۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

غافلگیری شجاعانه کی روش برابر انگلیس| نقشه مرد مرموز برای جام جهانی


با انتتشار فهرست نهایی تیم ملی حالا بخشی از تردید ها در مورد این تیم تقریباً از بین رفته است و تقریباً می توان شمایلی از تیم کی روش به دست .آورد. ؛ تیمی که حذف شده چندان بزرگی نداشته و به جزء امید ابراهیمی که به رلیل مصدومیت جاام را از د ست داد. تیم کی روش غافلگیری خاصی برای هواداران نداشت . حالا شاید حتی بتوان ترکیب اصلی تیم ملی را حدس زد ؛ ترکیبیی که شاید سرمربی تیم ملی همین حالا نیز به آن رسیده باشد . با وجود این ، کی روش مثل همیشه ترجیح می دهد تا آخرین روز همه چیز را مرموز نگه دارد.

دروازه بان بیرو به این دلیل

بیرانوند بقه چند دلیل چه کسی دروازه بان اصلی تیم ملی در بین ۴ گلر دعوت شده بهع این تیم خواهد بود؟ به نظر می رسد علیرضا  بیرانوند به چند دلیل جلوتر از سایرین باشد . اول از همه نباید فراموش کرد که او تنها گلر تیم است  که ساببقه حضور در جام جهنی را دارد و از سایرین با تجربه تر به نظر می رذسد. دوم اینکه او در بازی با پا از همه گلر هایی دیگر تیم ملی بهتر است . این موضوع برای خارج شدن از فشار زیاد حریف برای ایران بسیار موًثر خواهد بود . در واقع بیرو هم آماده ترین گلر فوتبال ایران است و هم در بااتزی با پا قابلیت زیادی دارد؛موضوعی  که او را تبدیل به جدی ترین گزینه برای ایستادن درون دروازه تیم ملی می کند . اگر این اتقفاق رخ بدهد ، علیرضا نخستین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است که برای دو بار جام جهانی را تجربه کرده است.

منتظر سورپرایز باشیم؟

اگر قرار باشدئ کی روش هواداران تیم ملی رذا سورپرایز کند این غافلگیری می تواند در خطدفاعی اتفاق بیفتد.این احتمال وجود دارد که او همانند جام جهانی ۲۰۱۴ از یک مدافع میانی در سمت راست خط دفاعی استفاده کند. شجاع خلیل زاده گزینه احتمالی بازی در این بخش از زمین است؛ کسی که می تواند روی بازی هوایی موفق باشد و هممی تواند جنب و جوش ستاره های انگلیسی لب خط را خنثی کند. شجاع قبلاً در بازی با کره جنوبی ، این تجربه را به دست آورد و نمایش خوبی هم داشت اما مصدوم شد.و نتوانست آن مسابقه را ادامه بدهد. درست بعد از مصدومیت شجاع، تیم ملی وارد بحران شد و نمایش بدی روبه روی کره جنوبی داشت.

زوج خوشبخت

انتخاب زوج نهایی تیم ملی در کلیپ دفاعی به شرایط شجاع بستگی اشت. اگر شجاع مدافع راست تیم ملی شود محمد حسین کنعتانی زادگان و مرتضی پور علی گنجی در قلب دفاع قرار می گیرند؛ زوجی که در دیدار دوستانه با نیکاراگوئه نیز به صورت ثابت برای ایران به میدان رفتند اما اگر شجاع خلیل زاده در دفاع راست قرار نگیرد به احتمال زیاد او و کنعانی زادگان به صورت ثابت در حط دفاعی تیم ملی دیده خواهند شد. در هر صصورت به نظر می رسد مجید حسینی مهره ذخیره ایران در این رقابت ها باشد . در ترکیب در سمت چپ خط دفاعی نیز به نظر می رسد شانس حاج صفی بیشتر از سایرین باشد.حاج صفی در بازی با سنگال نیز بازیکن ثابت ایران در سمت چپ خط  دفاعی بود و بازی خوبی را به نمایش گذاشت. احسان به شدت انگیزه دارد تا برای سومین بار به جام جهانی قدمم بگذارد. این تجربه مهمی برای همه این ستاره خواهد بود او همین حالا نیز دربین بازیکنان تیم ملی ایران در همه تاریخ رکوردار دقییق حضور در جام جهانی است، البته او برای بازی در سمت چپ خط دفاعی ۲ رقیب سرسخت دارد، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی.

سعید و دو شریکش

در مرکز زمین حضور سعید عزت الهی در ترکیب اصلی تیم ملی را باید از همین حالا قطعی بداننم؛ بازیکنی که در دوره قبلی نیز بازیکن فیکس و بسیار مهمی برای ایران بود . بازیکن کناری او اما یک علامت سوًال برای تیم ملی است.شاید امید ابراهیمی شانس زیادی برای حضورذ در این بخش از زمین داشته باشد اما با غیبت امید ابراهیمی حالتا باید یک نفر از بین روز به چشمی ،،احمد نوراللهی یا حتی علی کریمی کنار سعید بازی کند.بعید نیست کمی جلوتر از این ۲ هافبک سامان قدوس در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد .البته کی روش سابقه استفاده از کریم انصاری فرد را در پست ۱۰ نیز داشته است.

مثلث طلایی

در کناره ها شانس علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی برای بازی در تیم ملی بسیار بیشتر از نفرات دیگر خواهد بود . کی روش علاقه زیادی دارد تا از قدرت دوندگی مهدی طارمی کنار خط بهره ببرد.جهانبخش نیز یکی از با تجربه ترین نفرات تیم است . به خصوص رو به روی تیم ملی انگلیس .این دو نفر آخرین امید های ایران برای زنده ماندن هستند.جلوتر از آنها نیز سردار آزمون گزینه جدی حضور در ترکیب اصسلی تیم ملی به حساب می آید؛ بازیکنی که امیدوار است در قطر نخستین بار در جام جهانی موفق به گلزنی شود.

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *