۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
آموزش

چگونه در زمستان از ورود سرما به خانه جلوگیری کنیم؟

فصل زمستان با بارش های زیاد و و سردی هوا همراه است . هنگامی که زمستان فرا می رسد افراد علاوه بر سبک پوشش ، سبک زندگی خود را نیز مطابق این فصل تغییر دهند.

 

راه های جلوگیری از هدر رفتن گرما در خانه - ویرگول

 

در این فصل اغلب خانه ها با وسایل گرمایشی به استقبال سرمای زمستانی می روند . آیا تنها استفاده از وسایل گرمایش کافیست ؟ استفاده از پنجره دو جداره مدتی میان افراد باب شده است . این پنجره ها کمک می کند تا هدر رفت انرژی تا حد زیادی کاهش یابد و هزینه های مربوطه نیز کم شود. در ادامه قصد داریم راجع به اهمیت استفاده از پنجره های دو جداره در فصل سرما صحبت کنیم .

پنجره دو جداره طلایی

پنجره های دو جداره از زمان معرفی تا کنون محبوبیت خاصی بین افراد داشته اند. محبوبیت پنجره های دو جداره علاوه بر زیبایی ظاهری مربوط به عملکرد آن ها نیز می باشد . این نوع پنجره ها عایق بسیار خوب برای حرارت و صوت هستند ، به همین دلیل استفاده رایج از آن ها بسیار رایج است .در و پنجره دو جداره و سه جداره + (قیمت انواع پنجره دو جداره هافمن)

 

استفاده از درزگیر را فراموش نکنید

شیوه صحیح درزگیری پنجره ها در هوای سرد

تفاوتی ندارد که چه نوع درب و پنجره ای در بنای شما به کار رفته است . به هر حال استفاده از درزگیر می تواند تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی را کاهش دهد و خانه ای گرم تر در زمستان آماده کند.

پرده ضخیم و کاهش سرما

بهتر است در فصول سرما از پرده هایی با پارچه های ضخیم و سنگین  استفاده کنید . این کار کمک می کند تا خانه تان تا حد زیادی گرم بماند . پارچه هایی که از جنس مخمل یا لنن هستند معمولاً بهترین انتخاب برای پرده های زمستانی اند.

عایق بندی درب و پنجره چیدانه | 9 روش عایق کاری در و پنجره در برابر سرما

 

یکی دیگر از راهکارهای درست که می توانید استفاده کنید ، این است که درب و پنجره های خود را با کمک مواد مخصوص  عایق بندی کنید . معمولاً این کار با کمک چسب سیلیکون انجام می شود . چسب های سیلیکون شفف یا بی رنگ را می توانید از فروشگاه هایی که ابزار آلات مختلف دارند تهیه کنید و در محل درزهای پنجره دو جداره استفاده کنید.

 

در صورت استفاده از چسب های سیلییکون ، حتماً از دستکش استفاده کنید . علاوه بر این توجه داشته باشید که بعد از زدن چسب باید مدت زمانی به آن فرصت دهید تا خشک شود و سپس از پنجره استفاده کنید .

عدم نفوذ سرما با کمک نوارهای پلاستیکی

یکی دیگر ازز راه هاای مفید که می توانید در زمستان از ان استفاده کنید و بهره ببرید . استفاده از نوارهای پلاستیکی است که این نوارها اصولاً در پنجره دو جداره مورد استفاده قرار می گیرند و شما می توانید به شکل جداگانه ان را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید . البته در پنجره دو جداره با برند هافمن از این نوار ها استفاده می کنند .

رگلاژ پنجره ها رگلاژ پنجره ها - پنجره خوب

پنجره ها را رگلاژ کنید

رگلاژ کردن صحیح پنجره ها یکی از دیگر راهکارهای اساسی برای جلوگیری از نفوذ سرما است . البته توجه داشته باشید که این کار حتماً باید به کمک متخصصان این دوره انجام شود . برای این منظور در صورتی که از پنجره دو جداره هافمن استفاده کنید می توانید با مراجعه به یکی از نمایندگی های معتبر این مجموعه از متخصصان بخواهید عمل رگلاژ را برای شما  انجام دهند . رگلاژ کردن پنجره ها معمولاً علاوه بر عایق بندی برای راحتی در باز و بسته شدن پنجره نیز مفید است .

قبل از فصل سرما مراقب باشید

تفاوت ندارد که از چه نوع پنجره ای استفاده می کنید ؟ به هر حال لازم است تا قبل از آغاز فصل سرما  سری به پنجره ها زده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید . بهتر است برای این کار یک روز بادی یک شمع روشن کنید و کنار سطح شیشه و قاب پنجره قرار دهیذ . اگر شعله شمع خاموش شد نشان دهنده این است که راه نفوذ سرما به پنجره شما باز است .

در فصل سرما چگونه از خود مراقبت کنیم؟

آیا اتصالات هنوز  درست کار می کنند ؟ یک روش آسان و بسیار رایج وجود دارد که می توان با کمک آن به پاسخ این سوًال رسید . یک برگه کاغذ برداشته و آن را بین پروفیل در و پنجره قرار دهید . پنجره را ببندید و سعی کنید سپس کاغذ را به آرامی بردارید شک نکنید اتصلات پنجره دچار مشکل شده است . لازم است اتصلات را مجدداً بررسی کرده و پنجره دو جداره را رگلاژ کنید . توجه داشته باشید که روغن کاری سالیانه برای الات پنجره ها برای صحت عملکرد آن ها ضروری است .

کلام آخر

همان طور که در زمستان به فکر پوشیدن لباس گرم هستیم ، باید به فکر گرم نگه داشتن منزل خود باشیم . اما چگونه می توان خانه ای را گرم با حداقل هزینه داشت ؟ استفاده از پنجره دو جداره روشن ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای جلوگیری از هدر رفت انرژی است . پنجره های دو جداره هافمن از بهترین پروفایل در و پنجره است به همین دلیل طول عمر بالایی دارند .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *