سفر و گردشگری

۱۰ اپلیکیشن سفر ایرانی و خارجی برای مسافرتی آسان و بی‌دغدغه

اپلیکیشن سفر باعث شده است که امروزه آسوده‌تر سفر کنیم. اپلیکیشن‌های سفر به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند از جمله مسیریاب‌، رزرو محل اقامت، خرید بلیت، برنامه‌ریز. نصب هرکدام از این برنامه‌ها باعث می‌شود بخشی از سفر بهتر و با اطمینان بیشتر سپری شود. در ادامه، تعدادی اپلیکیشن سفر پرکاربرد را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. جاباما

جاباما یکی از بهترین اپلیکیشن های سفر ایرانی است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید مکان اقامت خود در مقصد را رزرو کنید، مثلا:

هتل؛

ویلا؛

سوئیت؛

متل؛

کلبه؛

خانه و آپارتمان.

جاباما به شما این امکان را می‌دهد که با مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف مکان دلخواه و مناسب خود را رزرو کنید.

مزایا

دسترسی به بیش از ۶۵۰۰ اقامتگاه؛

امکان ثبت نظر و دیدن نظر سایر کاربران درباره اقامتگاه‌ها؛

امکان مقایسه اقامتگاه‌ها بر اساس قیمت و کیفیت.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۲. چمدان

یکی از کارهای ضروری که باید قبل از هر سفر انجام بدهیم نوشتن چک‌لیست‌های لازم با توجه به نوع سفرمان است. نوشتن چک‌لیست‌ها باعث می‌شود وسیله‌های لازم و ضروری جا نمانند. «چمدان» اپلیکیشنی فارسی و مناسب سفر است که با استفاده از آن می‌توانید چک‌لیست‌های شخصی خود را ایجاد یا با توجه به نوع سفرتان از پیش‌فرض‌های برنامه استفاده کنید.

مزایا

ایجاد چک‌لیست‌های شخصی؛

امکان تنظیم هشدار برای جلوگیری از فراموش‌کردن کارها.

معایب

فقط نسخه اندروید این برنامه در دسترس است.

امکان نصب در سیستم عامل: Android

۳. علی بابا

این اپلیکیشن سفر علاوه‌ بر امکان رزرو اقامتگاه، به شما کمک می‌کند بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس رزرو کنید. از دیگر امکانات علی بابا رزرو تورهای مسافرتی است. به‌کمک این اپلیکیشن می‌توانید قیمت و کیفیت اقامتگاه‌ها و بلیت‌ها را مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مزایا

رزرو تور؛

مقایسه قیمت‌ها؛

تخفیف‌های مخصوص علی بابا.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۴. بلد

پیداکردن مقصد‌های مختلف در طول سفر یکی از چالش‌های تمام مسافران است. استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی گزینه‌ای عالی برای حل این مشکل است. «بلد» اپلیکیشنی فارسی برای مسیریابی است. با استفاده از این برنامه می‌توانید در سفرهای داخلی بهترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید.

مزایا

نشان‌دادن دقیق و لحظه‌ای پلیس، تصادف، دوربین کنترل سرعت، سرعت‌گیر؛

داشتن دستیار صوتی هوشمند؛

مسیریابی هوشمند با درنظرگرفتن طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا؛

تشخیص دقیق موقعیت مکانی با GPS (جی‌پی‌اس) و امکان اشتراک‌گذاری مکان؛

امکان جست‌وجوی اطلاعات راه‌ها و مسیریابی به همه شهرها و حتی روستاها.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۵. دفورک (TheFork)

با استفاده از این برنامه می‌توانید بهترین رستوران نزدیک به خود را پیدا کنید. دفورک به شما این امکان را می‌دهد تا صبحانه، ناهار یا شام را در رستوران مدنظرتان رزرو کنید. این برنامه ۵۵هزار رستوران در سراسر دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بدون ارتباط مستقیم با رستوران‌ها میز خود را رزرو کنند.

مزایا

دسترسی به منوها و قیمت‌ها؛

دیدن نظرات و عکس‌های کاربران.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۶. اسکای اسکنر (Skyscanner)

 

این اپلیکیشن جامع سفر شما را قادر می‌سازد که هرآنچه را برای سفر خود نیاز دارید رزرو کنید، از جمله بلیت سفر و اقامتگاه. با استفاده این برنامه حتی می‌توانید ماشین کرایه کنید. از دیگر امکانات جالب‌توجه این اپلیکیشن راهنمایی‌های آن برای سفر به مکان‌های مختلف است. اگر مقصدتان مشخص است اما آشنایی زیادی با مکان‌های دیدنی آن ندارید، این برنامه به شما کمک می‌کند با توجه به شرایط مالی و علاقه‌مندی‌های خود برنامه سفرتان را بچینید.

مزایایستم عامل: Android و ios

۷. پک پوینت (PackPoint)

 

این اپلیکیشن سفر برای برنامه‌ریزی

مزایا

امکان اشتراک‌گذاری فهرست‌ها.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۸. تریپ ادوایزر (Tripadvisor)

 

چه در سفر باشید و چه در حال برنامه‌ریزی برای سفر، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. تریپ ادوایزر بهترین اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های دیدنی و بلیت‌ها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیارتان می‌گذارد. با نصب این برنامه به نظرات هزاران کاربر درباره اقامتگاه‌ها، جاهای دیدنی و رستوران‌ها دسترسی خواهید داشت و با استفاده از تجربیات آنها می‌توانید بهترین برنامه را برای سفر خود بچینید.

مزایا

مقایسه قیمت‌ها؛

مشاهده مکان‌های توصیه‌شده روی نقشه.

 

۹. ویت لوکالز (Withlocals)

 

این برنامه در واقع راهنمای گردشگری است. با نصب این نرم‌افزار به اطلاعات محلی دسترسی پیدا می‌کنید. در این اپلیکیشن با مسافرانی مانند خودتان و راهنماهای محلی آشنا می‌شوید و سفری متفاوت را تجربه می‌کنید. همراه‌شدن با مسافرهایی مانند خودتان یا گشت‌وگذار در شهر با فردی محلی می‌تواند تجربه منحصربه‌فردی باشد.

مزایا

راهنمای شهر؛

امکان برقراری ارتباط با مردم محلی.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

۱۰. گوگل مپ (Google Maps Go)

 

نقشه از وسایل ضروری سفر است. نقشه‌های امروزی بسیار پیشرفته‌تر از نقشه‌های قدیمی هستند، چراکه علاوه‌ بر نشان‌دادن مکان‌ها، اطلاعات دیگری هم به ما می‌دهند، مانند:

شرایط آب‌وهوایی؛

وضعیت ترافیک؛

راه‌های جایگزین مناسب.

گوگل مپ از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریابی است. با نصب این برنامه می‌توانید به‌خوبی جزئیات مسیر را بررسی کنید و سفرتان مطمئن‌تر شود.

مزایا

کم حجم بودن برنامه؛

قابل‌استفاده در شرایطی که اینترنت باکیفیتی در اختیار ندارید؛

ارائه اطلاعات به بیش از ۷۰ زبان؛

شامل اطلاعات جامع ۲۰هزار شهر

امکان انتخاب سریع‌ترین مسیر.

امکان نصب در سیستم عامل: Android و ios

 

کاربرد دارد. با نصب این برنامه می‌توانید وسایل لازم برای سفر را با توجه به نوع سفر، آب‌وهوای مقصد و معیارهای دیگر دسته‌بندی کنید. با پک پوینت وسایل ضروری را فراموش نمی‌کنید و تشخیص می‌دهید کدام وسایل را لازم ندارید.

منبع؛ سفر و گردشگری

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *