هنر

چند نکته برای خرید مبل راحتی و تخت خواب دو نفره و میز ناهار خوری چوبی

مبل ها برای راحتی هر چه بیشتر افراد در هنگام نشستن و برخاستن طراحی شدند از این رو با توجه به نیازی که هر فرد دارد، انواع مختلفی پیدا کردند. اما همیشه پرطرفدار ترین نوع آن مبل راحتی است. مبل راحتی را می توان هم برای مکان های رسمی هم خانگی و هم ادارای استفاده نمود. حتی در هر نوع دکوراسیونی کاربرد دارند و می توان گفت یک مبل همه کاره است که با کمی تغییر در رنگ پارچه می توانند در هر دکوراسیونی جا داشته باشند.

تخت خواب یک وسیله بسیار قدیمی ست که شاید بتوان گفت قدمت بسیار بالایی دارد و از دیرباز جزئی از لوازم ما بوده است. برای تخت خواب دو نفره نیاز است یکسری از ویژگی ها را بشناسیم و وجود داشته باشند تا بتوان گفت تختی عالی را انتخاب کرده ایم. ابعاد و ارتفاع تخت خواب خصوصا برای تخت های دو نفره مسئله ای مهم است که باید به آن توجه نمود. پس انتخاب تشک تخت خواب هم مسئله ای مهم است بیشتر برای افرای که مشکلاتی خاص دارند و نیاز دارند یک تخت و تشک استاندارد برای خواب آسوده داشته باشند.

میز ناهار خوری را می توان در هر جایی از خانه قرار داد در آشپزخانه یا اتاق نشیمن و یا اتاق پذیرایی. میز ناهار خوری چوبی، نوعی از میز است که طرفداران بسیاری دارد و می توان گفت با توجه به رنگ چوب آن که سفید است و یا قهوه ای می توان در هر نوع از دکوراسیون آن را جای داد. میزها دارای ابعاد و طرح های مختلفی هستند که با توجه به فضای منزل می توان آن ها را انتخاب و خریداری نمود.

 

مبل راحتی

مبل راحتی و مبل کلاسیک در واقع برای هر خانه ای لازم و واجب است زیرا هم می تواند اتاق پذیرایی و نشیمن را تکمیل نماید و هم اینکه یک مکان مناسب برای استراحت روزانه را برای ما فراهم می کند. مبل راحتی دارای طرح های بسیار مختلفی است که می توان آن را با هر نوع دکوراسیونی ست نمود اما در نهایت چیزی که مهم است راحت بودن این مبل ها در هر سبک و طرحی می باشد. برخی از مدل های مبل راحتی به صورت پایه های کوتاه چوبی هستند و برخی دیگر به صورت یکدست با مبل هستند.

 

سایز و اندازه مبلمان

برای خرید مبل راحتی چیزی که بسیار مهم است مانند هر مبلمان دیگری این است که چه میزان فضایی برای قرار دادن مبل ها در اختیار دارید تا بتوان حدس زد که مبل انتخابی شما در فضای مورد نظر جای می گیرد یا خیر. به طور مثال اگر منزل شما کوچک است و فضای کمی دارید بهتر است سراغ مبل هایی با ابعاد بزرگ نروید زیرا فضای بسیاری را در خانه اشغال می کنند و خانه شما را کوچکتر از حد معمول نشان می دهند اما در مقابل شما می توانید به سراغ مبل های کوچک و تاشو و یا ال مانند بروید تا هم زیبا باشند و هم فضای کمی از خانه را اشغال نمایند.

فوم ها در مبلمان

متریالی که در داخل مبل هنگام ساخت قرار می گیرد مهم است زیرا ارتباط مستقیم با طول عمر مبل راحتی دارد. معمولا فوم سرد و و گرم و اسفنج در داخل نشیمن مبل ها قرار می گیرد که با توجه به قیمت مبل انتخابی کیفیت متریال مشخص می شود. البته کیفیت فوم سرد به کار رفته در مبل راحتی بسیار بهتر و بالاتر از از فوم گرم می باشد. فوم گرم کیفیت و مقاومت خوبی ندارد و پس از مدت زمان کوتاهی در اثر استفاده دچار افت کیفیت می شود و ظاهر مبل را تغییر می هد.

برای اینکه بتوانید فوم سرد از گرم را در تشخیص دهد می توانید یک تست بسیار ساده در هنگام خرید انجام دید. هنگام تست می توانید به فوم فشار وارد کنید اگر فوم سریع به حالت اولیه و قبل فشار بازگشت نتیجه می گیریم فوم سرد است و با کیفیت. اما اگر فرو رفته باقی ماند و پس از مدت زمان طولانی به حالت اولیه بازگشت فوم گرم است. فوم گرم این حالت را دارد که زمانی که بر روی آن می نشینید کاملا حالت بدن را به خودش می گیرد. در نهایت اگر مبل با اسفنج پر شده باشد بهتر است که حتما از اسفنج ۳۰ تا ۳۵ کیلویی در آن استفاده شده باشد. این اسفنج ها معمولا سفت هستند و مزیتی که دارند این است که قابل شستشو هستند و با گذشت چند ماه شکل خود را از دست نمی دهند.

 

ویژگی تخت خواب دو نفره

برای خرید تخت خواب دو نفره هر فردی یکسری از انتظارات خود ا در لیست قرار می دهد و به دنبال آن ها می گردد. اما بهتر است قبل از این موضوع به یکسری از موارد مهم و کلیدی دقت نمایید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و تخت خواب انتخابی هم با فضای خانه و اتاق شما هماهنگ باشد و هم بتواند انتظارات شما را برآورده نماید. مهم ترین موضع اندازه تخت خواب می باشد.

اندازه استاندارد تخت در تخت خواب دو نفره

اندازه تخت خواب دو نفره در حالت استاندارد ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر عرض می باشد و به طور معمول طول تخت خواب حدود ۱۸۰ سانتی متر تا ۲۰۰ است. ارتفاع تخت خواب دو نفره به صورت استاندارد بین ۳۵ تا ۴۰ سانت است که بهترین ارتفاع برای سلامت بدن است زیرا به لگن و پاها هیچ فشاری وارد نمی شود. اما اگر تمایل دارید ارتفاع بلند تر باشد می توانید ارتفاع دلخواه خود را سفارش دهید.

نکات خرید تخت خواب دو نفره

  • برای انتخاب تشک تخت خواب بهتر است کمی اطلاعات داشته باشید و انواع خوشخواب ها را به خوبی بشناسید تا در نهایت محصولی عالی را خریداری نمایید. ضد آب بودن، ضد حریق بودن و ضد نفوذ حشرات بودن پارچه های تشک از جمله مواردی هستند که بسیار مهم می باشد خصوصا برای تخت خواب های هتل ها و یا محیط هایی که بسیار رطوبتی می باشند.
  • تشک های فنری برای کودکان و افرای که وزن کم دارند مناسب است ، پس برای تخت خواب دو نفره انتخاب خوبی نخواهد بود.
  • تشک های طبی و فنری که بهترین گزینه برای تخت خواب های دو نفره هستند و برای همه رده های سنی عالی است.
  • تشک های طبی فنردار نیستند و خاصیت طبی دارند بیشتر برای افرادی که مشکلات کمر و گردن دارند بهتر است.
  • معمولا یک به مجموعه کامل تخت و لوازم اطلاق میشود که البته میتوان هر بخش را کسر یا اضافه کرد.

 

میز ناهار خوری

میز ناهار خوری را می توان در قسمت های مختلفی از خانه مانند: پذیرایی، آشپزخانه و یا اتاق ناهارخوری قرار داد. در چند سال اخیر این محصول به یک وسیله بسیار مهم در خانه های ما تبدیل شده است. اسم این میز، ناهار خوری است اما تنها برای غذا خوردن از آن استفاده نمی شود و استفاده های دیگری مانند میز تحریر و یا میز دورهمی های خانوادگی دارد. میز ناهار خوری می تواند تاثیر بسیاری در تکمیل دکوراسیون شما داشته باشد. به طور مثال میز چوبی با رنگ قهوه ای برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب نیست اما برای دکوراسیون کلاسیک می تواند یک ایده عالی و زیبا و متناسب با خانه باشد.

میز چوبی

میز ناهار خوری چوبی به دلیل استفاده از متریال چوب می تواند یک میز شیک و اصیل باشد. میز ناهار خوری چوبی معمولا در دکوراسین کلاسیک استفاده می شود که سنگین و بزرگ است و بیشتر در طرح بیضی و مستطیل بزرگ می باشد. منبت کاری بر روی پایه های صندلی و میز حتما انجام می شود تا میز را زیباتر نماید اما این موضوع بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک است و قیمت میز را بالاتر می برد . در مقابل در میز ناهارخوری چوبی معمولی اشکال مختلفی برای میز وجود دارد از جمله دایره و مربع و مستطیل.

جنس چوب میز معمولی خالص و مرغوب نیست مانند میز کلاسیک سنگین و در عین حال ظریف کاری شده نیست. اگر از چوب ام دی اف باشد میز جایگاه خود را در هر نوع دکوراسیونی پیدا می کند. اما در میان خانواده های ایرانی بیشتر رنگ های قهوه ای برای میز طرفدار دارد. البته در دکوراسیون های مدرن و فانتزی رنگ سفید خواهان دارد.

نکاتی در خرید میز ناهار خوری چوبی

  • پایه های میز نباید با چسب به یکدیگر متصل شده باشند زیرا این کار باعث کاهش کیفیت و دوام میز می شود و با استفاده مداوم پس از یک سال خواهید دید که میز دیگر استحکام اولیه را ندارد . پس بهتر میزی را خریداری نمایید که با بست های فلزی و میخ این اتصال انجام شده باشد.
  • بهتر است صندلی های میز ناهار خوری را از نوع چوبی انتخاب نمایید. زیرا هم زیبا هستند و هم اینکه می توانید در کنار مبلمان میهمان ها استفاده نمایید و تکمیل کننده مبل های شما خواهند بود. در واقع می تواند یک مزیت برای میز چوبی باشد که سایر میزهای ناهار خوری آن را دارا نمی باشند.
  • دقت نمایید که در قسمت پایه های میز و صندلی یک قسمت مخصوص برای قرار دادن پاها وجود داشته باشد. در این صورت خیلی راحت می توان از میز و صندلی استفاد کرد و برای ساعت های زیادی بر روی آن نشست بدون اینکه پاها خسته شوند.
  • میزهای تاشو یکی از طراحی های بسیار جدید و زیبا هستند که برای خانه هایی با فضای کوچک پا به میدان گذاشتند. می توانید به سادگی آن ها را بر روی دیوار نصب نمایید و در زمانی که نیاز داشتی آن را باز نمایید. در زمان بسته بودن مانند یک درب کمد به نظر می رسند.
  • افرادی که طرفدار سبک روستیک هستند می توانند از میزهایی با طرح چوب طبیعی استفاده کنند. این میز ها البته کمی گران قیمت تر می باشند همچنین سنگین هستند زیرا از چوب طبیعی در ساخت آن ها استفاده شده است.

 

ایران میز به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی فعالیت خود را از تابستان ۱۳۸۸ آغاز کرد. همواره هدف آن آسان تر کردن خرید اینترنتی مبلمان و محصولات چوبی بوده است. ایران میز همیشه در ارائه خدمات پیش رو بوده و هم اکنون با حمل و نصب رایگان، موجبات راحتی مشتریان را فراهم کرده است. برای مشاهده محصولات و خرید از ایران میز به وب سایت این مجموعه به آدرس iranmiz.com مراجعه کنید. طیف گسترده ای از محصولات چوبی از جمله میز ناهار خوری چوبی، مبلمان، انواع تخت خواب، میز تلویزیون چوبی، انواع مبلمان اداری و کلیه محصولات چوبی و دکوراسیون در ایران میز با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می گردد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *