۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

مرسدس بنز B30 و D30 برابوس با ظاهری اسپرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور معرفی شدند + ویدو

مرسدس بنز B30 برابوس

مرسدس بنز B30 و D30 برابوس، سدان C300 و استیشن واگن سی کلاس Benz را به لیگ دیگری برده است. در ادامه با مشخصات فنی و تغییرات هر دو خودرو، آشنا خواهیم شد.

 

اکثر محصولات برابوس، با نام AMG همراه بودند اما این تیونر آلمانی اینجاست تا برای اولین بار در تاریخ، سیستم اگزوز کواد اکتیو را به یک بنز معمولی هدیه دهد. در این نوشته به بنزهای سی کلاس جدید برابوس نگاهی خواهیم داشت اما قبل از هر چیزی اجازه دهید تا با یک ویدیو زیبا، تغییرات جزئی هر دو خودرو را بهتر درک کنیم.

معرفی مرسدس بنز B30 و D30 برابوس

استیشن واگن و تورینگ‌های آلمانی، همیشه از محبوبیت به شدت بالایی برخوردار بوده‌اند و در مقایسه با رقیبان سوئدی یا دیگر اروپایی‌ها، همیشه در لیگ دیگری بازی می‌کردند. در هفته گذشته با استیشن واگن بی ام و سری ۳ تورینگ آشنا شدیم که لقب سریع‌ترین و قوی‌ترین خودرو خیابانی در این کلاس را به خود اختصاص داده بود. اما به نظر می‌رسد که مرسدسی‌ها هم برنامه‌های خود را دارند.

مرسدس بنز B30 برابوس

در ادامه با مرسدس بنز B30 برابوس که نسخه ارتقا یافته سدان C300 است همراه می‌شویم و در انتها، به استیشن واگن ۶۰۰ نیوتن متری D30 نگاهی خواهیم داشت.

تغییرات ظاهری و بهبودهای آیرودینامیکی

مرسدس بنز B30 برابوس

بدون شک همه ما قبول داریم که نشان ستاره‌ی بنز، فقط می‌تواند با علامت میباخ یا Brabus عوض شود که در خوشبختانه این اتفاق، در هر دو مرسدس بنز C کلاس جدید برابوس رخ داده است.

مرسدس بنز B30 برابوس

در ادامه به دیفیوزر جلویی می‌رسیم که این قسمت به لطف اند پلیت های کناری (end plate) و هواکش سه تکه، بهترین مسیر هوا را در اختیار مرسدس بنز B30 برابوس قرار می‌دهد. همچنین هواکش‌های کناری هم به دو نوار ال ای دی مجهز شده‌اند.

مرسدس بنز D30 برابوس

در نمای کناری به رینگ‌های ۱۸ اینچی ۱۰ پره‌ی برابوس می‌رسیم اما اگر به دنبال شکوه و جلب توجه بیشتری هستید، باید به سراغ نسخه‌ی ۲۰ اینچی بروید.

مرسدس بنز B30 برابوس

در قسمت عقب هم یک اسپویلر بزرگ را داریم تا نمای این خودرو خانوادگی و بزرگ را کمی اسپرت‌تر کند. اما شاهکار مرسدس بنز B30 برابوس، به سیستم اگزوز ۴ کاناله فعال تمام استیل مربوط می‌شود.

مرسدس بنز B30 برابوس

این اگزوزهای ۹۰ میلی متری (دقیقا ۳.۵ اینچی)، از کروم کاری تیره رنگ بهره می‌برند تا در کنار صدای فوق العاده، ظاهر جذاب‌تری هم داشته باشند. همچنین سیستم تعلیق این نسخه نسبت به مدل فابریک، تقریبا ۳۰ میلی متر کاهش ارتفاع را تجربه کرده است.

مرسدس بنز D30 برابوس

در زیر کاپوت مرسدس بنز B30 برابوس، می‌توانید یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ را پیدا کنید که نسبت به نسخه اصلی، تقریبا ۴۲ اسب بخار قوی‌تر است و در حالت حداکثر، به ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. همچنین گشتاور این سدان اسپرت در حدود ۴۵۰ نیوتن متر ثبت شده که تقریبا ۵۰ نیوتن متر، قوی‌تر از یک C300 معمولی خواهد بود.

مرسدس بنز D30 برابوس

چنین اعدادی به سدان لوکس و اسپرت ما این اجازه را می‌دهند تا در کمتر از ۵.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین نهایت سرعت آن هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، می‌توانید به راحتی این محدودیت را دور بزنید.

البته اگر باز قانع نشده‌اید، می‌توانید به سراغ مرسدس بنز D30 برابوس بروید که این مدل با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور، کاملا در لیگ دیگری قرار خواهد داشت.

مرسدس بنز D30 برابوس

به طور کلی اگر تفاوت‌های اتاق این دو نسخه، استیشن واگن بودن آن و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را کنار بگذاریم، می‌توان گفت که B30 و D30، تقریبا یک خودرو هستند که در دو کلاس متفاوت به بازار آمده‌اند.

نگاهی به اتاق مرسدس بنز B30 و D30 برابوس

مرسدس بنز B30 برابوس

تریم تمام مشکی در سدان اسپرت مرسدس بنز B30 برابوس

بیایید و این طور نگاه کنیم که کابین C300 بنز به قدری کامل و تکمیل است که بارابوس هم در پیدا کردن عیب و ایرادهای آن، ناکام مانده.

مرسدس بنز D30 برابوس

تریم مشکی – قرمز در استیشن واگن اسپرت مرسدس بنز D30 برابوس

تفاوت اصلی کابین این دو خودرو، به تریم تمام مشکی و قرمز – مشکی باز می‌گردد که دقیقا به مانند ظاهر آن‌ها، یک اتاق به شدت اسپرت را خلق کرده‌ است.

در ادامه باز هم همان سیستم تهویه هوای پنج کاناله، نمایشگر دیجیتال دو تکه با ابعاد ۱۰.۴ و ۱۲ اینچی را داریم که قبلا هم آن‌ها را در C300 معمولی دیده بودیم.

مرسدس بنز D30 برابوس

به طور کلی تنها چیزی که هر دو خودرو را نسبت به تمام بارابوس‌های قبلی و محصولات بنز متفاوت می‌کند، وجود سیستم اگزوز تمام استیل چهار کاناله است که برای اولین بار و در B30 و D30، به یک مرسدس بنز معمولی و نه یک AMG، هدیه داده شده است.

منبع:گجت نیوز

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *