اجتماعی

مهمترین نکات برای ساخت کلبه چوبی

مهمترین نکات در ساخت کلبه‌ چوبی ارزان و ساده - معمارنو

یکی ازز روًیاهای کسانی که در شهر های شلوغ زندگی می کنند این است که کلبه ای در دل جنگل داشته باشند و تعطیلات خود را در چنین مکانی سپری کنند . اگر شما هم چنین روًیایی دارید ، ساخت کلبه چوبی را به شما پیشنهاد می کنیم.

انتخاب مکان مناسب برای برای طراحی کلبه چوبی ساده اولین کاری است که باید انجام بدهید . اما این تنها اولین قدم است برای ساخت اولین کلبه جنگلی این اولین اقدام است  برای ساخت کلبه جنگلی باید اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید که ناگهان به مشکل نخورید.

تاریخچه کلبه چوبی

کلبه عکس با کیفیت کلبه و وکتورهای کلبه پارس استاک | شاتر استوک پارسی

ساخت کلبه هایی از جنس چوب در دل جنگل سابقه ای طولانی دارد . در گذشته بیشتر خانه ها از چوب ساخته می شد واین موضوع باعث شده که مردم در دل جنگل برای خود خانه هایی چوبی بسازند . تفاوت اصلی خانه و کلبه ی چوبی در این است که کلبه ها اندازه کوچک تری نسبت به خانه دارند و اغلب یک اتاقه هستند.

مورخان ساخت کلبه چوبی وچک را به اندازه ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و عصر برنز تخمین می زنند . نشانه هایی از ساخت کلبه های چوبی در جنگل در تمدن یونان باستان هم دیده شده ،که بیانگر علاقه اروپائیان به این سبک از سکونت است .

 

مزایا و معایب خانه‌های چوبی

چرا باید یک کلبه چوبی بسازیم؟ اگر زمین یا باغ بزرگی در بیرون از شهر دارید و می خواهید نکاتی برای دور همی های خانوادگی و دوستانه در تعطیلات داشته باشید ، ایجاد یک کلبه چوبی برای شما کاملاً مناسب است . سوًالی که بوجود می آید این است که چرا باید به جای ساخت یک کلبه سنگی ، کلبه چوبی بسازیم؟ در ادامه مزایای کلبه چوبی را بیان می کنیم :

 

مزایا و معایب خانه‌های چوبی

سرعت بالا

به نسبت کلبه های سنگی و بتن نما ، زمان ساخت کلبه های چوبی خیلی کمتر است . بیشتر مراحل ساخت چنین کلبه هایی در محیط دیگری انجام می شود و فقط مراحل نصب و به هم متصل کردن چوب است که به زمان نیاز دارد .

امکان بازسازی ارزان

کلبه های چوبی را می توانید به سادگی بازسازی کنید . برخلاف کلبه های بتنی ، فرآیند از سازی کلبه چوبی ارزان تر بوده و سریعتر هم انجام می شود.

تنوع بالای چوب

طیف وسیعی از چوب ها برای ساخت کلبه جنگلی مورد استفاده قرار می گیرد . بنابراین شما می توانید با توجه به اقلیمی که در آن زندگی می کنید و بودجه ی خود چوب مناسب برای ساخت کلبه جنگلی را انتخاب کنید .

چوب ها به دلیل طبیعی بودن و تنوع گونه های بسیار بالایی که دارند آن ها را به متریال های ویژه خصوصیات منحصر به فرد تبدیل کرده است . چوب هایی که در نماها ، کفپوش ها، مبلمان و اجرای  آلا اچیق اسشتفاده می شود دارای رنگ نقش ها و خطوط بسیار زیبایی بوده است.

دوام طولانی

 

مهمترین نکات در ساخت کلبه‌ چوبی ارزان و ساده - معمارنو

چوب هایی که برای ساخت کلبه های جنگلی مورد استفاده قرار می گیرند ، طول عمر بالایی دارند و حتی تا چند ده سال هم دوام می آورند .

عایق صدا

به دلیل تراکم بالای چوب ، پس از ساخت کلبه های جنگلی متوجه می شوید که این سازه در برابر آلودگی صوتی عایق است و صدای محیط را به داخل کلبه منتقل نمی کند.

مقاومت در برابر زلزله

 

ساخت کلبه چوبی در شمال، از رویا تا حقیقت | نگین نور

کلبه های چوبی در برابر زلزله بسیار مقاوم هستند و احنمال ریزش و آسیب به این سازه ها بسیار کمتر از کلبه های سنگی است .

انواع چوب ها برای ساخت کلبه های چوبی ارزان

برای ساخت کلبه های چوبی از چوب چه درخت هایی می توان استفاده کرد؟ اگر چه این موضوع ارتباط مستقیمی با اقلیم محل زندگی  شما دارد اما در ادامه بهترین چوب ها برای ساخت کلبه جنگلی را به شما معرفی می کنیم :

کاج

درخت کاج بهترین چوب برای ساخت کلبه جنگلی است البته به شرطی که عمر بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر پوسیدگی مقاومت کند .

سرو

صنوبر یا تبریزی

گرچه چوب درخت سرو بسیار گران است اما یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی داخلی کلبه چوب است ، چوب درخت سرو است .

صنوبر

صنوبر یا تبریزی از دیگر درخت هایی است که می تواند از چوب خود برای ساخت کلبه استفاده کنید . این درخت به وقور در ایران یافت نمی شود و به همین دلیل قیمت مناسب تری هم به نسبت درختان دارد.

سدر

 

مهمترین نکات در ساخت کلبه‌ چوبی ارزان و ساده - معمارنو

یکی دیگر از درخت هایی که چوبی بسیار مقاوم و البته خوش عطر دارد ، چوب درخت سدر است . این چوب هم به نسبت چوب های دیگر قیمت بالا تری دارد.

بلوط

.

چوب درخت بلوط پس از قطع شدن ، به مدت زماان زیادی برای منقبض شدن نهایی نیاز دارد و به دلیل مقاومت بالا در برابر پوسیدگی ، یکی از انتخاب ها برای ساخت کلبه می تواند باشد.

چوب سرخ

مهمترین نکات در ساخت کلبه‌ چوبی ارزان و ساده - معمارنو

چوب سرخ یا ردوود در لیران به ندرت یافت می شود ، اما یکی دیگر از چوب های قاوم در برابر پوسیدگی ها و مناسب برای کلبه است.

البته چوب های مقاوم دیگری مانند چوب پلاست و ترموود هستند که طی فرآیند های تولید می شوند و می توانیدشما به ابعاد دلخواهتان برای کلبه سفارش دهید.

معیارهای برآورد هزینه ساخت کلبه چوبی جنگلی

اجاره کلبه در شیرگاه با بهترین قیمت | جاباما

طبیعتاً ساخت خانه درختی یا یک کلبه چوبی نسبت به سازه های دیگر ، هزینه ها و دشواری های بیشتری دارد اما سازه ی نهایی آنقدر جذاب است که این میزان سختی ، قابل تحمل است .

متراژ

 

متراژ خانه های چوبی

 

طبیعتاً ساخت خانه

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *