۳۰ فروردین, ۱۴۰۳
کسب و کار

چه زمانی برای شروع کسب و کار آماده ایم؟

خیلی ها روًیای داشتن کسب و کار خودشان را دارند اینکه رئیس خودشان باشند .هر موقع دوست دارند کار کنند و در آمد کسب کنند .منتها شروع یک کسب و کار شخصی به این سادگی ها هم نیست ،مواترد زیادی هست که قبلل از شروع کسب و کار باید به آن ها توجه کرد و آنها را در نظر گرفت.سوًالاتی که باید از خودمان بپرسیم و در یافتن پاسخ آنها با خودمان صادق باشیم .همچنین باید به نشانه هایی که ما را امید وار یا نگران می کنند توجه کنیم .در این یادداشت به همه ی آن ها اشاره می کنیم با ما همراه باشید.

پرسش‌هایی که باید پیش از راه‌اندازی کسب‌وکارتان پاسخ دهید

سوًالات بسیاری هست که قبل از شروع کارتان باید از خود بپرسید و جواب هایتتان را پیدا کنید .برخی از این پرسش ها ناظر به ویژگی های درونی شناست و بعضی دیگر درباره محیطی است که قرار است در آن فعالیت کنند.

۱. چرا می‌خواهم کسب‌وکار خودم را راه بیندازم؟

پرسش‌هایی قبل از شروع کسب و کار

شاید پاسخ این سوًال واضح به نظر برسد اما باید کلی تاًمل کرد و عمیق تر به دلایلی که باعث شده به دنبال چنین کاری بروید بیندیشید . اولین جرقه ای که شما را به این فکر انداخته چه بوده است؟ آیا با تمام وجود نسبت به آن شور و اشتیاق دارید؟

۲. آیا ایده‌ام در کوتاه و بلند مدت برایم درآمدزایی می‌کند؟

اگر پاسختان خیر است بهتر است در اجرای ایده تان تجدید نظر کنید.درست است که پول عامل اصلی شکل گیری این ایده در ذهن شما نبوده ؛ اما قرار است هزینه های کسب و کارتان از درآمدتان بیشتر شود.

۳. مشتری‌ام کیست؟

هیچ کسب و کاری قرار نیست به عالم و آدم کالا یا خدمات بفروشد.هر کسب و کاری بازار و مشتری مخصوص به خودش را دارد. پیش از راه اندازی کسب و کار باید مشتریان بالقوتان را شناسایی کنیدتا تبلیغات و بازار یابی تان روی آن ها متمرکز کنید.

۴. چه کسانی رقیب من‌ هستند؟

اغلب ایده هایی که به ذهن تان می رسند به احتمال زیاد جایی دیگر عملی شدهه اند. حتی ممکن است شما چندین رقیب داشته باشید .با این حساب ضروری است که پیش از شروع درباره ی رقبای خود تحقیق کنید تا دریابید آنها چه نقاط ضعف و قوتی دارند. ارتباط شان با مشتریان ،شیوه های ارائه محصول و اععتبار برندشان را نیز بررسی کنید.

۵. محصول من چه تمایزی با محصول رقبا دارد؟

پس از بررسی رقبا ، حال باید از خود بپرسید ((محصول یا خدمت من چه تفاوت منحصر به فردی با کار سایر رقبا دارد؟))با (( چه چیزی محصول یا خدمت من را نسبت به دیگران متمایز می کند؟)).

۶. راهبرد بازاریابی من چیست؟

پیش از شروع هر کسب و کاری باید راهبرد یا استراتژی بازار یابی را تدارک ببینید.شما باید محصول یا خدمتتان را در دسترس مشتری قرار دهید و او را به استفاده از آن تشویق کنید.با داشتن یک برنامه مناسب بازاریابی ،احتتمال اینکه مشتریان بالقوه بیشتری پیدا کنید افزایش می یابد.

۷. محصولم را چگونه باید قیمت‌گذاری کنم؟

شما نمی خواهید محصول تان بیش از حد گران یا بیش از حد ارزان باشد؛پس چطور باید قیمت گذاری کنید؟ اینجاست که بررسی کار رقبا کمکتان می کند محصولتان را بهتر قیمت گذاری کنید .از خود بپرسید ((آیا محصول من در مقایسه با محصولات مشابه برای مثثال لوکس تر است یا ویژگی های ساده تری دارد؟)) .علاوه بر این باید هزینه های تولید و بسته بندی و توزیع را نیز در قیمت تمام شده محصول در نظر بگیرید.

۸. آیا سرمایه اولیه کافی در اختیار دارم؟

 

هر کسب و کاری پیش از آن که شروع به کار کند و به سود دهی برسد ،هزینه هایی دارد که باید پرداخت کنید ؛پس قبل از شروع فهرستی از هزینه هایی که باید بپردازید و چیزهایی که بخرید تهیه کنید.این فهرست می تواند شامل ثبت تجاری نام شرکت،راه اندازی وب سایت،هزینه های مرتبط با تولید خود محصول یا ارائه خدمت بسته بندی ،بازاریابی و …باشد.

منبع: استارتاپ و کار آفرینی

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *