۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

سیاه ترین پورشه ۹۱۱ دنیا، یک ماشین آلمانی با ویژگی‌های تلسکوپ‌های ناسا است

سیاه ترین پورشه ۹۱۱ دنیا، یکی از شاهکارهای ژاپنی‌ها محسوب می‌شود که این کوپه اسپرت را به لیگ دیگری می‌برد. در ادامه متوجه خواهید شد که چرا این خودرو یک Porsche خاص است و چه اشتراک‌هایی با ماهواره‌ها یا تلسکوپ‌های ناسا دارد.

در ادامه با یکی از خاص‌ترن پورشه ۹۱۱ های جهان همراه خواهیم بود که از نظر فاکتور رنگ، واقعا در دنیا تک است و حتی یک رقیب نزدیک هم ندارد. اما بیایید و قبل از آنکه رنگی شویم، به سراغ یک ویدیو جذاب از این زیبای آلمانی برویم. شاید شما هم فکر کنید که این فیلم به وسیله تکنیک‌های کامپیوتری ساخته شده اما به شما قول می‌دهیم که این پروژه، یک اثر هنری واقعی و متحرک از کشور ژاپن است.

نگاهی به سیاه ترین پورشه ۹۱۱ دنیا

همانطور که از تیتر نوشته متوجه شده‌اید، فقط قرار است در مورد رنگ بسیار خاص این خودرو صحبت کنیم. در این پروژه از نوع خاصی از رنگ مشکی با نام «مشکی موسو» یا همان “Black Musou” استفاده شده است که یکی از شاهکارهای شرکت کره‌ای “KO Pro” محسوب می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این رنگ، سیاه‌ترین رنگ پایه آبیِ اکریلیک جهان است که می‌تواند ۹۹.۴ درصد از تابش نور را جذب خود کند.

سیاه ترین پورشه 911 جهان

طبق گزارش‌های موسسه‌های تست رنگ خودرو، رنگ مشکی مات که در اکثر ماشین‌های جهان وجود دارد فقط می‌تواند حدود ۸۰ درصد از نور را جذب کند. هر چند که امروزه استفاده از این نوع رنگ‌ها گسترش پیدا کرده است اما اگر به سال‌های قبل باز گردیم، چنین درصدی از جذب نور را فقط در رنگ‌های استفاده شده در پوشش تلسکوپ‌های فضایی مشاهده می‌کردیم.

سیاه ترین پورشه 911 جهان

برای مثال بد نیست بدانید که تلکسوپ‌های فوق پیشرفته‌ای که مسئولیت رصد ستاره‌های بسیار دور را بر عهده دارند، معمولا از همین رنگ سیاه خاص استفاده می‌کنند تا دورترین ستاره‌های دنیا را بدون تاثیر پذیری از نور محیط اطراف، رصد کنند.

سیاه ترین پورشه 911 جهان

سرپرست پروژه‌ی سیاه ترین پورشه ۹۱۱ جهان همچنین بیان کرده است که این کوپه‌ی زیبای آلمانی، در هفت مرحله متوالی و با تکنیک خاصی رنگ شده است. یعنی با یک ماشین خاص با رنگ ۷ پوششه طرف هستیم. البته هنوز نمی‌دانیم که در مرحله اول، رنگ خودرو به صورت کامل پاک شده است یا خیر!

سیاه ترین پورشه 911 جهان

خودروهای پورشه در حالت عادی و در زمان بیرون آمدن از خط تولید، دقیقا از رنگ ۴ پوششه بهره می‌برند و اگر رنگ پایه را هم لحاظ کنیم، می‌توان گفت که بدنه‌ی سیاه ترین پورشه ۹۱۱ جهان زیر ۱۱ لایه رنگ دفن شده است.

عطش مشکی ترین Porsche 911 جهان برای کسب یک رکورد بزرگ

اما سیاه ترین پورشه ۹۱۱ جهان فقط به همین عناوین بسنده نمی‌کند و قصد دارد تا لقب مشکی‌ترین ماشین جهان را هم به دست بیاورد. این لقب در سال‌های اخیر، به بی ام و X6 Vantablack تعلق داشت. این شاسی بلند آلمانی با حضور خود در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹، فصل جدیدی از رقابت‌های خودرویی را آغاز کرد و به همه فهماند که فقط اسب بخار و طراحی خاص نیست که یک خودرو را ویژه می‌کند.

البته هنوز در مورد نتیجه رقابت پورشه ۹۱۱ و این بی ام و X6 هیچ اطلاعی نداریم و به نظر می‌رسد که همه چیز به تست‌های آزمایشگاهی و امتحان‌های مربوط به نور بستگی دارد. به هر حال هر اتفاقی هم که رخ دهد، باز هم افتخار آن به یک خودرو آلمانی باز می‌گردد. به علاوه در انتهای کار باید اعلام کنیم که تمام عکس‌های استفاده شده در این نوشته، بر خلاف اینکه شاید کمی غیر واقعی به نظر برسند، به خودروهایی واقعی تعلق دارند و ظاهر عجیب آن‌ها، فقط به خاطر رنگ مشکیِ استفاده شده در بدنه است.

منبع:گجت نیوز

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *