۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
پزشکی

شاغلان مشکوک به کرونا چطور باید قرنطینه شوند؟

                                                   شاغلان مشکوک به کرونا چطور باید قرنطینه شوند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سیاوش وزیری امروز اظهار داشت: در این روزهای کرونایی باید روند ایزوله کردن بیمار و قرنطینه کردن افراد سالم را جدی گرفت.

وی در خصوص مفهوم ایزوله کردن، گفت: ایزوله به معنای ممنوعیت و محدودیت کامل اعمال کردن در مورد بیماران مبتلا به کرونا در شرایطی که هیچگونه تماسی با اطرافیان خود نداشته باشند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، این بیماران را در یک اتاق با تهویه مناسب نگهداری کنیم و برای جلوگیری از آلودگی دیگران تمامی تماس‌های آن‌ها را به طور کامل قطع کنیم.

وی در توضیح واژه قرنطینه، گفت: مفهوم قرنطینه را برای محدود کردن و ممنوعیت اعمال کردن در خصوص افراد سالم به‌کار می‌بریم.

وزیری اضافه کرد: افراد سالم کسانی هستند که با یک بیمار مشکوک یا قطعی کووید ۱۹ در تماس بوده و شانس آلودگی طی ۲ تا ۱۴ روز آینده را دارند، این افراد در شرایط قرنطینه باید تمامی تماس خود با محیط اطراف را قطع کنند.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه( مخصوص بیماران کرونایی) متذکر شد: از خارج کردن بیماران از منزل و همچنین از خارج کردن افراد تحت قرنطینه از منزل باید به شدت خودداری کرد، امروزه در جامعه شرایطی فراهم آمده که انتشار بیماری به صورت خانه به خانه و در درون خانواده‌ها رخ می‌دهد، افراد چهره به چهره شانه به شانه در کنار هم قرار می‌گیرند و بیماری را منتشر می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیماری کرونا ویروس در درون مجتمع‌های مسکونی، مراسم‌های عزا و عروسی، میهمانی‌ها به شدت توسعه پیدا کرده و همین روند کنترل را به شکل جدی با چالش مواجه کرده است.د

وزیری خطاب به شاغلان مبتلا، گفت: وقتی برای شاغلان مبتلا از سوی دستگاه و سازمان مربوطه مرخصی استحقاقی و یا استعلاجی در نظر گرفته می‌شود، تنها به معنای عدم حضور در محل کار نیست بلکه باید در تمامی تماس‌ها قطع ارتباط کامل بیمار با اطرافیان وجود داشته باشد و از خروج از منزل هم به شدت اجتناب کنند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *