۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

شیائومی ۱۲S اولترا معرفی شد؛ پرچم‌دار تمام‌عیار Xiaomi با دوربین غول‌آسا، لنز لایکا و حسگر یک اینچی

شیائومی 12S اولترا معرفی شد؛ پرچم‌دار تمام‌عیار Xiaomi با دوربین غول‌آسا، لنز لایکا و حسگر یک اینچی

شیائومی ۱۲S اولترا، پرچم‌دار تمام‌عیار و دوربین‌محور Xiaomi، با تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1، حسگر غول‌پیکر یک اینچی و لنز لایکا رونمایی شد.

از مدتی پیش مشخص شده بود که شیائومی قصد دارد در رویداد ۴ جولای (۱۳ تیر) در چین سری شیائومی ۱۲S را رونمایی کند. سرانجام روز موعود فرارسید و این شرکت گوشی‌های هوشمند جدید خود را به نمایش گذاشت. شیائومی ۱۲ اس اولترا، به‌نوعی جانشین شیائومی ۱۱ اولترا و پرچم‌دار تمام‌عیار جدید Xiaomi به‌حساب می‌‌آید؛ گوشی هوشمندی با دوربین غول‌آسا که به‌نوعی همکاری لایکا با شیائومی را کلید زد.

نمایشگر

شیائومی ۱۲ اس اولترا از نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی با پنل ۱۰ بیتی و ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسلی OLED بهره می‌گیرد، به‌لطف پشتیبانی از فناوری‌ LTPO، قابلیت تغییر نرخ نوسازی بین بازه‌ی یک تا ۱۲۰ هرتز را دارد، استاندارد +HDR10 را پشتیبانی می‌کند، و به حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت دست می‌یابد.

شیائومی ‍۱۲ اس اواترا به رنگ سبز پنل پشتی و نمایشگر

سخت‌افزار و نرم‌افزار

شاید جالب باشد بدانید که پرچم‌دار جدید شیائومی دارای دو تراشه‌ی اخصاصی است که برای مدیریت باتری درنظر گرفته شده‌اند. نخستین تراشه‌ی Xiaomi Surge P1 نام دارد و باتری را دربرابر شارژ بیش از حد محافظت و عمر آن را طولانی می‌کند؛ درحالی‌که تراشه دوم با نام Xiaomi Surge G1 وظیفه‌ی مدیریت مقدار استفاده از باتری و افزایش مقاومت آن را بر عهده دارد.

با گذر از تراشه‌های مدیریت باتری، قلب تپنده شیائومی ۱۲ اس اولترا، تراشه چهار نانومتری جدید کوالکام، Snapdragon 8+ Gen1 تأمین می‌کند. افزون‌براین، ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 این تراشه را همراهی می‌کنند. ادعا می‌شود تراشه‌ی جدید اسنپدراگون در مقایسه با مدل استاندارد ۱۰ درصد در عملکرد GPU و CPU و ۳۰ درصد در بهره‌وری انرژی بهبود یافته است.

طبیعتاً استفاده از سخت‌افزار قدرتمند منجر به تولید گرمای بیشتر نیز می‌شود. چینی‌ها برای مدیریت حرارت تولیدی تراشه، مکانیزم خنک‌کننده‌ی سه‌بعدی و نوآورانه‌ای توسعه داده‌اند که از شبکه‌ای مویرگی برای پمپاژ مایع خنک‌کننده استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های شیائومی ۱۲ اس اولترا می‌توان به اسپیکرهای هارمان کاردن با پشتیبانی از Dolby Atmos، بلوتوث ۵.۲، وای‌فای ۶، رابط کاربری MIUI 13 و اندروید ۱۲ اشاره کرد. شیائومی ۱۲ اس اولترا ۲۲۵ گرم وزن دارد و با داشتن گواهی IP68 دربرابر آب و گرد‌وغبار مقاوم است. این محصول با روکش پشتی چرم‌مصنوعی در رنگ‌های مشکی کلاسیک و سبز عرضه می‌شود.

شیائومی ‍۱۲ اس اواترا به رنگ مشکی پنل پشتی و نمایشگر

دوربین و باتری

قطعاً با اولین نگاه به دستگاه چیزی که ذهنتان حک می‌شود، ماژول دوربین غول‌آسایی است که به‌شکل دایره‌ای بزرگ بسیاری از نمای پشتی دستگاه را اشغال کرده است و قدرت بی‌نظری را در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نوید می‌دهد. درواقع، کانون توجه شیائومی در رویداد امروز بیشر روی همکاری با لیکا و قابلیت‌های دوربین گوشی‌های جدیدش معطوف بود.

شیائومی با Xiaomi 12S Ultra و به‌کمک لنزهای لایکا به میدانی قدم گذاشته است که رقیب هم‌وطنش، هواوی سال‌ها در آن فرمان روایی می‌کرد و کابوسی برای رقبا بود. شیائومی از تجارب و مهارت‌های لایکا در زمینه‌ی لنزها و پردازش تصویر بهره می‌گیرد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۲ اس اولترا برای نخستین بار در دنیای گوشی‌های هوشمند از حسگر ۵۰٫۳ مگاپیکسلی و یک‌اینچی IMX989 سونی با پیکسل‌های ۱٫۶ میکرومتری بهره می‌برد. این حسگر از فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند؛ بدین‌ترتیب عکس‌ها با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل و پیکسل‌های غول‌‌آسای ۳٫۲ میکرومتری ثبت خواهد.

دوربین اصلی در پسِ لنزی ناکروی ۲۳ میلی‌متری و ۸تکه قرار دارد که قرار است با مواردی همچون پوشش چندلایه‌ی ALD، مشکلاتی همچون هاله‌‌های نور و کج‌نمایی رنگی را مرتفع سازد. دوربین واید شیائومی ۱۲S Ultra از فوکوس خودکار تشخیص فاز octa-PD استفاده می‌کند.

دو دوربین دیگر در پشت دستگاه دارای حسگر ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی هستند که در Mi 11 Ultra نیز به کار رفته بود. دوربین اولتراواید از لنز ناکروی Summicron 1:1.9-4.1/13-120 لایکا استفاده می‌کند و به‌لطف بهره‌گیری از فوکوس خودکار تشخیص فاز dual-PD، قابلیت عکاسی ماکرو را نیز ارائه می‌دهد. دوربین تله‌فوتو از لنز پریسکوپی ۵ برابری با فوکوس خودکار مشابه و لرزش‌گیر اپتیکال HyperOIS بهره می‌گیرد.

در طی مراسم گفته شد که لنزهای شیائومی ۱۲ اس اولترا آزمون‌های کیفیت اپتیکال دقیقی را پشت سر گذاشته‌اند و پروفایل‌های رنگی نیز مطابق با استاندارهای لایکا بهینه شده‌اند. همچنین نمی‌توان لرزشگیر HyperOIS برای بهبود ضبط ویدئو را فراموش کرد. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه قرار گرفته که وظیفه‌ی ثبت تصاوی سلفی را برعهده دارد.

درنهایت، پرچم‌دار جدید شیائومی قادر به ضبط ویدئو با رزولوشن ۸K است و اولین دستگاه اندرویدی محسوب می‌شود که از ویدیوهای Dolby Vision HDR برای ضبط و پخش پشتیبانی می‌کند.

سرانجام، یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت اسمی ۴۸۶۰ میلی‌آمپر وظیفه تأمین انرژی شیائومی ۱۲S Ultra را برعهده دارد و از شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی (شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی) پشتیبانی می‌کند.

شیائومی ‍۱۲ اس اواترا به رنگ سبز و مشکی پنل پشتی و نمایشگر

قیمت

قیمت شیائومی ۱۲ اس اوترا از ۵۹۹۹ یوان (حدود ۸۹۶ دلار) برای مدل پایه ۸/۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود و تا ۶۹۹۹ یوان (۱۰۴۶ دلار) برای مدل رده‌ی بالای ۱۲ /۵۱۲ گیگابایتی ادامه پیدا می‌کند.


مشخصات فنی شیائومی ۱۲ اس اولترا
اتصالات
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، دو بانده، Wi-Fi Direct، DLNA، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۲، A2DP، LE، aptX HD، aptX Adaptive
GPS بله، A-GPS, GLONASS, GALILEO, QZSS, NavIC دوبانده و BDS سه‌بانده
NFC بله
رادیو خیر
USB – USB Type-C 2.0 – پشتیبانی از OTG
اینفرارد بله
باتری
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۸۶۰ میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ – شارژ سریع ۶۷ وات – شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات – شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات – پشتیبانی از +Quick Charge 4 – پشتیبانی از Power Delivery 3.0
بدنه
ابعاد ۱۶۳.۲ در ۷۵ در ۹.۱ میلی‌متر
وزن ۲۲۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه)
ساخت جلوی شیشه‌ای (گوریلا گلس Victus)، پشت چرمی، فریم آلومینیومی
پلتفرم
سیستم‌عامل در زمان عرضه – اندروید ۱۲ – MIUI 13
تراشه Qualcomm SM8450 Snapdragon 8+ Gen 1 (چهار نانومتر)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۳.۱۹ گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی ۲.۷۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510)
پردازنده گرافیکی Adreno 730
حافظه
درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم
نوع حافظه UFS 3.1
دوربین
اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسل (لنز واید ۲۳ میلی‌متری، فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز، ۱.۰ اینچ سایز سنسور، ۱.۶ میکرومتر سایز پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری، f/1.9) 48 مگاپیکسل (لنز پریسکوپی تله‌فوتو ۱۲۰ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، ۱/۲.۰ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۵ برابر، f/4.1) 48 مگاپیکسل (لنز اولتراواید ۱۳ میلی‌متری، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، ۱/۲.۰ اینچ سایز سنسور، ۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2) TOF 3D (سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR
فیلم‌برداری ۱۰۸۰p@30/60/120/240/960fps، ۷۲۰p@3840fps، لرز‌ش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی، ضبط ویدیو ۱۰ بیت HDR و دالبی ویژن
سلفی ۳۲ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، ۰.۷ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)
فیلم‌برداری سلفی بله
شبکه
فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
صدا
اسپیکر بله، اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– صدای ۲۴ بیت / ۱۹۲ کیلوهرتز – توسعه داده شده توسط هارمن کاردن
عرضه
معرفی ۴ جولای ۲۰۲۲
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (جولای ۲۰۲۲)
حدود قیمت در زمان عرضه حدود ۹۵۰ یورو
قابلیت‌ها
حسگرها حسگر اثرانگشت اپتیکال (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ
متفرقه
رنگ‌ها مشکی
نمایشگر
نوع LTPO AMOLED
ابعاد ۶.۷۳ اینچ (~۸۹.۳% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ (~۵۲۱ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus
– دالبی ویژن – نمایش یک میلیارد رنگ – پشتیبانی از +HDR10 – نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز – روشنایی ۱۰۰۰ نیت در حالت HBM و حداکثر ۱۵۰۰ نیت

منبع:زومیت

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *