دسته‌بندی نشده

سناتورهای آمریکایی یک قدم به نقره‌داغ‌کردن بزرگان صنعت فناوری نزدیک‌تر شدند

سناتورهای آمریکایی پاییز امسال لایحه‌ی جدیدی را به رأی می‌گذارند که درصورت تصویب‌شدن می‌تواند بزرگان صنعت فناوری، به‌خصوص آمازون را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد.

با افزایش فشار ترقی‌خواهان آمریکایی و ناظران صنعت فناوری، چاک شومر، سناتور نیویورک و رهبر اکثریت مجلس سنا، قصد دارد به‌زودی لایحه‌ی دوحزبی جدید متمرکز بر قوانین ضدانحصار را برای هدف‌ قراردادن شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری به رأی‌گیری بگذارد. به‌گزارش ورج، رأی‌گیری این لایحه پاییز امسال برگزار خواهد شد.

لایحه‌ی مذکور قانون انتخاب و نوآوری آمریکایی آنلاین (AICO) نام دارد و به شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری نظیر آمازون، اپل، گوگل و متا، شرکت مادر فیسبوک، اجازه نمی‌دهد در پلتفرم‌هایشان سرویس‌ها و محصولات اختصاصی خود را در اولویت بالاتری از سرویس‌های رقبا قرار دهند.

اوایل سال جاری میلادی، سناتور شومر قول داد درصورتی‌که ۶۰ سناتور آمریکایی با لایحه‌ی AICO موافق باشند، آن را تابستان امسال به رأی می‌گذارد. بااین‌حال با فرارسیدن تعطیلات کنگره در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، هنوزهم تعداد زیادی از سناتورهای آمریکایی نظیر جان آساف، سناتور ایالت جورجیا، تصمیم قطعی درباره‌ی لایحه نگرفته‌اند.

فردی به‌نمایندگی از سناتور چاک شومر به ورج می‌گوید: «سناتور شومر در حال همکاری با سناتور ایمی کلوبشار و دیگر حامیان لایحه است تا رأی‌های موردنیاز را جمع‌آوری کند و سپس AICO را به رأی‌ بگذارد.» براساس اطلاعات رسمی، ایمی کلوبشار، سناتور دموکرات ایالت مینه‌سوتا و چاک گراسلی، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیووا، به‌صورت مشترک از لایحه‌ی AICO حمایت می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری به‌خوبی از پیشرفت‌هایی باخبرند که لایحه‌ی AICO در کنگره‌ی آمریکا تجربه می‌کند و گفته می‌شود که بیش از ۳۵ میلیون دلار در سال اخیر هزینه‌ی لابیگری سیاسی کرده‌اند. صرفاً در فصل دوم، آمازون ۴٫۹۸ میلیون دلار صرف لابیگری کرد تا رکورد فصلی جدیدی ثبت شود. احتمالاً آمازون بیشتر از سایر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری از لایحه‌ی جدید کنگره ضربه می‌خورد.

بیانیه‌ای که سناتور شومر منتشر کرده است، مهم‌ترین نشانه برای تأیید احتمالی لایحه‌ی AICO در مجلس سنا محسوب می‌شود. البته رسیدن لایحه‌ی مذکور به جایگاه فعلی با فشارهای زیادی همراه بوده است. ماه گذشته، اعضای انجمن پیشرو کنگره در نامه‌ای از سناتور شومر درخواست کردند قبل از آغاز تعطیلات آگوست لایحه‌ی AICO را به رأی بگذارد؛ بااین‌حال، لایحه‌های دیگری نظیر مراقبت از کهنه‌سربازان مانع از این کار شدند.

منبع:زومیت

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *