۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

چگونه دنیا را تغییر دهیم ؟

دنیا پر از افراد شگفت انگیز و مکان های زیبا است . اما ممکن است به ساذگی گرفتار رویداد های منفی مانند بحران های زیست محیطی، خشونت و فقر شویم . خوشبختانه برای کمک به نجات دنیا نیازی نیست ابر قدرت باشیم . کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم در خانه یا جامعه انجام دهیم تا دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنیم . حتی کوچک ترین قدم ها م ی تواند منجر به تغییرات بزرگی شوند . بنابراین از بیرون رفتن نترسید و شروع به کمک کردن کنید .

 

۱. از قضاوت‌کردن بپرهیزید

 

اگر می خواهید دنیا را تغییر دهید باید مطمئن شوید که پذیرای دیدگاه های مختلف و تغییر خودتان هستید . وقتی دیگران را قضاوت می کنید ، گاهی اوقات تقصیرات  خودراگردن آنها می اندازید و ممکن است به مسائل واقعی ومهم تر رسیدگی نکنید . سعی کنید زندگی را از دید طرف مقابل ببینید تا بهتر درک کنید که او از کجا آمده است . تا زمانی که ذهن خود را باز نگه دارید می توانید تغییرات بسیار بیشتری را برای بهتر شدن ایجادکنید .

 

به دنبال انتخاب هایی باشید که به آنها احساس خوبی دارید تا کمتر درباره دیگران قضاوت کنید . مثلاً اگر به ظاهر خود احساس خوبی دارید نباید دیگران را به خاطر ظاهرشان قضاوت کنید .

 

به جای اینکه کسی را پایین بیاورید ، به دنبال چیزی خوب برای گفتن درباره او باشید و به این شکل بهه اصلاح افکارتان کمک کنید .

 

۲. صادق و قابل‌اعتماد باشید

 

احتماتلاً شنیده اید که صداقت بهترین سیاست است و این امر هنگامی که به دنبال بهبود بهبود خود و جهان است نیز  صادق است . هیچ کاری را به خاطر اینکه مردم شما را دوست داشته باشند ییا اعتماد به نفستان را بالا ببرید انجام ندهید ، بلکه هر کاری را به این خاطر انجام دهید که واقعاً به آن علاقه دارید . وقتی مردم ببینید که شما خود واقعی تان هستید ببه شما اعتماد خواهند کرد و همان میزان به شما احترام  خواهند گذاشت .

 

۳. بیشتر لبخند بزنید

 

حتی یک لبخند کوچک می تواند روز دیگر را روشن کند . مهم نیست کجا هستید یا چه کسی را ملاقات می کنید . وقتی در کنارشان هستید لبخندی گرم به آنها هدیه دهید . وقتی لبخند می زنید ، احساس خوبی به اطرافیانتان می دهید . و او را هم به لبخند زدن تشویق می کنید . اگر او هم همین کار را انجام دهد به این معنا است که شما یک واکنش زنجیره ای مهربانی را آغاز کرده اید .

 

برای انتشار مهربانی لازم نیست فرد را بشناسید سعی کنید وقتی از کنار غریبه ها رد می شوید به آنها لبخند بزنید .

 

دقت کنید که لبخندتان متناسب با شرایط باشد . مثلاً وقتی کسی خبر بدی به شما می دهد قطعاً قرار نیست لبخند بزنید .

 

۴. از کسی تعریف کنید

 

احتمالاً وقتی کسی چیز خوبی درباره شما می گوید احساس گرم و مبهم پیدا می کنید . پس چرا این لطف را جبران نمی کنید ؟ چیزی بگویید که نشان دهنده قدر دانی شما از نحوه رفتار او باشد .اطمینان حاصل کنید که هنگام تعریف و تمجید از دیگران رفتاری صمیمانه دارید تا تعریف تان خالصانه به نظر برسد .

 

۵. موفقیت‌های دیگران را جشن بگیرید

 

وقتی دیگران موفق می شوند حسادت کردن به آنها واقعاً آسان است اما شریک شدن در هیجان ها لذت بخش است . از مقایسه خود با دیگران و فکر کردن به راهکار های ی که بتوانید بهتر از آنها باشید خود داری کنید .

 

۶. اعمال محبت‌آمیز تصادفی انجام دهید

 

شاید به نظر برسد که مهربانی با کسی تغییر بزرگی ایجاد نمی کند . اما مهربانی شما از طریق او  گسترش می یابد  مهربانی واقعی مستلزم رفتار دوستانه ، دلسوزانه و با ملاحظه بدون توجه به شرایط است . حواستان به اطرافیانتان باشد و به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید به آنها کمک کنید .

 

۷. آب کمتری مصرف کنید

 

بسیاری از ما هنگام حمام کردن آب زیادی را هدر می دهیم که این کار بر محیط زیست اثر منفی می گذارد . با انجام برخی از این کار های ساده در خانه می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید ؛

 

مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید.

 

شیر آب را هنگام مسواک زدن ببندید.

 

تا زمانی که لباس های کافی برای شست و شو ندارید از ماشین لباس شویی استفاده نکنید .

 

لوله هایی را که نشتی دارند در اسرع وقت تعمیر کنید تا آب هدر نرود .

 

۸. تا می‌توانید بازیافت کنید

 

اختمالاً در طول زندگی خود عبارت ( کاهش استفاده مجدد  و بازیافت) را شنیده اید اما ممکن است که ندانید چقدر برای ححفظ منابع طبیعی مفید است . ههر زمان که می خواهید چیزی را دور بریزید ابتدا بررسی کنید که آیا نماد بازیافت روی بسته بندی اش درج شده است یا خیر . چیز هایی مثل ظروف پلاستیکی ، کاغذ، فلز، شیشه و وسایل الکترونیکی قابل بازیافت هستند.

زباله های قابل بازیافت خود را از زباله های معمولی جدا کنید و در سطل دیگری نگهداری کنید .

 

با سازمان خدمت مدیریت پسماند منطقه خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مواد بازیافتی در کنار خیابان جمع آوری می شوند یا بایدد آن ها را به  مرکز  جمع آوری کنید .

 

برخی از مواد قابل بازیافت با بقیه متفاوت اند و نیاز به جداسازی بیشتری دارند . همیشه قبل از قرار دادن آنها در سطل زباله بررسی کنید که سرویس جمع آوری پسماند منطقه شما کدام مواد قابل بازیافت را می پذیرد .

 

۹. محصولاتی بخرید که سازگار با محیط‌زیست باشند

 

بسیاری از تولیدات متکی به سوخت‌های فسیلی، مواد شیمیایی یا کارِ ناعادلانه هستند. بنابراین همیشه درباره شرکت‌هایی که حمایتشان می‌کنید و محصولاتی که می‌خرید تحقیق کنید. همان طور که در حال خرید محصولات هستید، وجود عباراتی مثل مصرف بهینه انرژی مواد بازیافتی یا بدون مواد شیمیایی را روی بسته بندی بررسی کنید .  زیرا این محصولات اثر منفی کمتری بر روی محیط زیست خواهند گذاشت . اگر در حال خرید مواد غذایی هستید برای حمایت از تولید کنندگان محلی از محثصولات کشاورزان بازدید کنید ،  از بخش های ارگانیک خرید کنید و به دنبال محصولاتی باشید که بدون استفاده از آفت کش تولید شده اند .

 

می توانید لامپ های رشته ای را با لامپ های LED  کم مصرف جایگزین کنید .

 

قبل از خرید محصولات حیوانی ، درباره شرکت تحقیق کنید تا ببینید آیا آنجا با حیوانات به خوبی رفتار می شود یا خیر .

 

سعی ککنید از مشاغل و محصولات محلی حمایت کنید ، زیرا میزان حمل و نقل را کاهش می دهند ( مثلاً محصولات مسیر کوتاه تری را طی می کنند که به دست مصرف کننده برسد ) در نتیجه کار گلخانه ای کمتری تولید می شود.

 

۱۰. انتشار کربن را کاهش دهید

 

وقتی سوخت فسیلی می سوزانید ، آلودگی به هوا اضافه می شود که به محیط زیست آسیب می رساند و منجر به کاهش سلامتی می شود. حتی برایتان اگر راحت تر است  که زندگی کنید به دنبال فرصت هایی باشید که بتوانید از روش حمل و نقل جلایگزین استفاده کنید. اگر مقصدتان زیاد دور نیست و آب و هوا خوب است پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید . در غییر این صورت می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا استفاده از تاکسی و ماشین به همراه چند نفر دیگر انتشار گاز گلخانه ای را کاهش دهید .

 

با رئیس خود صحبت کنید و ببینید آیا امکان دورکاری برای شما فراهم است یا نه . حتی اگر چند روز بتوانید در هفته دور کار باشید نیازی به سوزاندن سوخت برای رفت و آمد به محل کار ندارید .

 

خودروهای برقیی جایگزین خوبی هستند زیرا به جای بنزین با باتری کار می کند .

 

۱۱. آگاهی افراد درباره دغدغه‌هایتان را افزایش دهید

 

حتی اگر زمان یا پول زیادی ندارید که برای هدفتان صرف کنید ، انتشار اطلاعات درباره آن  می تواند به  آگاهی دیگران به مسائل سراسر دنیا کمک کند . در تعدادی پست  در شبکه های اجتماعی توضیح دهید که این کار به چه دلیل مهم است و چرا دیگران به آن باید توجه کنند . اگر می خواهید هدف خود را خصوصی تر به اشتراک بگذارید به دوستان خود پیام های جداگانه دهید تا بتوانید برای ذهن کسی پیام  مناسب خودش را بفرستید . برای چیزی که باعث می شود مردم احساس گناه یا ترس کنند از زبان تشویقی استفاده کنید که امیدواررکننده به نظر می رسد.

 

۱۲. دنبال فرصت‌های کار داوطلبانه باشید

 

کار داوطلبانه راهی عالی برای بازگشت به جامعه و یافتن افرادی است که دغدغه مسائل مشابهی را دارند . فرصصت های زیادی وجود دارد پس سراغ چیزی بروید که با مجموعه مهارت های شما و زمانی که در اختیار دارید  متناسب باشد . به دنبال فرصت هایی باشید برای داوطلب شدن در سازمان های غیر انتفاعی ، سازمان های مذهبی یا آنلاین باشید . هنگامی که چیزی را پیدا کردید که با علایق شما مطابقت داشت با آن سازمان تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانید به بهترین نحو به آنها کمک کنید .

 

هر مجموعه ای فرهنگ سازمانی متفاوتی دارد . بننابراین حتی اگر  اولین فرصت داوطلبانه شما به نتیجه نرسید به جست و جوی چیزی که مناسب تر باشد ادامه دهید .

 

۱۳. از پناهگاه حیوانات حمایت کنید

 

با پر شدن پناهگاه ها تاًمین رفاه هر حیوان دشوار می شود . اگر دوستدار حیوانات خانگی هستید پناهگاه حیوانات منطقه تان قدردان کمک و همیاری های شما خواهد بود . وب سایت پناهگاه را بررسی کنید یا با آنها تماس بگیرید تا بدانید که آنها بیشتر چه چیزی نیاز دارند و چگونه می توانید از آنها حمایت کنید .  آنها ممکن است فقط به پول و وسایل نیاز داشته باشند یا ممکن است از شما بخواهند که مهارت های خود را داوطلبانه ارائه دهید . تا می توانید به حیوانات کمک کنید تا زندگی شاد و کاملی داشته باشید .

 

اگر زمان و مکانی برای مراقبت از حیوانات خانگی دارید به پذیرش یا پرورش حیوانات خانگی جدید فکر کنید . این گوننه می توانید یک همراه جدید پیدا کنید و در پناهگاه برای حیوانات بیشتری جا باز کنید .

 

۱۴. یک برنامه پاکسازی در منطقه خود پیدا کنید

 

زباله هایی که مردم روی زمین می ریزند از محیط زیست سر در می آورند و به حیات وحش آسیب می رسانند . حتی بد تر از آن برخی از مواد مانند پلاستیک طبیعی تجزیه نمی شوند و به آلودگی ادامه می دهند . جست و جو کنید تا ببینید آیا طرح پاکسازی در شهر یا استان شما وجود دارد یا نه و داوطلب چنین طرح هایی شوید در نهایت ممکن است اطراف بزرگراه ها را تمیز کرده یا زباله های ریخته شده در ساحل و پارک های عمومی را جمع آوری کنید .

 

حتی اگر نمی توانید یک برنامه پاکسازی در منطقه خود پیدا کنید چند دقیقه وقت بگذارید تا زباله هایی راا که پیدا می کنید جمع آوری کمید و آنها را به روش صحیح دور بریزید .

 

۱۵. به امور خیریه کمک کنید

 

اگر وقت ندارید برایی اهدافی که از آنها حمایت می کنید داوطلب شوید حتی کمک مالی کوچک هم می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کندهمیشه قبل از اینکه به خیریه ها پول بدهید درباره آن تحقیق کنید تا مطمئن شوید که  از پول شما مسائلی  که شما به آنها اهمیت می دهید. حمایت می کنید و بررسی کنیید که آیا آآنها بخشی برای اهدا داده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *