هنرمندان

متاسفانه آدم‌های ناشی به عنوان تهیه کننده وارد تئاتر شده اند

احمد ساعتچیان بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر در گفت‌وگو با  میزان، پیرامون وضعیت فعلی تئاتر در کشور گفت: تئاتر چه حالش خوب و چه حالش بد باشد من هیچگاه این هنر را ترک نمی‌کنم، زیرا خانه اول و آخر من بوده و خواهد ماند.

وی درباره تغییرات سالیان اخیر تئاتر اذعان کرد: نسبت به گذشته تعدد سالن‌های تئاتر بسیار بیشتر شده که از این نکته می‌توان به عنوان نقطه مثبت سال‌های اخیر تئاتر نام برد، اما متاسفانه آدم‌های ناشی به عنوان تهیه کننده وارد تئاتر شده اند که به این حرفه ضربه می‌زنند.

بازیگر فیلم «مغز استخوان» در همین راستا ادامه داد: اکثر این تهیه کنندگان ناشی به تئاتر می آیند، سرمایه ای می گذارند و اکثرا هم ورشکست می شوند، واقعا نمی دانم اینها به دنبال چه چیزی هستند زیرا به سود مالی هم نمی رسند.

وی توصیه به بازیگران توسط پیشکسوتان عرصه بازیگری را مهم خواند و افزود: به نظر من بازیگران نباید گول برخی تهیه کنندگاه تئاتر را صرفا به دلیل آوردن سرمایه به تئاتر بخورند، زیرا این افراد کیفیت تئاتر را به شدت پایین آورده اند.

بازیگر سریال «مدار صفر درجه» عدم حمایت دولتی از تئاتر را ناامید کننده خواند و اضافه کرد: مرکز هنرهای نمایشی از تئاتر فاصله گرفته و هیچ حمایتی از تئاتر نمی کند، پیشتر برای تولید تئاتر کمک هزینه به گروه ها تعلق می گرفت، گروه ها می توانستند مستقل کار کنند، وقتی مرکز هنرهای نمایشی از این وظیفه شانه خالی کرده طبیعتا تهیه کنندگان غیر حرفه ای راهی تئاتر می شوند.

ساعتچیان در همین رابطه خاطرنشان کرد: بازیگر شغلش بازیگری است، وقتی از مرکز هنرهای نمایشی به عنوان بانی اصلی تئاتر حمایتی نمی شود مجبور است برای امرار معاش گاها با همین تهیه کنندگان ناشی همکاری کند.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *