۲۹ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده تکنولوژی و فناوری حوادث

پاسخ شگفت آور شیائومی به امکان تاثیر رعد و برق بر عملکرد گوشی های هوشمند

 

آیا استفاده از گوشی دتر هعنگام رعد و برق خطرناک است ؟ پاسخ شیائومی در رابطه با تاًثیر  رعد وبرق بر عملکرد گوشی را باور نخواهید کرد.

چند روز قبل بود که شیائومی تصمیم گرفت به یک افسانه قدیمی در رابطه با گوشی هایس هوشمند پایان دهد. ظاهراً در کمال تعجب برخی فکر می کردند  که با مالیدن خمیر دندان به صفحه نمایش گوشی ، می توان خش های ایجاد شده روی گوشی را ترمیم کرد.

 

آژمایش تاثیر رعد و برق روی عملکرد گوشی های هوشمند

 

 

اخیراً شیائومی اقدام به انتشار مجموعه ای از ویدیو های کوتاه در یوتیوب با هشتک XiaomiAcademy  کرده است . اتین شرکت قصد دارد با این کار  به باورهای غلط در  رابطه با گوشی های هوشمند پایان دهد . امروز نیز می خواهیم ببینیم نیز تاًثیر رعد و برق روی گوشی های هوشمند چیست.

برلای پاسخ به این مسئه شیائومی آزمایشی را باکویل تسلا طراحی کرد . این سیم پیچ که در سال ۱۸۹۱ توسط نیکولا تسلا اختراع شده است می تواند به عنوان یک ترانسفور ماتور رزونانس دو تایی را برای تولید ولتاژ بالا در جریانات شبیه سازی رعد و برق استفاده کرد.

در طول آزمایش گوشی شیائومی ۱۲۵ در حال پخش ویدیو است که رعد و برق بهع آن اصابت می کند در کمال تعجب می بینیم که پخش ویدیو بدون مشکل ادامه پیدا می کند که یعنی در رابطه با تاًثیر رعد و برق بر عملکرد گوشی اغراق شده است . در ادامه آزمایش نیز رعد و برق روی کیفیت تماس هیچ تاًثیری نمی گذارد.

 

اما این شایئه از کجا شروع شد ؟ در گذشته که استفاده از تلفن های ثابت رواج بیشتری داشت مردم می ترسیدند که رعد و برق با گذشتن از سیم به آنها آسیب برساند . در واقعیت هم همین اتفاق افتاد و چندین نفر به این خاطر کشته شدند . به عنوان مثال در سال ۱۹۸۵ یک نوجوان اهل نیوجرسیتی در حال پصحبت با تلفن بود که جزیان برق با گذشتن از سیم وارد گوش او شد و به ایست قلبی وی منجر گشت.

هر چند رعد و برق عموماً از جریان برق با فرکانس پایین تشکیل شده است . در حالی که گوشی های هوشمند از فرکانس های بالا استفاده می کنند . بدین ترتیب احتمال اینکه رعد و برق روی سیگنال های گوشی تاًثیر بگذارد بسیار پایین است . آیا پس می توان با خیال راحت در هنگام رعد و برق بیرون رفت ؟ خیر چونکه ممکن است رعد و برق به خودتان اصابت کند.

در سال ۲۱۰۱۹ بود که یک مرد هلندی در هنگام صحبت با گوشی مورد اصابت رعد و برق قرار گرفت و جان باخت . هر چند که به گفته اداره هواشناسی ملی آمریکا احتمال اینکه یک فرد در طول زندگی خود مورد اصابت رعد و برق قرارذ بگیرد ۱ در ۱۵۳۰۰ است . با همه اینها اگر در هنگام رعد و برق داخل خانه باشید خشم آسمان روی سیگنال های گوشی تاًثیری نخواهد گذاشت.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *