۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
آشپزی

طرز تهیه قارچ پلو

طرز تهیه قارچ پلو با سیب زمینی با ذرت هندی شوید کردی بهونه به خانه برمیگردیم ساناز مینایی xvc jidi rhv g

قارچ پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ ۱ عدد
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۲ متوسط
قارچ ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت قارچ پلو

مرحله اول

برای تهیه قارچ پلو مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع ان بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت با ۱ قاشق چایخوری نمک و آب ولرم می خیسانیم. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید، سپس مرغ های خرد شده را داخل آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم چند دقیقه بجوشند. حالا کف های روی آب جوش را می گیریم.

مرحله سوم

پس از اینکه کف های روی آب جوش را گرفتیم، یکی از پیارها را به همراه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. حالا قارچ ها را به صورت نگینی یا اسلایس شده خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه قارچ های خرد شده را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و آب اضافی شان کشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نواری خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه فلفل دلمه ای به خوبی نرم شد، مرغ پخته شده را نیز اضافه می کنیم و با هم چند دقیقه تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم ور وی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۱ قاشق غذاخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. زمانی که دانه های برنج کاملا نرم شوند و مغزشان گیر داشته باشد باشد برنج را آبکشی کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قابلمه ای که برای پخت قارچ پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه برای ته دیگ به سلیقه خود از سیب زمینی اسلایس شده یا نان لواش استفاده می کنیم.

مرحله نهم

حالا روی ته دیگ را برنج می پوشانیم، سپس یک لایه از مخلوط قارچ و مرغ روی برنج می ریزیم. به همین ترتیب مواد را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت یک ساعت دم بکشد. پس از اینکه برنج به خوبی دم کشید، آنرا با دیگر مواد داخل قابلمه مخلوط می کنیم، سپس در دیس می کشیم و با قارچ و مرغ تزیین می کنیم.

نکات پخت قارچ پلو

آشنایی با خواص قارچ

قارچ یکی از مواد غذایی بسیار محبوب در سراسر جهان است که امروزه در غذاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که تمایل دارید با خاصیت ها و زیان های این ماده غذایی بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم با مقاله زیر همراه شوید.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *