۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

چرا سئو مهم است؟

روزانه میلیون‌ها نفر از گوگل و دیگر موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند تا به نتایج دلخواه خود برسند. این یعنی هر کسب‌وکاری میلیون‌‌ها بار جلوی چشم مخاطبانش قرار می‌گیرد: مخاطبانی که به دنبال هدفی خاص هستند و خواسته‌های خود را در دنیای وب جست‌وجو می‌کنند.

اما این ارتباط یک‌طرفه نیست.‌ سال‌هاست که کسب‌‌وکارها هم این فرصت را غنیمت شمرده‌اند و از آن برای به‌دست‌آوردن مشتریان بیشتر و افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

موتورهای جست‌وجو، مثل گوگل، باید ازبین کسب‌‌وکارهای موجود در اینترنت، ‌مرتبط‌‌ترین، ‌معتبرترین و باکیفیت‌ترین منابع را انتخاب کنند و به کاربرانی نشان دهند که به آنها نیاز دارند. پس برهمین مبنا، شروع به ارزیابی، ‌اولویت‌بندی و انتخاب می‌کنند.

کاربرانی که گوگل را برای جست‌وجو و رسیدن به نیازهایشان انتخاب می‌کنند، به اطلاعات نشان‌داده‌شده در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو توجه ویژه‌ای می‌کنند و براساس اولویتی که موتورهای جست‌وجو ارائه می‌دهند، به کسب‌وکارها اعتماد می‌کنند: اعتمادی که هر روز محکم‌تر از روز قبل می‌شود. این به‌معنای رقابت است: رقابتی برای دیده شدن یا شاید بهتر دیده شدن.

کسب‌وکارها، برای بهتر دیده شدن، نیاز دارند عملکرد خود را طبق استانداردهای گوگل بهینه کنند و به نیازهای کاربران پاسخ کامل‌تری بدهند.

به عبارت دیگر، اهداف کسب‌وکارها با اهداف سئو هم‌راستا است:

 

اینجاست که مشخص می‌شود صرف انرژی بیشتر بر روی سئو، باعث توسعه کسب‌وکار می‌شود.

محصولی که پیش روی شماست، مجموعه‌ای کامل درباره آموزش سئو است و به شما کمک می‌کند که با استفاده از سئو، کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

عناوین برخی از مهم‌ترین موضوعات شرح‌داده‌شده در این محصول را به‌صورت خلاصه مرور می‌کنیم. خود این عناوین شامل زیرمجموعه‌های دیگری هستند که هرکدام به‌صورت مفصل در این مجموعه آموزشی بررسی و آموزش داده شده‌اند.

انواع سئو

  • سئوی  on page
  • سئوی  off page

توسعه استراتژی سئو

شاید برخی از افراد، سئو را به منزله یک مسابقه می‌بینند که همواره باید در صفحه‌ اول باشند و در هر کلیدواژه و هر زمان که اراده کردند، محتوا تولید کنند. اما برای گرفتن نتیجه درست،‌ همواره باید در چهارچوبی بهینه و برنامه‌ریزی‌شده حرکت کرد که هم‌راستا با اهداف و نیازهای شماست و به نیازهای مخاطبان شما نیز بهترین پاسخ را می‌دهد.

جست‌وجوی اصولی و بهینه کلمات کلیدی

جست‌وجوی کلمات کلیدی به ما کمک می‌کند نیاز کاربران واقعی خود را پیدا کنیم و بفهمیم مخاطبان هدف ما در دنیای وب دنبال چه چیزهایی هستند و رفتار آنها هنگام جست‌وجوی نیازهایشان در دنیای وب چگونه است.

بازه زمانی keyword research به عواملی مانند نوع و گستره فعالیت شما بستگی دارد؛ اما چطور باید استراتژی صحیح را انتخاب کنیم؟

انواع کلیدواژه و نحوه استفاده از آنها در تولید محتوای سئومحور

ابزارهای مناسب سنجش میزان جست‌وجوی کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آنها

چک‌لیست سئوی on page + توضیح ساده اما کامل هر بخش به‌صورت مجزا

سئوی off-page + لینک‌سازی

تصورات غلط درمورد سئو

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *