تکنولوژی و فناوری

وردپرس چیست | wordpress چیست | هر آنچه بایستی در مورد WP بدانید!

وردپرس چیست

آیا تابه‌حال به نحوه‌ی عملکرد سایت‌های مختلف و به‌روز رسانی مطالب برای وب‌سایت، فکر کرده‌اید؟ ما در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با نرم افزار WordPress چیست و چه کاربردی دارد ، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم از همین رو در امتداد مقاله به بررسی زبان برنامه نویسی وردپرس چیست می پردازیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)  پنهان 
زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟
چه کسانی از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌‍کنند؟
از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، برای چه وب سایت‌هایی استفاده می‌‍شود؟
قالب wordpress چیست ؟
چگونه از نرم افزار وردپرس استفاده کنیم؟

رایگان بودن نرم افزار ورد پرس چیست؟
راحتی در قابل تنظیم بودن با تم‌ها و افزونه‌ها
منظور از امنیت در نرم افزار wordpress چیست ؟
مدیریت آسان نرم افزار وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ؟
سوالات متداول

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست ؟
منظور از امنیت در نرم افزار wordpress چیست
منظور از رایگان بودن نرم افزار ورد پرس چیست؟
قالب وردپرس چیست

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

بایستی گفت وردپرس ابزاری برای ایجاد یک وب‌سایت است که به زبان php نوشته شده است که تمامی افراد می‌توانند، اقدام به دانلود برنامه ورد پرس به صورت رایگان کنند و برای مدیریت تولید محتوای وب‌سایت خود، از آن استفاده کنند.

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست

 چه کسانی از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌‍کنند؟

ممکن است عده‌ای تصور کنند که استفاده از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، جزو یکی از ابتدایی ترین نرم افزارهای مدیریت محتوا و تولید محتوا است.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بسیاری از وبلاگ‌های بزرگ رسانه‌های معروف خبری، سایت‌های موسیقی و حتی وب سایت‌های افراد و شرکت‌های مشهور، از قالب وردپرس برای وب سایت خود استفاده می‌‍کنند.

حال ممکن است برای عده‌ای این سوال پیش بیاید که نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس چه کارایی دارد و شما با استفاده از این نرم افزار مدیریت محتوا چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

 چه کسانی از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌‍کنند؟

در واقع وردپرس یک بستر عالی برای انواع وب سایت‌ها، از وب سایت‌های وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت‌های تجارت الکترونیکی و یا وب سایت‌های تجاری بسیار قدرتمند است. همان‌ گونه که مشاهده می‌کنید، وردپرس یک نرم‌افزار مدیریت محتوای همه کاره است.

حال که با مفهوم نرم افزار وردپرس چیست یا پنل وردپرس چیست آشنا شدید ما در زیر قصد داریم، چند نمونه از انواع وب سایت‌هایی که می‌توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرسِ آن را اداره کنید را، نام ببریم اما برای کسب اطلاعات در حوزه مزایای طراحی سایت با وردپرس مقاله ما را مطالعه نمایید.

از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، برای چه وب سایت‌هایی استفاده می‌‍شود؟

طراحی سایت با وردپرس می تواند بسیار متنوع و گوناگون باشد، برای همین چند نمونه در زیر برای شما اورده شده است:

  • وبلاگ
  • وب‌سایت تجارت الکترونیک
  • وب‌سایت کسب و کار
  • وب‌سایت عکاسی
  • وب‌سایت موسیقی
  • وب‌سایت خبری
  • و از همه مهم‌تر، وب‌سایت فروشگاهی

حال که با کاربرد وردپرس برای ساخت سایت وردپرسی آشنا شدید شاید بهتر باشد به سراغ این برویم که چگونه میتوان از این نرم افزار مدیریت محتوا استفاده کرد.از این رو در امتداد مقاله به بررسی wordpress چیست و چگونه کار میکند می پردازیم.

از نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، برای چه وب سایت‌هایی استفاده می‌‍شود؟

قالب wordpress چیست ؟

در پاسخ به پرسش قالب وردپرس چیست بایستی گفت در حقیقت قالب وردپرس شکل و ظاهر است. شما با انتخاب قالب وردپرس بر روی وردپرس خود می توانید طراحی و ظاهر سایت خود را تعیین کنید و تغییرات دلخواه در چیدمان آن دهید، با تغییر قالب سایت خود باعث تغییر در ظاهر سایت خود می شود.

به شما پیشناد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه وردپرس شبکه چیست مطالعه نمایید.

 چگونه از نرم افزار وردپرس استفاده کنیم؟

نگران نباشید، حال که با نرم افزار wordpress چیست ؟ آشنا شدید شما تنها با خواندن یک مقاله آموزشی و دیدن یک ویدئو آموزشی و دانلود برنامه وردپرس می‌ توانید ساخت سایت وردپرس را به راحتی، یاد بگیرید.

اولین سوالی که در ابتدا برای شما پیش می‌‍آید این است که، چگونه می‌ توانیم نرم افزار وردپرس را برای وب سایت خود دانلود کنیم؟

پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم لازم به ذکر است که استفاده و دانلود نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای دانلود نرم افزار wordpress پرداخت نخواهید‌کرد.

برای دانلود نرم افزار وردپرس، باید به وب سایت wordpress.org مراجعه و از خود سایت wordpress اقدام به دانلود word press کنید.

شما می‌توانیدبا دانلود برنامه wordpress ، نرم افزار وردپرس را کاملا شخصی سازی و سفارشی سازی کنید و امکانات آن را تنها برای خود فعال نگهدارید.

با دانلود نرم افزار ورد پرس همچنین با استفاده از نرم افزار طراحی قالب سایت و افزونه‌های نرم افزار وردپرس ، می‌‍توانید گزینه‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنید.

همینطور بخوانید  wordpress Rest API چیست و چه اهمیتی دارد

 رایگان بودن نرم افزار مدیریت محتوای ورد پرس چیست؟

در واقع نرم افزار وردپرس ، نرم افزاری است که برای تمامی ‌‍افراد قابل دسترس و دارای امنیت بسیار بالا و سهولت در استفاده است.

این سوال ممکن است برای بسیاری پیش آمده باشد که، چگونه امکان دارد نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، رایگان باشد؟ اگر عملکرد و کارایی آن بسیار خوب و کاربردی است، چرا نباید آن را به فروش‌رساند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: اگر وردپرس توسط یک شرکت خاص طراحی و ارتقا یافته بود، قطعاً این بیانیه بسیار منطقی بود که آن را به صورت نسخه پولی در اختیار کاربران قرار دهند. اما وردپرس یک پروژه جامع و منبع باز است که ده‌ها هزار نفر از افراد با استعداد و توانمند، در این زمینه و در ساخت و بهبود عملکرد آن نقش دارند. بنابراین رایگان بودن آن منطقی است.

حال می‌خواهیم به چند دلیل اشاره کنیم که شما باید حتما از نرم افزار مدیریت محتوا وردپرس، برای قالب وب‌سایت خود، استفاده کنید:

 رایگان بودن نرم افزار ورد پرس چیست؟

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، نرم افزار وردپرس یک نرم افزار کاملا رایگان است. این بدان معناست که شما برای بارگیری، نصب ورد پرس استفاده و حتی اعمال تغییرات شخصی، می‌توانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کنید و از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از وردپرس استفاده کنید نیاز به خرید دامنه و‌ سپس هاست، برای وب‌سایت خود دارید.

از آنجا که وردپرس خیلی پرکاربرد است، هاستِ وردپرس برای آن وجود دارد.

 راحتی در قابل تنظیم بودن با تم‌ها و افزونه‌ها 

بسیاری از افرادی که از برنامه وردپرس استفاده می‌‍کنند، نه طراح وب سایت هستند و نه حتی در زمینه برنامه نویسی دانشی دارند. در واقع اکثر آن‌ها بدون هیچ دانش و آگاهی قبلی از طراحی وب سایت از نرم افزار وردپرس برای وب سایت خود استفاده می‌‍کنند.

در واقع طراحی سایت با wordpress برای افرادی که هیچ گونه دانشی ندارند،یک نرم افزار طراحی سایت بسیار مناسبی است زیرا: بیش از هزاران قالب و افزونه رایگان برای وب‌سایت در نرم افزار طراحی سایت وردپرس وجود دارد که شما می‌‍توانید با توجه به سلیقه خود، از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

همینطور بخوانید  آموزش ساده قرینه سازی وردپرس یا WordPress mirror (به همراه تصویر)

منظور از امنیت در نرم افزار wordpress چیست ؟

نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، دارای امنیت بسیار بالایی است. در واقع می‌توان آن را یک بستر بسیار امن و مطمئن برای وب‌سایت خود، در نظر بگیرید. اما همواره شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که برخی از افراد می‌‍توانند به وب سایت شما دسترسی داشته‌باشند. برای بالا بردن امنیت وب‌سایت و نرم افزار مدیریتِ محتوای وردپرس خود، چند راه کار وجود دارد و یکی از آنها همیشه اپدیت بودن وردپرس است اما چگونه برای بروزرسانی وردپرس اقدام کنیم؟ و یا چگونه به سطح بالایی از امنیت برسیم؟ برای کسب اطلاعات در حوزه افزایش امینت وردپرس به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

 مدیریت آسان نرم افزار وردپرس چیست و چه کاربردی دارد ؟

مدیریت نرم افزار تولید محتوای وردپرس، بسیار ساده است، زیرا: این نرم افزار مجهز به سیستم مدیریت به‌روز رسانی داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تمامی ‌‍افزونه‌هایی که در داشبورد مدیریت خود دارید را، به روز رسانی کنید.

همچنین اگر نسخه جدید وردپرس نیز ارائه شود، به شما اطلاع داده خواهد شد و شما با چند کلیک ساده می‌‍توانید تمامی‌‍به‌روزرسانی‌ها را، انجام دهید.

مدیریت آسان نرم افزار وردپرس

در صورتی که هنوز طراحی و کار کردن با نرم افزار وردپرس، برای شما کاری دشوار است، می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید،‌ یا طراحی آن را به “ایران‌هاست” بسپارید. همچنین برای داشتن فروشگاه آنلاین نیز، یکی از بهترین‌‎ گزینه‌ها است. حالا می‌توان گفت که، داشتن یک فروشگاه مناسب با وجود فروشگاه ساز آنلاین دور از ذهن نیست.امیدواریم با خواندن این مقاله با مفهوم وردپرس چیست آشنا شده باشید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه وردپرس بهتر است یا جوملا مطالعه نمایید.

سوالات متداول

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *