۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
فرهنگ

کتابخوان‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟

هفته کتاب چند روزی است که آغااز شده  است و مطابق معمول موضوع آمار مطالعه کتاب در ایران بحث روز محافل فرهنگ است هر چند در مورد آمار و معیار های مربوط به کتابخوانی در کشور اختلاف نظر وجود دارد اما این معیارها در دنیا کم و بیش پذیرفته شده است و بر اساس آمار های سال ۲۰۱۸ آخرین آمار ارائه شده در زمینه کتابخوانی در جهان هند ، چین ، تایلند کتابخوان ترین کشور های جهان محسوب می شوند .

 

بهه گزارش الف جدا از این۳کشور اروپا، آمریکا  هم چندان تنبل نبوده اند . ۷۴ درصد از آمریکایی ها در طول ۱۲ ماه دست کم یک کتاب را مطالعه می کنند . اروپایی ها نیز حدوداً به طور میانگین ۲۴۰ دلار را برای خرید کتاب و هر آنچه را که به آن ارتباط دارد هزینه کردهه اند . براساس آمار ها مردم دنیا در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری راجع به سیاست مطالعه می کنند .

پرطرفدار ترین کتاب سال ۲۰۱۸ کتاب آتش و خشم درون کاخ سفید ترامپ نوشته مایکل وولف بوده است . اگر چه اکثر اروپایی ها کتاب شدن نوشته میشل اوباما را برای مطالعه ترجیح داده اند .

آماررر جالب دیگر که می توان به آن اشاره کرد این است که از هر ۸  کتابی که بیش از سایر کتاب ها از کتابخانه های استرالیا برای امانت برای مطالعه گرفته شده است ۷ کتاب مربوط به مجموعه داستان های هری پاتر است .

 

مروری کوتاه بر آمار کتاب خوانی سال ۲۰۱۸ در جهان

 

هند از نظرزمان اختصاص یافته برای مطالعه رتبه اول را در جهان داراست . داستان های هری پاتر هنوز هم جذابیت های خارق العاده برای کتاب خوانان استرالیایی برخوردار هستند . هنگامی که صحبت از مطالعه داستان می شود ، دختر ها حرف اول را می زنند . چهل و پنج درصد از دختر ها گفته اند که کتاب های داستانی که می خوانند حال اینکه این  آمار برای پسران ۲۷ درصد بوده است .

 

بر ساس آمار های سال ۲۰۱۸ با قاطعیت می توان گفت که اروپایی ها مطالعه را تر جیح می دهند و آن را به مثابه فعالیتی سرگرم کننده در نظر می گیرند . ما به این دلیل می توانیم این گزاره را با قاطعیت بیان کنیم که بر اساس آمارها ، بودجه ای که اروپایی ها در سال ۲۰۱۸ در بحث کتابخوانی اختصاص داده اند ۲۰۰ یورو بوده است .

 

*آفریقایی ها مطالعه از طریق گوشی های موبایل را ترجیح می دهند

 

گسترش جهانی پدیده اینترنت موجب شده تا مردم از این ابزار در بحث کتاب خوانی بیش از پیش استفاده کنند . بر اساس آۀمار های سال ۲۰۱۸ مدت زمانی که آفریقایی ها برای مطالعه از طریق گوشی تلفن همراه خود اختصاص داده اند   حاکی از افزایش قابل توجه ۳۲ درصدی است . آفریقایی ها در سال ۲۰۱۸  مجموعاً ۴ میلیون ساعت برای مطالعه از طریق اینترنت و تلفن همراه وقت گذاشته اند .

 

*هری پاتر، کتاب محبوب استرالیایی ها

 

مردم استرالیا علاقه ای تمام نشدنی به مجموعه داستان های جی گی رولینک با نام هری پاتر دارند . بر اساس آمار ها از هر ۸ کتابی که از کتاب خانه استرالیا به امانت گرفته شده ۷ کتاب از سری داستان های هری پانر بوده است .

*نیوزیلندی ها، مردمی که عاشق شعر هستند

نیوزیلند از جمله کشو ر هایی است که در موضوع کتاب خوانی آمار های قابل توجهی دارد . بر این اساس ۸۶ درصد از افراد بالغ در این کشور در سال ۲۰۱۸ گفته اند که یا کتابی را به پایان رسانده اند و یا می خواهند کتابی جدید را شروع کنند .

 

مردم استونی، کتاب دوست ترین مردم جهان هستند

مردم استونی از حیث احترام به کتاب و دارا بودن کتاب الگویی برای مردم جهان هستند . ملت استونی علاوه بر اینکه در صدر زمان اختصاص یافته برای مطالعه هفتگی در جهان هستند . بالا ترین آمار در جهان در زمینه تملک کتاب به ازای هر نفر را نیز دارند .

 

اگر می خواهید یک کتاب موفق بنویسید، ترامپ را به عنوان سوژه خود انتخاب کنید

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فقط سرخط خبر های روز را به تسخیر خود در نیاورده است بلکه وی با اقدامات جنجالی اش دنیای کتاب و ادبیات را نیز تسخیر کرده است . به عنوان مثال کتابی با عنوان آتش و خشم کهه در مورد ترامپ است و مایکل وولف آن را به نگارش درآورده است پر تیتراژترین کتاب سال ۲۰۱۸ بوده است .

با مطالعه اینفوگرافی های زیر اطلاعات جالبی را در مورد عادات کتاب خوانی در جهان در سال ۲۰۱۸ کسب می کنید :

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *