۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
سیاسی

علت مخالفت ترامپ با ترک کاخ سفید فاش شد

تسنیم : یک رسانه آمریکایی به نقل از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دلیل اینکه وی با ترک کردن کاخ سفید و انتقال قدرت به رئیس‌جمهور بعدی مخالفت می‌کند، این است که از لحاظ مالی به‌شدت ضعیف شده است.
علت مخالفت ترامپ با ترک کاخ سفید فاش شد

نشریه آمریکایی «نیویورک مگزین» در گزارش اخیر خود درباره دلایل مقاومت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در برابر انتقال قدرت به جو بایدن که رسانه‌های آمریکایی وی را برنده انتخابات اعلام کرده‌اند، بی‌پولی و ترس از زندانی شدن را دلایل عمده مخالفت ترامپ با تحویل قدرت عنوان کرد.

 یکی از نزدیکان دونالد ترامپ در این خصوص به نیویورک‌مگزین گفته است: «او می‌خواهد شکست را قبول کند اما بی‌پول است و نگران است که دستگیر شود. او حتی نگران بود که ترور شود. حضور در کاخ سفید برای او یک تجربه فوق‌العاده نبود. البته او دوست داشت در کاخ سفید خودش را به مردم نشان دهد، اما کار روزمره و واقعی یک رئیس‌جمهور برای او بسیار ناخوشایند بود.»

این فرد نزدیک به ترامپ که نیویورک‌مگ نامش را فاش نکرده، در ادامه تأکید کرده است: «بسیاری از حرف‌هایی که ترامپ می‌زند، برعکس منظور واقعی است که البته این مسئله در مورد همه ما کم و بیش صدق می‌کند. اما وقتی ترامپ گفت که از شکست در برابر بایدن ناراحت نمی‌شود، حتی با وجود اینکه همه می‌دانند او از هر نوع شکست متنفر است، دوستانش حرف او را باور کردند.»

وی ادامه داد: «او [ترامپ] معتقد به این نیست که شکست همواره شرم‌آور است، بلکه می‌گوید جا زدن و تسلیم شدن بد است. او می‌ترسد. او ترسوترین فردی است که تاکنون دیده‌ایم. او از اینکه رئیس‌جمهور باشد می‌ترسد. او از اعمال قدرت می‌ترسد. او از انجام این شغل می‌ترسد. به همین دلیل است که او بیش از حد مغرور و دیوانه است؛ او خودش را دائماً تخریب می‌کند زیرا از خودش متنفر است و می‌خواهد از این کار بیرون برود. او همیشه به خودش آسیب می‌زند. این مرد بیش از همه اشخاص دیگری که به آنها برخورد داشته‌ام، به خودش آسیب می‌زند.»

در حالی که رسانه‌های جریان اصلی آمریکا جو بایدن نامزد حزب دموکرات را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده‌اند، دونالد ترامپ با تأکید بر اینکه در برخی ایالت‌های موارد متعددی از تقلب و تخلف در روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اتفاق افتاده است، تاکنون از پذیرش پیروزی رقیبش امتناع ورزیده و با انتشار پیام‌های متعدد در توئیتر و فیس‌بوک، خود را برنده انتخابات خوانده است.

طی چند روز گذشته فیس‌بوک و توئیتر بارها اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر بروز تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با درج برچسب‌هایی مانند «بی‌اساس» یا «اطلاعات نادرست» عملاً سانسور کرده‌اند و همین مسئله خشم دونالد ترامپ و هواداران دوآتشه وی را برانگیخته است.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *