۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
سلامت

ساکنان سردترین شهر جهان با چه لباس هایی خود را از سرما حفظ می کنند؟

این لباس مانند یک بخاری شما را گرم می‌کند - یک پزشک

 

این هفته در جریان یک سرمای طولانی غیر عادی ( YAKUTSK) روسیه دمای هوا به ۵۰ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید ؛ شهری در شرق سیبری که به عنوانسردترین شهر جهان شناخته می شود.

ساکنان این شهر معدنی که در ۵۰۰ کیلومتری شرق مسکو در یخبندان  دائمی خاور دور روسیه واقع شده است اغلب شاهد سقوط درجه دماسنج به زیر ۴۰ درجه سانتی گراد هستند.

 

آناستازیا که با دو روسری ، دو جفت دستکش و چندین کلاه و شنل بیرون است می گوید : ((( نمی توانی با این سرما بجنگی یا به همان نسبت لباس می پوشی یا عذاب می کشی بعد از مدتی دیگر سرما را در شهر احساس نمی کنی . شاید هم فقط مغزت است که تو را برای آن آماده می کند و می گوید همه چیز نرمال است .

نسخه چاپی

 

یکی دیگر از ساکنان به نام نورگوسون که ماهی های منجمد را بدون نیاز به یخچال یا فیریزر در بازار می فروشد می گوید هیچ راز خاصی برای مقابله با سرما وجود ندارد : (( فقط لباس گرم بپوش و لایه لایه مثل کلم )) !

 

 

مردم سردترین شهر جهان چطور لباس می‌پوشند؟

 

مارگایتا که یک مجری تلویزیون است می گوید :(( اگر در مناطق دیگر کت خز یک لباس لاکچری محسوب می شود ، برای منطقه ما بیشتر یک ضرورت است . )) اگر چه اخیراً ژاکت های بسیار گرم برند Bask  ( به قیمت حداقل ۵۰۰ دلار ) به بازار آمده اند که به دلیل ارزان  تر بودن از کت خز محبوبیت پیدا کرده اند . با این حال بسیاری از مردم هنوز کلاه خز می پوشند زیرا کلاه های بافتنی به اندازه کافی برای زمستان گرم نیستند .

 

سردترین شهرهای جهان در تابستان | پرشیا | ایران زمین

 

 

چکمه های خز ساخته شده از پوست گوزن شمالی به نام mukluk  هم از پاپوش های پر طرفدار مردم سرد ترین منطقه جهان هستند . به پا کردن شلوارهای پشمی ، نمدی و گرمکن بسیار مهم است زیرا در چنین سرمای شدیدی زانو ها به طور خاص مستعد یخ زدن هستند.

 

بسیاری از مردم محلی علاوه بر پوشاندن سرف صورت خود را نیز می پوشانند زیرا در غیر این صورت با آرایش معروف یاگوتی یعنی مژه های یخی مواجه می شوند.در هوای خیلی سرد چگونه لباس بپوشید تا کاملا گرم بمانید؟ - مجله‌ی دیجی‌استایل

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *