تکنولوژی و فناوری

عجیب ترین گوشی های جهان که حتی شاید اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید

گوشی های عجیب و غریب زیادی در جهان وجود دارد که متفاوت از موبایل‌های معمولی ما هستند. در اینجا عجیب‌ترین این محصولات در طول تاریخ را معرفی خواهیم کرد.

این روزها می‌توانید به راحتی گوشی خود را با یک مدل جدیدتر تعویض کنید. هر نسل در مشخصات فنی، پردازنده و دوربین ارتقا پیدا می‌کند، اما عملکرد اکثر گوشی‌ها کم و بیش شبیه به یکدیگر است. گوشی‌ها وسیله‌ای برای اجرای اپلیکیشن‌ها هستند. ولی بیشترین استفاد‌ه‌ای که کاربران از گوشی خود دارند، ارسال پیام و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی است.

اگر در جمعی از دوستانتان حضور داشته باشید و همگی گوشی خود را روی میز بگذارید، تقریباً همه آن‌ها شبیه به یکدیگر هستند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها سیستم عاملشان باشد. از این نظر کاربران به دو دسته اندروید و آی او اس (آیفون‌های اپل) تقسیم می‌شوند.

در این بین برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند محصولاتی عجیب و غریبی را تولید کنند که آن‌ها را از دیگر دستگاه‌های موجود متمایز کند. ولی متاسفانه آن‌ها اغلب موفق نمی‌شوند. اما به هر ترتیب اگر می‌خواهید یک گوشی منحصر به فرد را در دست بگیرید که شما را نسبت به سایرین متمایز شود، در اینجا فهرستی از عجیب ترین گوشی های جهان را گردآوری کرده‌ایم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

عجیب ترین گوشی های جهان

ال جی وینگ

ال جی وینگ

استفاده از دو نمایشگر در سیستم‌های کامپیوتری خانگی و اداری مرسوم است، اما گوشی هوشمند شما قاعدتاً باید از یک نمایشگر برخوردار باشد. اگر به استفاده از کامپیوترهای چند مانیتوره که در هر یک از آن‌ها اپلیکیشن منحصر به فردی را اجرا می‌کنید عادت دارید، باید دو گوشی را در دو دست خود بگیرید. مگر اینکه از گوشی ال جی Wing استفاده کنید.

این گوشی در نگاه اول مثل هر موبایل ساده دیگری است و فقط ضخامت متفاوتی دارد. اما با تکان دادن انگشت شست شما، نمایشگر گوشی ۹۰ درجه می‌چرخد و یک نمایشگر ثانویه کوچک‌تر در زیر دستگاه ظاهر خواهد شد.

 

بررسی اولیه ال جی وینگ ؛ چه کارهایی از گوشی دو نمایشگره LG برمی‌آید؟

از آنجا که نمایشگر ثانویه این گوشی ابعاد کوچکی دارد، شاید برخی از محتوا به سختی روی آن به نمایش درآید؛ به خصوص اینکه یک کیبورد مجازی هم روی صفحه ظاهر می‌شود. دلیل اصلی اینکه گوشی دو نمایشگره ال جی با اقبال خوبی مواجه نشد، فقدان اپلیکیشن‌هایی بود که برای استفاده در رابط کاربری منحصر به فرد آن طراحی شده باشند. با تمام این تفاسیر، LG Wing بهترین محصولی بود که می‌توانست رویای گوشی‌های دو نمایشگره را به واقعیت تبدیل کند.

هرچند خیلی طولی نکشید که ال جی بعد از معرفی و عرضه این گوشی، برای همیشه از صحنه تولید موبایل خداحافظی کرد.

ایسوس پدفون

ایسوس پدفون

پدفون (PadFone) علیرغم اینکه بیش از یک دهه پیش عرضه شد، اما در مقایسه با گوشی‌های هم نسل خودش آنقدر هم منحصر به فرد نبود. برخی از عناصر طراحی آن باعث می‌شود احساس کنید که پدفون بیش از آنکه یک گوشی قدرتمند با فناوری بروز باشد، شبیه یک اسباب‌بازی پلاستیکی است.

جایی که این گوشی به خوبی می‌درخشید، یک داک منحصر به فرد بود که گوشی را به یک تبلت بزرگ تبدیل می‌کرد. پدفون برای کاربرانی که دائماً از گوشی و کامپیوتر استفاده می‌کنند و بین این دو جابجا می‌شوند، گزینه جذابی بود. چرا که هر دو آن‌ها را در قالب یک دستگاه ارائه می‌کرد.

 

رونمایی از پدفون تکامل یافته ایسوس در MWC 2012

شما می‌توانستید از این گوشی به صورت مستقل استفاده کنید یا با استفاده از اسلاتی که در پشت آن تعبیه شده، پدفون را به یک تبلت تبدیل کنید. پس از اتصال، گوشی به یک دستگاه بزرگ تبدیل می‌شود و رابط کاربری آن به صورت خودکار تغییر می‌کرد تا حس یک تبلت مستقل به کاربر دست دهد. به طور مثال پس از اتصال، صفحات وب از نسخه موبایل به نسخه دسکتاپی تبدیل می‌شدند و بعد از اینکه گوشی را از داک جدا می‌کردید، دوباره به حالت موبایل بازمی‌گشت.

از آنجا که پدفون یک گوشی بود، کاربران می‌توانستند به لطف آن هنگام استفاده از حالت تبلت نیز به اینترنت دیتا دسترسی داشته باشند. بنابراین عدم اتصال به شبکه Wi-Fi برای آن‌ها دردسری ایجاد نمی‌کرد. ولی در نهایت با وجود قیمت مناسب ۲۰۰ دلاری، بازار این گوشی را نپذیرفت و سرانجام نامشخصی برای گوشی نوآورانه ایسوس رقم خورد.

سونی اریکسون اکسپریا پلی

عجیب ترین گوشی های جهان

به گزارش Earthweb، با فراگیر شدن بازی‌های موبایلی، در حال حاضر حدود ۲.۶ میلیارد گیمر موبایل در سراسر جهان وجود دارد. بنابراین تعجب می‌کنیم که چرا گوشی‌سازها تمایلی به تولید محصولاتی برای اجرای بازی‌های گرافیکی در حد کنسول‌های بازی ندارند. اما اگر شرکتی هم وجود داشته باشد که بتواند این کار را انجام دهد، سونی است.

شاید یکی از دلایلی که گوشی‌های هوشمندی با قابلیت اجرای بازی‌های پیشرفته وجود ندارد، این است که بسیاری از گیمرها، کنسول‌های بازی مستقل را ترجیح می‌دهند یا آنکه منتظر دستگاهی توانمند هستند. سونی اریکسون در سال ۲۰۱۲ با امید به اینکه بتواند وارد این بازار شود، گوشی اکسپریا پلی را عرضه کرد. محصولی که تلاش کرد شکاف بین یک گوشی هوشمند با یک کنسول پلی استیشن پرتابل را پر کند.

وقتی نمایشگر این گوشی را به طرف بالا می‌کشیدید، یک دسته بازی نمایان می‌شد و گوشی ظاهری شبیه به کنسول دستی PSP پیدا می‌کرد. با این کار، دستگاه به صورت خودکار وارد حالت بازی می‌شد و فهرستی از بازی‌های نصب شده روی سیستم را در یک فهرست مشخص می‌کرد. ولی متأسفانه عناوین موجود چیزی نبود که بخواهد کاربران را مجذوب خودش کند و همین هم یکی از دلایل بزرگ شکست پروژه عرضه این گوشی شد.

دومین نسخه این گوشی با امکانات بروزتر شامل امکان اجرای بازی‌های سه‌بعدی تولید شد، اما پیش از آنکه بخواهد به دست مشتریان برسد، در حد یک نمونه اولیه باقی ماند.

Fairphone

گوشی ماژولار Fairphone

زمانی دسترسی به داخل گوشی برای تعمیر یا تعویض قطعه‌ای بسیار آسان بود. اما در طول سال‌های گذشته، گوشی‌های هوشمند ما از بدنه‌ای کاملاً پلمپ شده و قاب پشتی غیر قابل تعویض استفاده می‌کنند. بی‌شک این مزایایی دارد که یکی از آن‌ها نفوذ سخت‌تر گرد و غبار به داخل گوشی است. اما در آن طرف قضیه، اگر اشتباهی مرتکب شوید و قطعه‌ای آسیب ببیند، شما ناچار هستید گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید یا حتی بدتر آن را دور بی‌اندازید.

 

گوشی Fairphone 4 با تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G و طراحی ماژولار معرفی شد

اما Fairphone با طراحی ماژولار خودش این کار را سهولت می‌بخشد. با توجه به ماژولار بودن گوشی، شما می‌توانستید قطعات داخلی آن را بدون آسیب زدن یا بدون نیاز به کار پیچیده‌اید تعویض کنید. یک پیچ‌گوشتی داخل جعبه گوشی قرار گرفته است که می‌توانید با استفاده از آن به سادگی پیچ‌های قطعات را باز کرده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر هم کار اشتباهی انجام دهید و قطعه‌ای آسیب ببیند، به جای تعویض گوشی، کافی است همان قطعه را بخرید و در جای خودش قرار دهید. علاوه بر این، سازنده فیرفون، از مواد بازیافتی از تلفن‌های قدیمی این گوشی را تولید می‌کند تا به حفظ محیط زیست هم کمک کند.

آن‌ها عمر ۵ ساله گوشی خود را تضمین می‌کنند و این یعنی در طول این مدت کاربران بروزرسانی‌های نرم افزاری را دریافت می‌کردند. در مقایسه با عمر ۲ ساله اکثر گوشی‌های امروزی، پشتیبانی بسیار خوبی محسوب می‌شود. گوشی Fairphone فقط در اروپا عرضه می‌شود و این یعنی اگر در قاره دیگری زندگی کنید، متأسفانه بدون سفر به اروپا قادر به تهیه آن نیستید.

زیمنس Xelibri 6

زیمنس Xelibri 6

گوشی Xelibri 6 کمپانی زیمنس، از هر نظر یکی از عجیب ترین گوشی های جهان است. وقتی آن را می‌بینیم، شبیه به هر چیزی به جز یک موبایل است! این گوشی از دو آینه بهره می‌برد که یکی از آن‌ها جلوه‌ی بزرگنمایی را ارائه می‌کند و می‌توانید برای آرایش کردن از آن استفاده کنید. در واقع زیمنس این گوشی را به عنوان یک دستگاه ترکیبی ارتباطی و وسیله جانبی مد برای معرفی می‌کند.

George Appling، مدیرعامل ژلیبری معتقد بود که مردم در آینده می‌توانند لوازم جانبی مد و پوشاک مختلفی داشته باشند که از طریق آن‌ها قادر به برقراری تماس تلفنی نیز هستند و می‌توانند خودشان را در آن نگاه کنند. این گوشی که طراحی متفاوتی داشت، نسبت به دیگر گوشی‌های سال ۲۰۰۳ عملکرد نه چندان کارآمدی داشت.

یوتافون

یوتافون

یوتافون در دوره‌ای ارائه شد که نوآوری در بازار گوشی‌های هوشمند در اوج خودش بود. یک دهه بود که گوشی‌های هوشمند در دسترس بودند و تولیدکنندگان به فکر آن افتاده بودند که چگونه می‌توانند عملکرد دستگاه خود را به حداکثر برسانند تا کاربر در هر شرایط و هر زمانی آن را حمل کند. YotaPhone با این ایده متولد شد و در حالی که نتوانست حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد، اما شاید در یک جهان موازی چنین قابلیتی را داشت.

 

یوتافون ۳ در راه است؛ طراحی حرفه‌ای با دو صفحه نمایش

این گوشی در قاب جلویی خودش با یک نمایشگر LCD تمام رنگی با رزولوشن ۷۲۰p، شبیه به دیگر هم نسلان بود. یوتافون در سال ۲۰۱۳ می‌زیست و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده آن عملکرد مورد انتظار زمان خود را ارائه می‌کردند. تا این جای کار هیچ چیز خاصی وجود ندارد. اما وقتی گوشی را برمی‌گردانید، نوآوری و تفاوت را احساس خواهید کرد.

به جای ویژگی‌های استانداردی که می‌توانستید روی هر گوشی هوشمندی ببینید، یوتافون در اینجا یک نمایشگر ثانویه را ارائه می‌کرد؛ اما این یک نمایشگر ساده نبود. سازنده به جای LCD از یک نمایشگر e-Ink (جوهر الکترونیکی) استفاده کرده بود که گزینه دلپذیری برای مطالعه کامیک استریپ، اخبار و کتاب‌های الکترونیکی است.

مشخصاً تمام گوشی‌های هوشمند امروزی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های محبوب کتابخوان هستند، اما آن‌ها تجربه‌ای که یک نمایشگر e-Ink در اختیارمان می‌گذارد را نمی‌توانند ارائه کنند. بنابراین یوتافون ترکیبی از یک گوشی هوشمند و یک کتابخوان کوچک است، بدون آنکه نیازی باشد این دو دستگاه را به صورت جداگانه تهیه کنید.

تورینگ هابل فون

عجیب ترین گوشی های جهان

کمپانی تورینگ که به نام یک ریاضیدان و دانشمند مشهور کامپیوتری نام‌گذاری شده، در توسعه و عرضه گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه شد. در این راه تلاش‌های زیادی کرد، اما سرانجام در سال ۲۰۱۸ مدت کوتاهی پس از اعلام ورشکستگی، آخرین تلاش خودش را برای عرضه یک گوشی انجام داد و از قضا محصول جالبی را هم رونمایی کرد.

گوشی هابل فون که برگرفته از نام تلسکوپ فضایی هابل ناسا است، به طراحی تاشو سه‌‌نمایشگره مجهز است که هر نمایشگر را در یک جهت خاص در دسترس کاربر قرار می‌دهد. طراحی منحصر به فرد هابل فون این امکان را فراهم می‌کند که از آن در موقعیت‌های مخلتفی استفاده کنید. گاهی آن به عنوان یک لپ تاپ و گاهی به عنوان یک دوربین فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این امکانات بسیار متنوع و فناوری‌های جذابی مثل واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و ظرفیت‌های یک کنسول بازی موبایی را همانطور که از نامش پیداست ارائه می‌کند.

هابل فون در زمان رونمایی یک نمونه اولیه بود که برای عرضه در سال ۲۰۲۰ آماده شده بود. اما مثل تمام تلاش‌های قبلی کمپانی تورینگ، گوشی HubblePhone هم هیچوقت در معرض عموم قرار نگرفت. اما اگر تصاویر مفهومی که می‌بینیم به یک محصول واقعی تبدیل می‌شد، می‌توانست بازی را در بازار موبایل عوض کند.

سونی اکسپریا Pro-I

سونی اکسپریا پرو آی

در حالی که عموماً گوشی‌های هوشمند با هدف برقراری ارتباط و وب‌گردی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما مدت‌هاست که تمرکز اصلی سازندگان به دوربین آن‌ها معطوف شده است. هر زمانی که یک گوشی جدید معرفی می‌شود، شاهد یک پیشرفت چشمگیر در کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین آن هستیم و افزایش مگاپیکسل دوربین، به یکی از مهم‌ترین اهداف سازندگان در محصولات جدیدتر خود تبدیل شده است. از آنجا که شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند که تمام لحظات زندگی خودمان را به اشتراک بگذاریم و یکی از راه‌های آن عکاسی است، این موضوع اهمیت پیدا می‌کند.

بسیاری از تصاویری که ما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم اصلاح شده هستند و سازندگان گوشی‌ها نیز این را می‌دانند. در حالی که دوربین‌های حرفه‌ای جذب نور و جزئیات را افزایش می‌دهند، پردازش نرم افزاری گوشی‌ها به شما اجازه می‌دهد تصاویرتان را از طریق فیلترهای داخلی یا حالت عکاسی شبانه به سادگی ویرایش کنید. اما گوشی سونی اکسپریا Pro-I رویکرد متفاوتی دارد.

این گوشی ترکیبی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱ اینچی Exmore RS را ارائه می‌کند که ترکیب شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است؛ اما در واقع راز جذابیت آن در بین علاقه‌مندان به عکاسی، در پردازش تصاویر گوشی سونی است. موفقیت دوربین‌های سونی نشان می‌دهد که این پردازش نویدبخش تولید عکس‌هایی است که بیشتر شبیه واقعیت هستند و به جای اینستاگرام، می‌توانید آن‌ها را در نمایشگاه‌های عکس به نمایش بگذارید. اگر به دنبال یک دوربین عالی هستید که بتوانید با آن مکالمه هم انجام دهید، این بهترین گزینه است.

لنوو C پلاس

عجیب ترین گوشی های جهان

گوشی مچی لنوو C پلاس سال ۲۰۱۶ به عنوان یک محصول اولیه معرفی شد و تاکنون هم تغییری در وضعیت آن ایجاد نشده است. این محصول نمونه‌ی متفاوتی از گوشی‌های تاشو را به نمایش می‌گذارد. وقتی در حالت اصلی باشد، به عنوان یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایده پشت این طراحی، برجستگی‌هایی است که به عنوان نقطه اتصال در نظر گرفته می‌شوند.

وقتی گوشی از این نقاط شروع به خم شدن می‌کند، در نهایت به شکل حرف C انگلیسی درمی‌آید تا بتوانید‌ آن را به عنوان یک ساعت هوشمند دور مچ دست خود ببندید. هرچند نمونه‌های اولیه این محصول پیش از عرضه با باگ‌هایی همراه بود.

وقتی این گوشی آزمایش می‌شد، خم شدن گوشی باعث ترک خوردن صفحه نمایش و از کار افتادن بخش‌هایی از ان شد. گرچه هنوز تصویر را به وضوح نشان می‌داد، اما پیکسل‌های شکسته آن هم کاملاً نمایان بود. لنوو امیدوار است که پیشرفت در مواد نمایشگرهای منعطف بتواند این مشکل را حل کند و در نهایت موبایلی تولید شود که به عنوان یک ساعت هوشمند و یک اکسسوری مد و پوشاک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکه آیا چنین ایده‌ای محقق خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست.

سامسونگ گلکسی بیم

سامسونگ گلکسی بیم

سری گوشی‌های گلکسی سامسونگ دارای شجره‌نامه شناخته شده‌ای هستند و بیش از یک دهه است که جزو همراهان اصلی حوزه موبایل بوده‌اند. در سال ۲۰۱۲ سامسونگ تصمیم گرفت ریسک کرده و یک ویدیو پروژکتور را داخل یک گوشی قرار دهد که نتیجه آن، تولید گوشی گلکسی بیم – Galaxy Beam بود.

پیش از آن که بتوانید مثل این روزها محتوای روی گوشی خود را به صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهید، Galaxy Beam در روشی خلاقانه قابلیت انتقال محتوای گوشی به یک دیوار یا همان ویدیو پروژکشن را ارائه کرد. تماشای ویدیوها یا تصاویر با استفاده از اپلیکیشن‌ها در خانه یا محل کار، می‌تواند اشتراک محتوا را بسیار راحت کند.

این پروژکتور رزولوشن ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسلی داشت. بنابراین کیفیت آن به یک ویدیو پروژکتور حرفه‌ای خانگی نمی‌رسید، اما همچنان روشی خلاقانه برای به نمایش درآوردن برخی از اسناد اداری یا محتوای سرگرم‌کننده در یک جمع خانوادگی بود. این گوشی مشتریان زیادی را به دست نیاورد. در حالی که پروژکشن راه حل سرگرم‌کننده‌ای برای پخش محتوا است، اما همه‌ی ما نیازی نداریم که همیشه و همه جا آن را داخل جیب‌مان نگه داریم. از طرفی ما تصور می‌کنیم این گوشی زودتر از زمان خودش عرضه شد و پیش از بلوغ کامل و پیشرفت کافی به دست مشتریان برسد. حالا که فناوری گوشی‌ها، باتری و پروژکشن پیشرفته‌تر شده، همه چیز آماده یک تلاش مشابه است! یک ویدوی پروژکتور پرتابل که به عنوان یک گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهان جایی است که می‌توانیم با گوشی های پرریسک‌تری که کمی هم عجیب و غریب هستند ملاقات کنیم.

منبع:گجت نیوز

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *