۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
علمی

مطالعه جدید : ویروس کرونا نه تنها در ریه ، بلکه در کل بدن پخش می شود

آخرین خبر | ویروس کرونا نه‌تنها در ریه، بلکه در کل بدن پخش می‌شود

.

مطالعه انجام شده نشان می دهد که ویروس کرونا  تنها یک بیماری تنفسی نیست و در بسیاری ازز اندام های بدن گسترش پیدا می کند.

 

مطالعات انجام شده به سرپرستی محققان موًسسه ملی بهداشت ایالت متحده (NIH) و کالبدشناسی برخی از اندام های مبتلا به کرونا نشان می دهد که این ویروس در کل بدن پخش می شود و تنها یک عفونت تنفسی نیست .

 

با بررسی محققان ده ها کالبدشکافی در سراسر بدن از جمله ریه ها ، قلب ، طحال ، کلیه ها ، کبد،، روده بزرگ ،قفسه سسینه ،، ماهیچه ها ، اعصاب ، دستگاه تناسلی ، چشم ، مغز و برخی دیگر از اندام بدن که متوجه شدند فردی که به کرونا مبتلا شده است ، نه تنها آثار این ویرو س در ریه های وی دیده می شود بلکه به سایر اعضای بدن هم سرایت می کند.

 

در یکی از کالبدشکافی های انجام شده ، بقایای ویروس کرونا در مغز یک بیمار فوت شده ۲۳۰ روز پس از شروع علائم اولیه روًیت شد.

 

 

 

 

ممکن است ریه‌ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟ - خبرآنلاین

 

 

ویروس کرونا و سرایت در تمام بدن

 

نویسندگان این مطالعه به سرپرستی محققان موًسسه ملی بهداشت ایالت متحده (NIH] می گویند داده های آن ها نشان می دهند که در برخی از بیماران ویروس SARS-CoV-2 می تواند باعث عفونت سیستمیک شود و ماه ها در بدن باقی بماند.

 

بیش از این تحقیقات دیگری در زمینه انتشار ویروس کرونا در بدن انجام شده بود . بررسی های قبلی نشان می داد که نشانه های از ویرو س کرونا در برخی از باففت ها ، اندام ها و مایعات بدن بعد از ابتلا روًیت می شود . حالا مطالعه جدید این گسترش بیماری رتا به صورت جدی تر در اعضای بدن تاًیید می کند .

 

پیش از این تحقیقات دیگری در زمینه ویروس کرونا در بدن انجام شد که شواهدی از لخته شدن خون در برخی اندام های حیاتی بدن تعدادی الز مبتلایان به کرونا نشان می داد . تحقیقات جدید NIH اکنون این نتاایج را با جزئیات بیشتری نسبت به قبل تکرار کرده است و آن ها را تا
ًیید می کند.

 

محققان معتقدند که جدیدترین یافته های آن ها در واقع جامع ترین تحلیلی است که تا کنون در مورد ماندگاری سلولی SARS-CoV-2 در بدن انسان انجام شده است ، در این مطالعه ۴۴مورد کالبدشکافی انجلام شد که در آن محققان وضعیت انتشار ویروس را در ۸۵ نقطه بدن مورد بررسی قرار دادند.

 

این کالبدشکافی ها در باره زمانی آوریل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۲ انجام شدند. نتایج همچنین نشان می داد که افراد مسن تر و واکسینه نشده ای که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، بیشتر  در معرض انتشار ویروس در بدن خود قرار دارند.

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *