۰۲۶ از راه می رسد . انتظار می رود که مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی سال ۲۰۲۶ به این نمایشگر مجهز شوند ؛  محصولاتی که در حال حاضر از پنل Mini-LED بهره می برند و چند روز پیش نسل جدید شان معرفی شد.

به نظر می رسد اپل از سامسونگ خواسته پنل های OLED  دو پشته تولید کند که در مقایسه با پنل های تک پشته کنونی ، دو لایه برای انتشار نور دارد . این ویژگی ظاهراً باعث افزایش دو برابری روشنایی و چهار برابری طول عمر پنل های OLED  می شود.

 

کارو تک | مک‌بوک ایر و آیپد پرو در سال 2024 به نمایشگر OLED مجهز می‌شوند -  کارو تک

در حالی گفته شده است اپل با همکاری سامسونگ می خواهد نمایشگرهای OLED  را به آپدید های و مک بوک ها بیاورد که طبق گزارش ها ، کوپرتینوی ها خودشان می خواهندمشغول توسعه پنل های MICro- LEo شوند. این پنل ها ابتدا در اپل واچ اولترا مورد استفاده قرار می گیرند و در ادامه به سایر محصولات اپل راه پیدا می کنند . ظاهراً ال چی مسئول تولید این پنل ها برای اپل واچ اولترا خواهد بود.

در کنار اپل ،سامسونگ هم می خواهد پنل های MICro – LEO را به گجت های پوشیدنی بیاورد و در نهایت گلکسی واچ هم به این نمایشگر مجهز می شود . با این حال انتظار نداریم کوپرتینوی ها مشتری این اپل ها برای اپل واچ شوند.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *