۲۹ فروردین, ۱۴۰۳
سبک زندگی

۱۰ نکته که هنگام رزرو هتل باید در نظر بگیرید

رزرو هتل

با توسعه خدمات اینترنتی،‌ این روزها هنگام سفر و گردشگری، دیگر نگران پیداکردن هتل یا مسافرخانه‌ای برای اقامت نیستیم. اما افزایش این امکانات، دردسرهای جدیدی را ایجاد کرده است: اینکه از میان گزینه‌های زیاد و متنوع کدام را انتخاب کنیم. در این مقاله ۱۰ نکته مهمی را معرفی می‌کنیم که باید پیش از رزرو هتل در نظر بگیرید. با ما همراه باشید.

 

۱. مکان دقیق هتل

شاید برای شما هم پیش آمده که در یکی از سفرها،‌ هتلی را رزرو کرده‌اید که موقعیت مناسبی نسبت به مرکز شهر و راه‌های ارتباطی نداشته است؛ احتمالا هزینه و وقت زیادی هم از هتل به مقصدتان صرف کرده‌اید. برای حل این مشکل و جلب رضایت مشتریان، سایت‌ها و برنامه‌های هتل‌یاب آدرس دقیق را به‌همراه اطلاعاتی مختصر از مکان‌های مهم اطراف آن در قسمت توضیحات می‌آورند. همچنین یک نقشه آنلاین هم به تعیین دقیق‌تر موقعیت هتل به شما کمک می‌کند.

۲. بررسی امکان دسترسی به اینترنت قبل از رزرو هتل

بی‌شک، دسترسی سریع و ارزان به اینترنت امروزه از مهم‌ترین خدمات هر هتلی است. بااین‌حال، هتل‌ها بسته به سطح خدمات‌شان، ممکن است روش‌ها یا محدودیت‌های مختلفی اعمال کنند. مثلا برخی هتل‌ها خدمات وای‌فای را رایگان ارائه می‌کنند اما بعضی دیگر، در ازای ارائه اینترنت، هزینه می‌گیرند. همچنین برخی هتل‌ها فقط امکان اتصال به یک دستگاه در یک زمان را فراهم می‌کنند. پس اگر دسترسی به اینترنت برایتان خیلی مهم است، حتما قبل از رزرو هتل درباره سطح دسترسی به آن تحقیق کنید.

۳. صبحانه رایگان هتل

هنگام رزرو هتل به گزینه صبحانه رایگان توجه کنید

بسیاری از هتل‌ها صبحانه رایگان ارائه می‌کنند، البته برخی از آنها گزینه حذف صبحانه به‌ازای اتاق ارزان‌تر را هم دارند. اما اگر قرار است اتاقی که رزرو می‌کنید فقط کمی ارزان‌تر باشد و بعد کلی پول برای صبحانه پرداخت کنید، آیا بهتر نیست گزینه اتاق با صبحانه رایگان را انتخاب کنید؟


حتما بخوانید: تغذیه در سفر؛ نکاتی که مسافرت شما را دلچسب‌تر می‌کند


۴. بررسی امتیاز هتل در سایت‌های امتیازدهی معتبر قبل از رزرو هتل

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن هتل مناسب، بررسی امتیازات و نظرات افرادی است که در آن هتل اقامت داشته‌اند. هرچند همیشه افرادی سخت‌گیر هستند که از یک هتل ۲ستاره انتظار خدمات ۵ستاره دارند اما با جمع‌بندی نظرات و بررسی میانگین امتیازات کاربران،‌ می‌توانید دقیق‌تر انتخاب کنید.

۵. لوازم بهداشتی و امکانات

هتل‌ها امکانات بهداشتی و رفاهی را به شکل‌های مختلفی ارائه می‌دهند. گاهی اوقات نبود چیز‌های کوچک می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، مثلا نبود خمیردندان یا میز مطالعه. پیش از رزرو هتل، حتما درباره سطح امکانات ارائه‌شده در هر اتاق سؤال کنید تا کمتر غافل‌گیر شوید. از سؤال‌کردن خجالت نکشید.

۶. توجه به نوع هتل قبل از رزرو هتل

هتل‌ها انواع مختلفی دارند، همان طور که ما در زبان فارسی برای بیان انواع آنها کلمات مختلفی مانند هتل، مُتل، مسافرخانه، پانسیون و خوابگاه را به کار می‌بریم. هنگام رزرو هتل، به نوع آنها دقت کنید. اگر تنهایی مسافرت می‌کنید، شاید اقامت در یک هتل ارزان و به‌صرفه زیاد بد نباشد؛ اما اگر با خانواده، کودکان یا دوستان سفر می‌روید، باید حواستان به خواسته‌ها و سلایق آنها هم باشد.

۷. ابعاد اتاق‌ها

هنگام رزرو هتل به ابعاد اتاق توجه کنید

بسیاری از افراد بدون توجه به این نکته، اتاقی انتخاب می‌کنند و بعد، از کوچکی یا بزرگی بیش از حد اتاق‌ها، گله می‌‌کنند. اتاق شما باید راحت باشد. پس در هنگام رزرو، به ابعاد اتاق و موقعیت تخت و در و پنجره‌ها توجه کنید.

۸. نوع اتاق

علاوه بر ابعاد، باید نیم‌نگاهی هم به نوع اتاق بیندازید. برخی هتل‌ها انواع مختلفی از اتاق‌ها را برای مشتریان ارائه می‌کنند، مثلا اتاق‌هایی مخصوص زوج‌های جوان یا خانواده‌های دارای کودکان خردسال یا حتی اتاق‌هایی که سیگار کشیدن در آنها مجاز یا غیرمجاز است.

۹. توجه به نیاز‌های خاص

برخی افراد شاید هنگام سفر نیازهای خاصی داشته باشند، مانند افرادی که قصد برگزاری کنفرانس دارند یا با حیوانات خانگی‌شان سفر می‌کنند و یا افرادی که دارای معلولیت هستند. اگر جزو این دسته‌ها هستید، حتما پیش از رزرو هتل،‌ از وجود امکانات موردنیازتان مطمئن شوید.

۱۰. تخفیف‌های ویژه یا جوایز وفاداری

بسیاری از هتل‌ها، با همکاری سایت‌های هتل‌یابی، تخفیف‌ها و جوایز متنوعی ارائه می‌کنند. هرچند این تخفیف‌ها و جوایز ممکن است شروط و محدودیت‌‌هایی داشته باشند، ارزش آن را دارند که گاهی آنها را امتحان کنید.

چه موارد دیگری را می‌توان در هنگام رزرو هتل در نظر گرفت؟ آنها را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.


Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *