۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

چطور آخر هفته‌های شادتری داشته باشیم؟

آخر هفته های شاد

تعطیلات آخر هفته برای اکثر مردم زمان باارزشی محسوب می‌شود. گذراندن آخر هفته‌ای شاد و مفید پس از روزهایی پر از مشغله کاری، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. همچنین، این تعطیلات زمان مناسبی است تا برای هفتهٔ جدید آماده شویم. ایجاد تعادل میان زمان استراحت و رسیدگی به امور مهم زندگی، هنر است. در این مقاله پیشنهادهایی برای داشتن آخر هفته‌ای شاد را معرفی می‌کنیم.

۱. آخر هفته را به‌درستی شروع کنید

از اولین زمانی که به خانه می‌رسید و تعطیلات آخر هفته‌تان شروع می‌شود، تمام مسائل مربوط به کار یا دیگر عوامل استرس‌زا را کنار بگذارید. حتی بهتر است کیف، کفش یا لباس مخصوص محل کارتان را نیز از جلوی دیدتان خارج کنید. با این کار می‌توانید کاملا برای یک آخر هفتهٔ شاد آماده شوید. در مرحله بعد، کارها و برنامه‌هایتان را اولویت بندی کنید تا بهتر به آنها رسیدگی کنید.

۲. جایزه‌های کوچک برای آخر هفته داشته باشید

جایزه کوچک برای داشتن یک آخر هفته شاد

برای دلپذیرترشدن آخر هفته، جایزه‌ای کوچک و مخصوص در نظر بگیرید. این جایزه می‌تواند دمنوش، شیرینی تازه، بسته شکلات دلخواهتان، دسته‌گل یا چند کتاب و مجله باشد. انتظار برای این جایزه، آخر هفته را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

هر کادویی را اینجا با تخفیف بخرید

۳. برنامه‌ریزی کنید

در طول هفته، برای تعطیلات آخر هفته و کارهایی که قرار است انجام دهید، برنامه ریزی کنید. می‌توانید برنامه‌های ساده‌ای را در فهرستی بنویسید. همه‌چیز را تاحدامکان با جزئیات یادداشت کنید. البته انجام این کار به این معنی نیست که از هیچ تغییر یا برنامهٔ جدیدی استقبال نکنید؛ اما بهتر است برنامه و هدف اصلی‌ خودتان برای هر آخر هفته را مشخص کنید. اگر برنامه‌ریزی نکنید، معمولا این فرصت طلایی را بیهوده خواهید گذراند.


۴. در استفاده از فضای مجازی تعادل را حفظ کنید

شاید این روزها جداشدن از دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی کار سختی به‌ نظر برسد؛ اما داشتن تعادل در این زمینه، کمک بزرگی به داشتن یک آخر هفتهٔ شاد می‌کند. اگر برنامه‌های مربوط به شغلتان با فضای مجازی در ارتباط است و نمی‌توانید به‌‌طورکلی کنارشان بگذارید، بهتر است چند زمان کوتاه برای رسیدگی به آن اختصاص دهید. اگر جزء علاقه‌مندان پرسه‌زنی در اینترنت هستید، بهتر است در این کار افراط نکنید. حتی زمانی که کار خاصی ندارید، این عادت می‌تواند تمامِ وقت مفید شما را بگیرد.


۵. دوستانتان را ملاقات کنید

ملاقات با دوستان برای داشتن یک آخر هفته شاد

معمولا ما همیشه بهترین زمان‌هایمان را در کنار دوستانمان سپری می‌کنیم؛ اما گاهی برای تماس‌گرفتن و برنامه‌ریزی یک ملاقات تنبلی می‌کنیم. اگر برای یک بار هم که شده تلاش کنید تا برنامهٔ یک دورهمی با دوستانتان را هماهنگ کنید، متوجه می‌شوید که چقدر کار ارزشمندی انجام داده‌اید. اگر برنامه دقیق و مشخصی برای آخر هفته ندارید، همراه با دوستانتان می‌توانید دراین‌باره به نتیجه خوبی برسید.

۶. از خانه بیرون بروید

قطعا آب‌وهوا همیشه طبق انتظار و به دلخواه ما نیست؛ اما اگر آمادگی کامل داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید برای برنامه هواخوری‌ شاد آماده شوید. فقط کافی است به‌قصد پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا هر فعالیتی که مناسب محیط آزاد است، از خانه بیرون بروید. هوای تازه و کمی تحرک، سطح انرژی ما را بالا می‌برد. بهترین روش برای این مورد این است که دوست یا عضوی از خانواده نیز در کنارتان باشد.

هرآنچه برای خرید کفش پیاده‌روی لازم است بدانید

۷. کمی با خودتان وقت بگذرانید

وقت گذراندن با خود برای داشتن یک آخر هفته شاد

انجام تمام فعالیت‌های موردعلاقه‌تان، در تعطیلی آخر هفته، در عین لذت‌بخش‌بودن می‌تواند خسته‌کننده باشد. گاهی، حتی ممکن است این حس را پیدا کنید که در انجام این فعالیت‌ها زیاده‌روی کرده‌اید. تکرار مداوم این برنامه‌ها و بودن در جمع می‌تواند برخی افراد را دچار خستگی روحی و فیزیکی کند. بهتر است زمانی را فقط به خودتان اختصاص دهید و اگر مایل بودید، کتاب‌ بخوانید، به موسیقی گوش دهید، به گیاهان آپارتمانی رسیدگی کنید، چای یا قهوه بنوشید، یوگا کنید یا فقط روی مبل دراز بکشید. چند دقیقه سکوت و آرامش، حس خوبی به شما می‌دهد.

نکات خرید قهوه فوری که دوست‌داران قهوه باید بدانند

۸. به کارهای عقب‌افتاده رسیدگی کنید

تعطیلات آخر هفته بهترین زمان برای اجرای برنامه‌های تفریحی است؛ اما می‌توان از این زمان برای رسیدگی به کارهایی استفاده کنیم که مدت‌هاست پشت‌گوش انداخته‌ایم: مثلا می‌توان یکی از آخر هفته‌ها را برای تعمیر یا تغییر قسمتی از خانه یا رسیدگی به امور مالی اختصاص داد. با این کار حس خیلی بهتری به خودتان و زمانی که آخر هفته در اختیار داشته‌اید، پیدا خواهید کرد.

۹. همه کارها را به آخر هفته نیندازید

برخی کارها را می‌توان به چند بخش کوچک تقسیم کرد تا در آخر هفته جمع نشود. اگر قصد شرکت در امتحان و برنامه ریزی برای درس خواندن را دارید، بهتر است زمان موردنیازتان را در طول هفته تقسیم کرده و به آن رسیدگی کنید. با این روش، زمان باارزش تعطیلی‌تان فقط به یک کار اختصاص داده نمی‌شود و می‌توانید همراه با انجام برنامه‌های جدی و مهم، زمان استراحت و تفریح نیز داشته باشید.

۱۰. تنوع ایجاد کنید

گاهی اوقات به‌دلیل نوع شغلی که داریم، برنامه‌های زندگی شخصی‌مان دچار یکنواختی می‌شوند. یک روز به خودمان می‌آییم و می‌بینیم در چند هفته گذشته یک برنامه مشابه و تکراری را دنبال کرده‌ایم. تعطیلات آخر هفته بهترین فرصت برای ایجاد تنوع است. در اولین تعطیلی آخر هفته، کار متفاوتی انجام دهید. از ایده‌های تکراری‌ای که همیشه داشتید، دوری کنید.


۱۱. یک سرگرمی جدید پیدا کنید

سرگرمی جدید برای داشتن یک آخر هفته شاد

با داشتن یک سرگرمی جدید، می‌توانید آخر هفته‌ای پربار و لذت‌بخش داشته باشید؛ چون باعث می‌شود چند تا از پیشنهادهای گفته‌شده در این مطلب، برایتان فراهم شود. شرکت در یک کلاس جدید و پیدا کردن دوستان جدید که گاهی برنامه‌هایی در محیط باز برپا می‌کنند، می‌تواند به آخر هفته‌ای مفرح تبدیل شود. به همین دلیل، در طول هفته، منتظر تعطیلات آخر هفته و پرداختن به سرگرمی جدیدتان خواهید بود و همین باعث دورشدن شما از روزمرگی و حس بی حالی و کسالت می‌شود.


۱۲. فعالیت‌های ورزشی را دنبال کنید

بد نیست گاهی به‌جای تماشا‌کردن مسابقات ورزشی از تلویزیون، خودتان نیز کمی فعالیت ورزشی داشته باشید. نیازی نیست خودتان را مجبور به فعالیت‌های ورزشی سنگین کنید؛ این کار فقط بیشتر خسته‌‌تان می‌کند. بهتر است باتوجه‌به شرایط بدنی و آمادگی جسمانی‌تان، فعالیت مناسبی را انتخاب کنید که موجب تقویت سلامتی‌ و احساس رضایت شما شود. گاهی هم می‌توانید برای تنوع به تماشای مسابقات ورزشی بروید. احتمالا این کار در شما انگیزه های بیشتری برای ورزش کردن ایجاد کند.

نکات مهم برای خرید لوازم تی آر ایکس برای ورزش در خانه


۱۳. برای چند وعده آشپزی کنید

آشپزی برای داشتن یک آخر هفته شاد

اگر از ماندن در خانه کلافه شدید، بهتر است به آشپزخانه بروید و مشغول تهیه چند وعده غذایی شوید. می‌توانید با غذاهای باقی‌مانده در یخچال خلاقیت به خرج دهید یا وعده غذایی‌ جدیدی تهیه کنید. آخر هفته، بهترین فرصت برای آشپزی سالم و پخت چند وعده غذا برای روزهای شلوغ پیش رو است. می‌توانید خوراکی‌ها را در ظرف‌های مخصوص و در فریزر نگه دارید.

ظروف فریزری را بشناسید + قیمت

۱۴. نظافت را فراموش نکنید

آخر هفته، بهترین فرصت برای نظافت منزل، اتاق، سرویس‌بهداشتی، شستن و اتو کردن لباس‌ها و ملافه‌هاست. می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید: در حین انجام کارهای نظافتی، به پادکست یا برنامه رادیویی موردعلاقه‌تان هم گوش کنید. پس از پایان این کارها، می‌توانید حمامی طولانی بروید تا با انرژی بیشتری برای هفتهٔ کاری پیش رو آماده شوید.

جارو برقی رباتیک؛ نظافت به سبک ربات ها


۱۵. منطقی باشید

اگر نتوانستید به تمام برنامه‌ها و ایده‌های آخر هفته‌تان برسید، خیلی ناراحت نباشید. گاهی بدن به خواب و استراحت بیشتری نیاز دارد. به خودتان سخت نگیرید و برای آخر هفتهٔ بعدی، از همین‌ الان، برنامه‌ریزی کنید.

۱۶. با دیدی مثبت برای هفته کاری جدید آماده شوید

ذهنیت مثبت برای داشتن یک آخر هفته شاد

قبل از رفتن به رختخواب در آخرین شب تعطیلات، هفته پیش رو را مرور کنید. به چیزهای مثبت فکر کنید. اگر لباس‌ کار خاصی ندارید، لباس موردعلاقه‌تان را برای صبح آماده کنید. از هر روز زندگی و فرصتی که در اختیار دارید لذت ببرید و قدردان آن باشید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *