۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳
پزشکی

غذاهای ممنوعه برای مردان و آسیب های بدنی آن؟

برخی مواد غذایی هستند که مصرف آنها برای سلامتی مضر است و نباید استفاده شود. اما یک سری مواد غذایی برای مردان مضر است و آنها را در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می دهد. در ادامه این بخش به لیستی از غذاهای ممنوعه برای مردان می پردازیم. با نیک صالحی همراه باشید

غذاهای ممنوعه برای مردان

اکثرا آقایان افراد خوش خوراکی هستند و بدون در نظر گرفتن مسائل تغذیه ای که به سلامتشان مرتبط است، هر چه جزو علایقشان است را به رژیم غذایی شان اضافه می کنند. در این مطلب برای شما از غذاهای ممنوعه برای مردان صحبت کرده ایم که بهتر است برای حفظ سلامت خود یا همسرتان از آن ها آگاه باشید.

غذاهای ممنوعه برای مردان

اصلی ترین غذاهای ممنوعه برای مردان

سرطان پروستات دومین سرطان در مردان است. اگر مراقب تغذیه خود باشید احتمال سرطان را کاهش می‌دهید.

غذاهای ممنوعه برای مردان جهت کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات

گوشت‌های فراوری شده:

آنچه شما در رستوران‌ها و یا به عنوان غذای گوشتی نیمه آماده از سوپرمارکت‌ها می‌خرید با انواع چاشنی‌ها و طعم دهنده‌ها آمیخته است تا شما لذت بیشتری از خوردن غذا ببرید. در بیشتر موارد آنچه شما به عنوان فرآورده‌های گوشتی مصرف می‌کنید مملو از چربی و امحا و احشا حیوان است و درصد گوش قرمز آن بسیار ناچیز است. مصرف این نوع مواد خوراکی به سلامت پروستات آسیب می زند.

لیست غذاهای ممنوعه برای مردان

نوشیدنی‌های انرژی زا:

مصرف زیاد این نوشیدنی‌ها، مثل خوردن هر نوع نوشیدنی الکلی است. این مایعات باعث کم آبی بدن می‌شود و کم آبی باعث رسوب زیاد مواد سمی در مثانه می‌شود. آب زیاد بنوشید و مصرف نوشیدنی‌های تجاری را کم کنید تا مواد سمی را بهتر و بیشتر دفع کنید.

لبنیات پرچرب:

مصرف بیش از حد این محصولات خطر مرگ و میر بر اثر سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. در عوض مردانی که محصولات لبنی کم چرب مصرف می‌کنند، خود را در مقابل ابتلا به این سرطان ایمن کرده‌اند.

اصلی ترین غذاهای ممنوعه برای مردان

چربی‌های اشباع و هیدروژنه:

این نوع چربی‌ها نه تنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند بلکه مشکلات مربوط به پروستات را نیز توسعه می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد مردانی که این نوع چربی‌ها را به وفور مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی قرار دارند. در عوض مردانی که از چربی‌هایی مانند آووکادو، آجیل، روغن زیتون و دانه استفاده می‌کنند، شانس ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی را از خود دور خواهند کرد.

الکل:

پژوهشگران استرالیایی هشدار دادند احتمال بروز سرطان پروستات در مردانی که الکل مصرف می‌کنند ۲۰ درصد بیشتر از مردانی است که از مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها خودداری می‌کنند. انستیتو ملی تحقیقات دارویی استرالیا در این باره گزارش داد که این یافته‌ها بر اساس بازبینی نزدیک به ۳۶ پژوهش مختلف روی الکل و سرطان پروستات بدست آمده است. پژوهشگران خاطر نشان کردند این خطر در دوران میانسالی حتی بیشتر می‌شود و با افزایش مقدار مصرف الکل افزایش می‌یابد.

اهم غذاهای ممنوعه برای مردان

همانطور که می‌دانید رژیم غذایی، اهمیت ویژه‌ای در سلامت افراد دارد. برای مردان نیز مصرف برخی از غذاها لازم است و به حفظ سلامتشان کمک می‌کند.

غذاهایی که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

گوشت قرمز کم‌چرب: به گفته متخصصان، پروتئین موجود در گوشت قرمز پس از تجزیه در بدن، به لیوسین و آمینو اسید تبدیل می‌شود که برای استحکام عضلات مردان مفید است.

گیلاس: رنگدانه‌های موجود در گیلاس، اثربخشی شبیه به داروهای ضدالتهاب در بدن مردان دارند با این تفاوت که عوارضی ندارند.

شکلات: مصرف شکلات تلخ به کاهش کلسترول بد، بهبود گردش خون و تنظیم فشار خون کمک می‌کند و برای مردانی که مشکل نعوظ دارند بسیار مناسب است.

صدف: غذاهای دریایی از جمله صدف حاوی مقدار زیادی روی هستند که برای سلامت قلب، عضلات و دستگاه تولید مثل مردان مفید هستند. پایین بودن میزان روی در بدن مردان بر کیفیت اسپرم و قدرت باروری آن‌ها تأثیر می‌گذارد. انواع گوشت و مغزهای خام هم از منابع غذایی دریافت روی هستند.

غذاهای مردانه

آووکادو: چربی غیراشباع موجود در این میوه، به کاهش چشم‌گیر کلسترول کمک می‌کند.

ماهی پرچرب: ماهیان پرچرب مثل سالمون، شاه‌ماهی، ساردین و هالیبوت، حاوی مقدار زیادی امگا۳ است که قلب را در برابر مشکلات قلبی و عروقی محافظت می‌کند.

زنجبیل: این ماده شگفت انگیز قادر است به سرعت التهابات و دردهای عضلانی را کاهش دهد.

شیر و ماست: ماده‌ای سرشار از کلسیم، پتاسیم، پروتئین و باکتری مفید برای روده است.

موز: این میوه سرشار از پتاسیم است که برای ساخت عضلات بدن مردان مفید است.

پسته مغزها حاوی پروتئین، فیبر و روی هستند. پسته می‌تواند کلسترول خون را نیز تنظیم کند.

سس گوجه‌فرنگی: گوجه حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که از سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

سویا: محصولات سویا نیز از پروستات در برابر سرطان محافظت می‌کند.

سبزیجات نارنجی رنگ: این سبزیجات دارای رنگدانه‌ای به اسم بتاکاروتن هستند که از التهاب و بزرگی پروستات جلوگیری می‌کنند.

گوشت های فراوری شده آسیب به پروستات نوشیدنی انرژی زا =رسوب مواد سمی در مثانه .

لبنیات پرچرب = سرطان پروستات .

چربی های اشباع= بیماری های قلبی.

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *