۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

ضرر قطع شدن اینترنت بر روی کسب و کارهای اینترنتی؟

همه می‌دانیم که از جمعه شب (۲۴ آبان ۹۸) اینترنت همراه و ثابت قطع شد. دلیل این قطعی اینترنت “جلوگیری از گسترش اعتراضات” اعلام شده است. همچنان همه می‌دانیم که مدت زیادی است این اعتراضات فروکش کرده و تقریبا یک هفته بعد از آغاز قطع شدن اینترنت، اینترنت ثابت وصل شد. در حالی که وعده اتصال اینترتت همراه از یکشنبه ۳ آذر ۹۸ وجود داشت، اما تا زمان نگارش این مطلب چنین اتفاقی رخ نداده است. احتمالا شما هم حتی اگر کاربر خیلی بی تفاوت به اینترنت هم باشید بازهم در ذهن خود انتظار دارید این قطع شدن اینترنت سبب ضرر مالی کسب و کار‌های مبنی بر اینترنت شده باشد. من به عنوان شخصی که درآمد او از اینترنت بوده و دوستان زیادی این زمینه دارم، دوست دارم چند برش از ضرر قطع شدن اینترنت برای کسب و کار‌های اینترنتی را برای شما ارایه بدهم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ضرر قطع شدن اینترنت برای کسب و کار‌های اینترنتی چقدر است؟

قطعی اینترنت

تقریبا تمام مواردی که این مطلب عنوان می‌شود را می‌توانید در لحظه و از طریق سرویس‌هایی که معرفی می‌شود (یا شاید شما از سرویس‌های دیگری بهره بگیرید) صحت آزمایی کنید. از این بابت فکر می‌کنم تا حد امکان اکثر شبهات به ترتیب از بین برود.

برای اینکه ببینیم چه مقدای ضرر متوجه کسب و کار‌های اینترنتی شده است باید بدانیم که از چه روش‌هایی می‌توان در اینترنت درآمد کسب کرد. چند نمونه از آن‌ها که در حد دانش و اطلاع من است را برای شما لیست می‌کنم:
۱- تبلیغات
۲- فروش محصول و خدمات
این خیلی ساده است، تقریبا تمام کسب و کار‌ها از همین دو روش کسب و درآمد می‌کنند. اجازه بدهید کمی این را باز کنم تا شمول بیشتری داشته باشد.

آ- در تبلیغات اینترنتی هر فضایی که بیننده داشته باشد (مثل تبلیغات محیطی و انواع دیگر) خریدار دارد. شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام یا تلگرام که در جامعه ما بیشتر شناخته شده اند) و وب سایت (اعم از تبلیغات متنی، بنری، کلیکی یا رپورتاژ آگهی) مهم‌ترین آن‌ها هستند.

ب- در فروش محصول و خدمات همچنان در شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها یا حتی بازی‌ها یک محصول یا یک سرویس فروخته می‌شود.

هر دو روش نیاز دارد که شما مخاطب داشته باشید. مخاطب برای نمایش تبلیغات و مخاطب برای خرید محصول یا خدمات شما. اما چطور می‌توان مخاطب را به سمت کسب و کار‌های اینترنتی هدایت کرد؟
چطور می‌توان مخاطب را به سمت کسب و کار‌های اینترنتی هدایت کرد؟
این بستگی دارد که شما در چه محیطی از اینترنت کار می‌کنید؟ وب سایت ها؟ نرم افزار یا بازی ها؟ یا شبکه‌های اجتماعی؟ هر کدام از این‌ها راه و روش خود را دارند.

۱- جذب مخاطب وب سایت ها: ترافیک مستقیم، تبلیغات، جستجو در موتور‌های جستجو
۲- جذب مخاطب نرم افزار یا بازی ها: تبلیغات، کارا بودن یا جذابیت محتوا، نصب مستقیم
۳- شبکه‌های اجتماعی: محتوای کارا یا جذاب، تبلیغات، جذب مستقیم

یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطب را می‌توان جستجو در موتور‌های جستجو دانست، این برای هر سه شاخه می‌تواند مفید باشد، ولی ترتیب موثر بودن آن به ترتیبی است که در بالا ارایه کردیم. عموما وب سایت‌ها از این راه بیشتر مخاطب جذب می‌کنند. به خود نگاه کنید؛ تا به حال چند سایت را با تایپ کردن آدرسش وارد آن شده اید؟ چند سایت را جستجو کردن سوال خود در موتور‌های جستجو باز کرده اید، حتی اگر آن را نشناسید؟ مشخصا تعداد سایت‌هایی که به روش دوم به آن رسیده اید به مراتب بیشتر از سایت‌هایی است که به روش عادی وارد آن شده باشید.

منبع:

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *