۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

شیائومی ۱۲S اولترا، آیفون ۱۳ پرو مکس را در تست گیمینگ له کرد + ویدیو

اکثر گوشی‌های بالارده سرعت کافی را در اختیار کاربران می‌گذارند، اما از نظر اعداد و ارقام، تراشه‌های سری A اپل که قدرت‌بخش آیفون هستند یک پله جلوتر از پردازنده گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرند. معمولاً آیفون‌ها عملکرد بهتر فنی و گرافیکی را نسبت به گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌کنند، اما کوالکام خودش را آماده حمله به تاج و تخت صاحب آیفون می‌کند.

ویدیویی از عملکرد بی‌نظیر گوشی شیائومی ۱۲S اولترا در تست گیمینگ

کانال یوتیوبی Golden Reviewer که به بررسی و آزمون‌های عمیق روی گوشی‌های هوشمند مشهور است، در تازه‌ترین آزمون خودش متوجه شده که پرچمدار جدید چینی‌ها، گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا بهترین عملکرد گرافیکی را در گیمینگ نسبت به هر موبایل دیگری از جمله آیفون‌های اپل، ثبت کرده است.

این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام قدرت می‌گیرد که به لطف فناوری پردازشی ۴ نانومتری TSMC، پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه غیر پلاس این تراشه داشته است. آنطور که کوالکام ادعا می‌کند، این تراشه ۱۰ درصد در عملکرد CPU و ۱۰ درصد در سرعت کلاک GPU سریع‌تر شده و در مصرف انرژی نیز ۳۰ درصد کارآمدتر است.

تست گیمینگ شیائومی 12S اولترا

Golden Reviewer در این آزمون، برای تست گیمینگ گوشی شیائومی ۱۲S Ultra بازی گرافیکی و محبوب “Genshin Impact” را استفاده کرده است که نشان می‌دهد پرچمدار جدید شیائومی بازی را با بالاترین نرخ فریم در مقایسه با «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ بازار» اجرا می‌کند. به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، این گوشی توانسته بازی را با متوسط نرخ فریم ۵۷.۷ اف‌پی‌اس اجرا کند. آن چیزی که باعث متحیر شدن همه شده، دستیابی به چنین نرخ فریمی بدون مشکلات داغ شدن گوشی است؛ چیزی که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با آن مشکل داشت.

در واقع پرچمدار جدید شیائومی علیرغم اینکه به چنین نرخ فریم بالایی دست یافته، در بین تمام گوشی‌های موجود در فهرست بالا خنک‌ترین دما را هم داشته است. دمای آن حتی از گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون اس ای ۲۰۲۲ که به چیپست A15 Bionic اپل مجهز هستند هم پایین‌تر بوده است.

تست گیمینگ شیائومی 12S اولترا

وقتی اوضاع جالب‌تر می‌شود که متوجه می‌شویم گوشی جدید شیائومی از نظر مدیریت دما حتی از آیپد ایر ۲۰۲۲ با قدرت‌گیری از پردازنده M1 اپل هم بهتر بوده است. در واقع تنها دیوایسی که توانسته در این تست گیمینگ ، با نرخ فریم بالاتری از گوشی شیائومی ۱۲S اولترا بازی Genshin Impact را اجرا کند، تبلت آیپد مینی ۶ با پردازنده A15 بوده است.

اگرچه ما هنوز نتایج بنچنمارک رسمی CPU گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا را ندیده‌ایم، اما به تازگی یک گوشی ایسوس با جدیدترین پردازنده کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده که ۱۳۱۳ امتیاز در آزمون تک هسته‌ای و ۴۱۴۷ امتیاز در آزمون چند هسته‌ای کسب کرده است.

در مقایسه با آن، گوشی گلکسی S22 اولترا سامسونگ با چیپست قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ موفق به کسب ۱۲۴۲ امتیاز در آزمون تک هسته‌ای و ۳۵۳۸ امتیاز در آزمون چند هسته‌ای شده است، در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس اپل با چیپست A15 Bionic هم ۱۷۳۴ امتیاز و ۴۸۱۸ امتیاز را در این دو آزمون کسب کرده است.

تجربه گیمینگ با آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

بنابراین اگر نتایج بنچمارک گوشی شیائومی هم مثل ایسوس باشد، همچنان اپل را باید پادشاه سازندگان تراشه موبایل بدانیم. هرچند بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند در عملکرد و مصرف انرژی به مراتب بهتر از نسل فعلی باشد و شانس شکست دادن تراشه A16 اپل را داشته باشد.

منبع:گجت نیوز

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *