۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

شبکه اجتماعی لینکدین چیست،‌ چه کاربردی دارد و چطور با آن کار کنیم؟

شبکه اجتماعی لینکدین چیست،‌ چه کاربردی دارد و چطور با آن کار کنیم؟

شاید شما عضو شبکه لینکدین باشید. شاید تازه به آن پیوسته باشید. شاید هم تا به حال اسم آن به گوشتان نخورده باشد. لینکدین یکی از مهم‌ترین ابزارهای برندینگ، کاریابی، ارائه رزومه و بهبود و رونق کسب‌وکار در جهان است: یک شبکه حرفه‌ای برای تعامل بین متخصصان، کارآفرینان، اساتید، دانشجویان و شاغلان. در این مقاله، با موضوع آموزش لینکدین ابتدا این شبکه را معرفی و درباره مزیت‌ها و کارکردهایش صحبت می‌کنیم؛ سپس نحوه عضویت و تکمیل صفحه کاربری را آموزش می‌دهیم؛ در پایان نیز ترفندهایی را برای استفاده حرفه‌ای‌تر از این شبکه بیان می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه حرفه‌ای مختص کار‌‌آفرینان، کارمندان، محصلان آموزش عالی و… است. این شبکه در سال ۲۰۰۲ و به‌دست رید هافمن راه اندازی شد. امروزه این شبکه صدها میلیون کاربر فعال در بیش از ۲۰۰ کشور جهان دارد و بزرگ‌ترین شبکه برای تعامل و ارتباط افراد در حوزه‌های حرفه‌ای و شغلی است.

کارکرد‌های لینکدین؛ در چه مواردی از لینکدین استفاده کنیم؟

کارکردهای لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین هدف خود را ایجاد بستری برای شبکه‌سازی عنوان کرده است: شبکه‌سازی بین صاحبان مشاغل، کارکنان، افراد جویای کار و… برای ارتقا و تسهیل شرایط کسب‌وکار و توسعه حرفه‌ای افراد. این هدف را می‌توان به موارد زیر تشریح کرد:

  • مستندسازی تجربیات، تحصیلات، دستاوردهای شغلی و علمی در قالب یک رزومه آنلاین؛
  • یافتن افراد همسان و همفکر و تعامل با آنان؛
  • تسهیل در یافتن شغل با استفاده از امکانات شبکه و حضور صاحبان صنایع و مشاغل؛
  • تسهیل در استخدام افراد با استفاده از امکانات شبکه و حضور دانشجویان و افراد جویای کار؛
  • آگاهی از‌ آخرین تحولات دنیای کسب‌وکار با دنبال کردن گروه‌ها و صفحات شرکت‌های بزرگ و کوچک؛
  • آشنایی و تعامل با افراد سرشناس حوزه‌های حرفه‌ای مختلف: در لینکدین طیف وسیعی از افراد برجسته، اساتید دانشگاه‌های دنیا، کارآفرینان معروف جهان، رهبران سیاسی و اقتصادی دنیا حضور دارند و نگرش‌های خود را در مسائل گوناگون به اشتراک می‌گذارند؛
  • توسعه مهارت‌های فردی و شایستگی‌های شغلی در تعامل با سایر افراد همتا؛
  • و…

استفاده از لینکدین چه مزیتی دارد؟

شبکه لینکدین برای همه کسانی طراحی شده که می‌خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند. این شبکه با در اختیار گذاشتن امکانات گوناگون می‌کوشد بستری برای ارتباط حرفه‌ای بین این افراد ایجاد کند.

اقتصاددانان دوران امروز را عصر شبکه‌ای شدن می‌نامند: دوره‌ای که در آن مرز‌بندی‌های سابق شکسته شده و علم و فناوری در حوزه‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند. بدون شک تأثیر این دنیای شبکه‌ای‌شده بر کسب‌وکارها باعث تخصصی‌تر شدن هرچه بیشتر آنها می‌شود. در چنین شرایطی وجود شبکه‌ای مجازی به‌عنوان بستری برای تبادل دانش‌ و اطلاعات شغلی و حرفه‌ای، و اطلاع از آخرین تحولات دنیای کسب‌وکار، یک ضرورت است.

عضویت در شبکه لینکدین بستری است برای همه افرادی که:

  • می‌خواهند مهارت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای خود را توسعه بدهند؛
  • مسیر شغلی خود در آینده را با تحولات همسو کنند؛
  • فرصت‌های جدید شغلی بیایند؛
  • کسب‌وکارشان را گسترش دهند.

چطور عضو شبکه لینکدین شویم؟

عضویت در لینکدین

حال که با این شبکه و کارکردهایش آشنا شدید، وقت آن رسیده تا قسمت‌های مختلف این شبکه را به شما معرفی کنیم؛ اما پیش از آن لازم است که نحوه عضویت در این شبکه را برای آن دسته از کسانی که هنوز به آن نپیو‌سته‌اند، نشان دهیم.

برای عضویت در شبکه لینکدین، شما باید به وب‌سایت لینکدین مراجعه کنید. پس از ورود به سایت، در صفحه نخست و در گوشه بالای سمت راست، دو عبارت می‌بینید. روی عبارت «Join now» کلیک کنید. با کلیک بر روی این عبارت به صفحه‌ای‌ جدید منتقل می‌شوید.

حال باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول

ابتدا، ایمیل و رمز ورود دلخواه خود را وارد و سپس روی عبارت «Agree and Join» کلیک کنید. در انتخاب رمز ورود دقت کنید و نکات ایمنی مربوط به انتخاب رمز را رعایت کنید. رمز ورود حداقل باید از ۶ نشانه شامل حروف، اعداد، علائم نگارشی و… تشکیل شده باشد.

مرحله اول عضویت در لینکدین

نکته: اگر حساب جی‌میل دارید، می‌توانید با استفاده از اطلاعات حساب کاربری جی‌میل، این فرایند را سریع‌تر انجام دهید. در واقع با این کار، حساب کاربری شما در لینکدین به حساب کاربری جی‌میل شما متصل خواهد شد.

مرحله دوم

حال باید نام و نام‌خانوادگی خود را وارد کنید. توجه کنید که لینکدین نام‌های مستعار را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را خلاف قوانینش عنوان کرده است. پس بهتر است از نام و نام‌خانوادگی واقعی خود استفاده کنید.

مرحله دوم عضویت در لینکدین

مرحله سوم

در این مرحله با انتخاب کشور محل اقامت، شماره همراه فعال خود را وارد کنید.

اکنون پیامکی به تلفن همراه شما ارسال شده که حاوی یک کد ۶رقمی است. آن را در محل مربوطه وارد کنید. در صورتی که پیامکی دریافت نکرده‌اید، روی ارسال دوباره کلیک کنید.

عضویت در لینکدین

مرحله چهارم

حال باید محل اقامت، کدپستی و شهر یا شهرستان خود را انتخاب کنید. این بخش با توجه به اطلاعات ثبت‌شده در سیستم‌عامل شما به‌صورت پیش‌فرض نمایش داده می‌شود. بهتر است آن را ویرایش کنید.

مرحله چهارم عضویت در لینکدین

پس از طی مراحل بالا، وارد فرآیند ثبت اطلاعات شغلی یا تحصیلی خود می‌شوید. این بخش نیاز به توضیح بیشتری دارد:

مرحله پنجم

اگر شاغل هستید، عنوان شغلی، وضعیت شغل از حیث پاره‌وقت یا نیمه‌وقت بودن، شرکتی که در آن مشغول‌به‌کارید و حوزه کاری خود را معین کنید.

در این بخش، موتور لینکدین به کمک شما آمده و با نوشتن حروف، پیشنهادهای فراوانی را به شما برای تکمیل دقیق‌تر ارائه می‌کند. برای مثال وقتی نام شرکتی را وارد کنید، اگر آن شرکت در لینکدین صفحه رسمی داشته باشد، به شما نمایش داده می‌شود.

عضویت در لینکدین

مرحله ششم

اگر محصل هستید، روی عبارت «I’m a student» کلیک کنید. سپس مشخصات خود شامل مدرسه یا دانشگاه، دوره در حال تحصیل یا به اتمام رسیده (کارشناسی، ارشد، دکتری و..) را وارد کنید. در پایان، حوزه تخصصی خود، سال ورود و سال فارغ‌التحصیلی یا سالی که قرار است فارغ شوید را وارد کنید.

مراحل عضویت در لینکدین

مرحله هفتم

اکنون حساب کاربری شما آماده شده و تنها لازم است که کد تایید ارسال شده به ایمیل خود را در محل موردنظر وارد کنید.

مرحله هشتم

صفحه شما اکنون آماده راه‌اندازی شده است؛ اما لینکدین مراحل اختیاری‌ را نیز به شما نشان می‌دهد. می‌توانید از این مراحل عبور کنید و در زمان دلخواه به‌سراغ آنها بروید.

مرحله نهم (اختیاری)

یکی از این مراحل،‌ اضافه کردن عکس به صفحه‌تان است. در صورت تمایل، عکس خود را انتخاب کنید. درباره ویژگی‌های عکس حساب کاربری در بخش نکاتی درباره ترفند‌های لینکدین بیشتر صحبت می‌کنیم.

عضویت در لینکدین انتخاب عکس

مرحله دهم (اختیاری)

یکی دیگر از مراحل اختیاری، دعوت لینکدین از شما برای نصب برنامه تلفن همراه این شبکه است که امکان دسترسی سریع ‌و آسان به این شبکه را برایتان فراهم می‌کند. بهتر است فعلا از این مرحله عبور کنید. تکمیل صفحه کاربری شما در حال حاضر مهم‌تر است. پس از آن حتما به‌سراغ لینکدین در تلفن همراه نیز خواهیم رفت.

چطور صفحه کاربری خود در لینکدین را ویرایش و تکمیل کنیم؟

پس از عضویت در لینکدین، حالا که صفحه کاربری خود را راه‌اندازی کردید، وقتش رسیده تا آن را تکمیل و ویرایش کنید. صفحه کاربری یا پروفایل شما در لینکدین، در حکم رزومه آنلاین شماست. تنظیمات لینکدین امکانات و بخش‌های مختلف و متنوعی را در اختیار شما قرار داده تا رزومه‌ای کامل، جامع و قدرتمند تهیه کنید. در ادامه، بخش‌های مختلف صفحه کاربری و چگونگی تکمیل و ویرایش آن را به شما نشان می‌دهیم:

۱. ورود به صفحه کاربری

ورود به صفحه کاربری در لینکدین

برای ورود به این صفحه کافی است روی نام خود در سمت راست صفحه یا روی عبارت گوشه سمت راست بالا که با علامت زرد مشخص شده کلیک کنید و وارد صفحه خود شوید.

۲. بخش Heading/Title

بخش سرتیتر صفحه کاربری در لینکدین

صفحه کاربری شما از بخش‌های مخنتلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن، بخش سرتیتر (Heading/Title) است. در این بخش، عکس، نام، عنوان شغلی یا تحصیلی که در ابتدای ثبت‌نام وارد کرده بودید و محل اقامت را مشاهده می‌کنید.توجه کنید که این همان بخشی است که هر مخاطبی پس از ورود به صفحه شما در نگاه اول مشاهده خواهد کرد. پس تکمیل دقیق آن ضروری است.

برای ویرایش این اطلاعات کافی است روی علامت مداد، در گوشه سمت راست کلیک کنید و در صفحه جدید، ویرایش را انجام دهید و ذخیره کنید. برای اضافه کردن یا ویرایش عکس نیز روی عکس بالای اسم خود کلیک کنید.

همچنین می‌توانید یک عکس پس‌زمینه نیز برای زیبا‌تر شدن صفحه خود انتخاب کنید. بهتر است این عکس متناسب با حرفه‌ شما باشد.

۳. اضافه کردن بخش‌های جدید

اضافه کردن بخش‌های جدید به صفحه کاربری در لینکدین

در این بخش شما می‌توانید با کلیک روی عبارت (Add Section) بخش‌های جدیدی به صفحه خود اضافه کنید.

این بخش‌ها به‌ترتیب از بالا به پایین شامل معرفی مختصر خود، سوابق، مهارت‌ها، دستاوردها، اطلاعات اضافی و… است. هر بخش نیز زیرمجموعه‌ای دارد که با کلیک روی نشانه گوشه سمت راستش، نمایش داده می‌شود. برای مثال بخش دستاوردها (Accomplishments) شامل مقالات و کتب منتشرشده، اختراعات و ابداعات، دوره‌های گذرانده‌شده، پروژه‌ها، جوایز و تقدیرنامه‌ها، نمرات آزمون‌های مهم، زبان‌های آموخته‌شده و عضویت در نهادها و سازمان‌های گوناگون است.

نمونه‌ای از یک بخش کامل شده در لینکدین

با کلیک روی هرکدام از این بخش‌ها و زیرمجموعه‌ها، یک صفحه جدید باز می‌شود که باید اطلاعات مربوط به آن را تکمیل کنید. با ایجاد هر بخش جدید، آن قسمت به صفحه کاربری شما افزوده شده و به شما و دیگران نمایش داده می‌شود.

۴. بخش Dashboard

بخش داشبورد صفحه کاربری در لینکدین

این بخش که فقط برای شما نمایش داده می‌شود، رتبه حساب کاربری و رزومه‌تان را به همراه پست‌ها و مطالب ذخیره‌شده، شبکه افراد مرتبط با شما، آخرین بازدید‌ها از پستی که منتشر کرده‌اید، میزان بازدید‌های اخیر از صفحه‌تان، تعداد دفعاتی که نام شما در موتور جست‌وجوی لینکدین ظاهر شده و… را نشان می‌دهد. در واقع این بخش به شما می‌گوید که صفحه شما تا چه حد فعال و قوی است. با کلیک روی هر گزینه، جزئیات مربوط به آن نمایش داده خواهد شد.

سایر بخش‌های شبکه لینکدین

گذشته از صفحه کاربری، تنظیمات لینکدین بخش‌های دیگری هم دارد که به‌اختصار آنها را معرفی می‌کنیم:

۱. بخش home

بخش خانه لینکدین

این بخش محل اطلاع از آخرین پست‌ها و مطالب منتشرشده از سوی کاربران شبکه است. در گوشه سمت راست صفحه، دوره‌های آموزشی پرطرفدار معرفی می‌شود. در بالای صفحه نیز، شما می‌توانید مطالب خود را به‌انضمام عکس یا ویدئو بنویسید و منتشر کنید. همچنین دو گزینه رویداد و نوشتن یک یادداشت بلند نیز در اختیار شماست تا رویدادهای کاری خود را اطلاع‌رسانی کرده یا یک مطلب تحلیلی را به‌تفصیل بنویسید و منتشر کنید.

۲. بخش My Network

بخش ارتباطات و دنبال‌کنندگان لینکدین

در این قسمت آخرین درخواست‌ها برای ارتباط گرفتن با صفحه شما، جدیدترین دعوت‌ها از سوی کاربران، تعداد افرادی که در لینکدین به آنها متصل هستید، تعداد افراد تأثیرگذار، گروه‌ها، صفحات شرکت‌ها و هشتگ‌هایی که دنبال می‌کنید را می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید.

همچنین در این بخش، شبکه لینکدین بر مبنای اطلاعات و فعالیت شما در فضای شبکه، تعدادی از کاربرانی که ممکن است شما آنها را بشناسید یا در حوزه‌های مشترک شما فعالیت دارند، به شما معرفی می‌کند.

۳. بخش jobs

بخش مشاغل لینکدین

این بخش شامل یک نوار جست‌وجو است که با کمک آن می‌توانید مشاغل پست‌شده از سوی کارفرمایان و صنایع گوناگون را جست‌وجو کنید. همچنین امکان این وجود دارد که با کلیک روی عبارت «Post a Free job»، شما نیز یک جایگاه شغلی خالی در کسب‌وکارتان برای متقاضیان احتمالی در این بخش ثبت کنید.

۴. بخش Messaging

بخش پیام‌های لینکدین

این بخش مربوط به پیام‌های شخصی است که با افراد مرتبط با خودتان رد و بدل کرده‌اید. می‌توانید دراین قسمت به افراد پیام ارسال کنید یا پیام‌های قبلی را مشاهده یا پاک کنید. چنان‌که در عکس نیز پیداست، علاوه بر ارسال پیام متنی، امکام ارسال ایموجی، عکس، ویدئو، لینک و… نیز وجود دارد. خود لینکدین نیز برای تسریع رد و بدل کردن پیام، تعدادی پیام‌های پیش‌فرض را به شما پیشنهاد می‌کند. درباره بخش پیام‌ها در قسمت ترفند‌های لینکدین بیشتر صحبت می‌کنیم.

۵. بخش Notifications

بخش یادآور لینکدین

در این قسمت آخرین تغییرات و واکنش‌های کاربران به پست‌ها و مطالب شما و نیز سایر رویدادها و تحولات مهم به اطلاع شما می‌رسد. با کلیک بر روی سه نقطه سمت راست هر یادآور، می‌توانید آن نوع را غیرفعال کنید.

۶. بخش تنظیمات و حریم خصوصی

بخش تظیمات و حریم خصوصی لینکدین

برای رفتن به این بخش باید روی عبارت «Me» کلیک کنید. سپس در قسمت بازشده، روی عبارت «Settings and Privacy» کلیک کنید. صفحه‌ای مانند عکس بالا باز می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی است و به شما امکان می‌دهد تا بخش‌های مختلف حساب کاربری و نیز سایر قسمت‌های مربوطه را مدیریت کنید. حتما پیش از شروع به فعالیت در لینکدین به این قسمت سری بزنید و بخش‌ها و گزینه‌های مختلف را بررسی کنید تا به مناسب‌ترین تنظیمات موردنظر خود دست یابید.

۷. بخش Work

بخش‌های کاری و آموزشی شبکه لینکدین

این بخش که خود از ۸ زیرمجموعه تشکیل شده، طیفی از امکانات آموزشی، استخدامی، بازاریابی و جست‌وجو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر کاربر بسته به جایگاه، شرایط و نیازهایش می‌تواند از این زیر مجموعه‌ها بهره‌مند شود. برای مثال اگر کسی به‌دنبال کسب مهارت‌های جدید باشد، با کلیک بر روی گزینه «Learning» وارد صفحه آموزشی لینکدین می‌شود و از ویدئوهای آموزشی با موضوعات مختلف بهره‌مند می‌شود.

توضیح همه این بخش‌ها خارج از حوصله این مقاله است؛ از این رو، آن را به نوشته‌های‌‌ آتی وامی‌گذاریم.

ترفند‌هایی برای استفاده حرفه‌ای‌تر از لینکدین

در پایان این مقاله، نکات و ترفند‌هایی را به شما توصیه می‌کنیم تا بتوانید با کمک‌ آنها، صفحه کاربری و فعالیتی حرفه‌ای‌تر را در این شبکه تجربه کنید:

۱. انتخاب عکس مناسب برای پروفایل

آموزش لینکدین
تفاوت عکس پروفایل در لینکدین و فیس‌بوک

لینکدین توصیه می‌کند که عکسی را انتخاب کنید که چهره شما در آن واضح و قابل‌رؤیت باشد. همچنین بهتر است عکس شما حرفه‌ای و شغلی باشد نه یک عکس غیررسمی. برای مثال انتخاب عکس‌های مهمانی، عکس‌های دسته‌جمعی، تصاویر هنری مثلا صورت نیم‌رخ، عکس گل‌وگیاه و عکس محل کار و… جزو عکس‌های نامناسب برای پروفایل به حساب می‌آیند.

۲. تکمیل جزئیات رزومه

همان طور که در معرفی بخش‌های صفحه کاربری گفته شد، برای تکمیل هر بخش از رزومه‌تان نیاز به وارد کردن جزئیات فراوانی دارید. بخشی از این جزئیات اختیاری است، اما هرچه در نحوه پر کردن رزومه دقیق‌تر و کامل‌تر عمل کنید، پروفایل و در واقع رزومه شما قوی‌تر خواهد بود.

۳. تهیه نسخه چاپی از پروفایل

با ورود به صفحه کاربری و کلیک روی گزینه «More» می‌توانید لینک صفحه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید نسخه چاپی رزومه خود با فرمت «PDF» تهیه کنید.

۴. استفاده از قابلیت توصیه‌نامه (Recommendation)

نمونه‌ای از یک توصیه نامه در لینکدین

یکی از قابلیت‌های مفید لینکدین، امکان ارسال و دریافت توصیه‌نامه از سوی همکاران است. اگر شما مدتی با کسی همکار بوده‌اید یا هستید، می‌توانید از او بخواهید که برای شما توصیه‌نامه‌ای بنویسد. این توصیه‌نامه در صفحه شما نمایش داده شده و به تقویت رزومه‌تان کمک می‌کند. البته افراد توصیه‌کننده برای ارائه توصیه‌نامه باید عضو شبکه لینکدین باشند.

۵. توجه به قواعد نانوشته انتشار پست و مقاله

بهتر است محتوایی را برای انتشار در لینکدین انتخاب کنید که رنگ و بوی حرفه‌ای داشته و به دانش و کار شما ارتباط داشته باشد. انتشار محتوایی که مناسبتی با اهداف این شبکه ندارد، مطابق با استاندارهای این شبکه نیست؛ برای مثال بازنشر اخبار روزانه حوادث، دعواهای سیاسی، سفرهای شخصی، تفریحات، کافه‌گردی‌ها، عکس‌های مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی، تصاویر حیوانات شخصی، مطالب انگیزشی تکراری و بسیاری موارد دیگر مصداق محتوای غیرحرفه‌ای هستند.

البته بدیهی است که از کسی برای مثال در حوزه گردشگری یا رستوران‌داری یا کافه‌داری یا پرورش حیوانات و… فعال است، انتظار می‌رود که محتوای مناسب با شغلش را منتشر کند. به هر حال، مهم این است که مرز بین این شبکه و سایر شبکه‌ها را درک و تا حد ممکن رعایت کنیم.

۶. مدیریت بخش پیام‌ها

بهتر است هنگام ارسال پیام خصوصی به کاربران، از لحن و گفتار رسمی استفاده کنیم و نوشته خود را در قالب یک پیام ارسال کنیم. فراموش نکنیم که محیط لینکدین برای تعامل حرفه‌ای طراحی شده است و این فضا، مناسب دوست‌یابی یا ارتباطات شخصی نیست.

۷. مدیریت صفحه عمومی (Public Page)

مدیریت پروفایل عمومی لینکدین

از آنجایی که پروفایل شما به عنوان رزومه‌تان تلقی می‌شود. لینکدین این امکان را به موتورهای جست‌وجو داده تا افراد با جست‌وجوی نام شما در آن موتورها، صفحه کاربری‌تان را پیدا و از آن بازدید کنند. این کار با کمک نسخه‌ای از صفحه کاربری شما انجام می‌شود که به آن «صفحه عمومی» می‌گویند.

برای مدیریت صفحه عمومی خود، در صفحه کاربری، با کلیک روی گزینه «Edit Public Profile and URL» وارد صفحه عمومی خود شوید و تعیین کنید که می‌خواهید کدام‌یک از بخش‌های صفحه‌تان قابل‌نمایش در موتورهای جست‌وجو باشد. همچنین می‌توانید لینک صفحه عمومی خود را نیز ویرایش کنید تا راحت‌تر قابل‌جست‌وجو شود.لازم به ذکر است که تغییرات اعمال‌شده در این بخش، بین یک تا چند روز طول می‌کشد تا در نتایج موتورهای جست‌جو اعمال شوند.

۸. ساخت صفحه‌ای برای کسب‌وکارتان

اگر صاحب شرکتی هستید، می‌توانید برای آن صفحه‌ای ایجاد کنید. برای این کار باید به بخش «Work» بروید و در پایین صفحه روی عبارت «Build a Company page» کلیک کنید. با طی مراحل موردنظر، صفحه شرکت شما ایجاد و مدیریت آن به عهده شما خواهد بود.

از طریق این صفحه می‌توانید آخرین اخبار و تحولات کسب‌وکارتان را به گوش دنبال‌کنندگان شرکت برسانید و نیز آگهی‌های استخدامی منتشر کنید.توجه کنید که صفحه کاربری شما نمی‌تواند به‌عنوان صفحه شرکت شما شناخته شود؛ یعنی نباید صفحه شخصی خود را به نام و عکس شرکت راه‌اندازی کنید. صفحه کاربری به افراد حقیقی اختصاص دارد و برای راه اندازی صفحه شرکت، باید به شیوه‌ای که گفته شد عمل کنید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *