۱۰ فروردین, ۱۴۰۳
دسته‌بندی نشده

۱۱ ایده تولید محتوا که مخاطبان را به سمت شما سرازیر می‌کند ۱۱ ایده جذاب برای تولید محتوا

نمی‌توانید از پیج اینستاگرامتان انتظار رشد داشته باشید. نمی‌توانید از پیج اینستاگرامتان انتظار سود آوری داشته‌ باشید درحالی که هیچ برنامه ای برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید و هیچ محتوایی تولید نمی‌کنید.

محتوا مثل جریان خون در بدن است، برای حیات کسب‌وکارتان هم باید جریان تولید محتوا همواره برقرار باشد، چر اکه امروز دیگر بازاریابی محتوایی به قدری اهمیت پیدا کرده و مطرح شده است که در تمامی روش‌های بازاریابی شما نیاز به محتوا دارید.

البته درباره بازاریابی محتوایی و بازاریابی محتوایی در اینستاگرام در یک مطلب جداگانه مفصل صحبت خواهم کرد. قطعا لازم است درباره استراتژی محتوا و استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با شما صحبت کنم.

 

حتما بخوانید: ۲۱ روش خلاقانه برای افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

حتما بخوانید: ۱۵ راهکار تضمینی برای افزایش فروش در اینستاگرام

 

اما در این مطلب قصد دارم ۱۰ ایده برای تولید محتوای اینستاگرام را در اختیارتان قرار دهم و ذهنتان را نسبت به تولید محتوا در اینستاگرام کمی باز کنم تا هربار که نوبت به تولید محتوا در اینستاگرام می‌رسد مدام از خود نپرسید چه محتوایی تولید کنم.

همچنین در انتهای مطلب، یک فرمول جادویی برای تولید محتوای اینستاگرام را بازگو می‌کنم که با تسلط به این فرمول، همیشه محتواهای جالبی برای انتشار خواهی داشت. همراه باشید.

اگر هنوز ایده های برای راه اندازی پیج اینستاگرام ندارید، مطلب ایده برای پیج اینستاگرام را مطالعه کنید.

 

فهرست ۱۰ ایده برای تولید و انتشار پست در اینستاگرام

 

۱- تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام

شاید بگویید که در حوزه کاری شما محتوای آموزشی کارآمد نیست. اما اشتباه نکنید، شما در هر کسب‌وکاری که فعالیت می‌کنید قطعا مخاطبانی دارید و قطعا مخاطبان شما سوالاتی را در زمینه کسب‌وکار شما دارند.

اگر باطری ماشین می‌فروشید:

می‌توانید محتوایی درباره انواع باطری قرار دهید و مخاطبان خود را با باطری‌های مختلف آشنا کنید.

می‌توانید درباره تشخیص باطری نو و کاکرده به مخاطبانتان آموزش دهید.

می‌توانید درباره چگونگی انجام باطری به باطری و . . . به مخاطبان خود آموزش دهید.

 

محتوای آموزشی برای فروش باطری در اینستاگرام را مثال زدم تا بدانید که برای دیگر حوزه‌ها چقدر راحت می‌توان محتوای آموزشی تولید کرد.

همواره به این فکر کنید که مخاطبان شما چه سوالاتی از شما می‌پرسند و چطور با تولید محتوا به سوالات  مخاطبان پاسخ دهید.

 

بازاریابی اینستاگرامی

 

 

۲- معرفی محصولات و خدمات 

همواره بخشی از محتوای شما در اینستاگرام به معرفی محصولات و خدماتتان اختصاص خواهد داشت. معرفی خدماتی که انجام می‌دهید و یا محصولاتی که برای فروش در اختیار دارید.

بازاریابی در اینستاگرام

میزان محتواهای اینچنینی در کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است، مسلما اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید میزان محتواهایی که به معرفی محصولات اختصاص دارند کمی بیشتر خواهد شد.

 

 

۳- نمایش پشت صحنه کسب و کار در اینستاگرام

نمایش پشت صحنه کسب‌وکار یعنی چی؟ یعنی نشان دهیم که چقدر میفروشیم؟ چقدر هزینه می کنیم؟ چقدر حقوق میدهیم؟ قطعا نه

منظور از پشت صحنه کسب‌وکار این نیست که همه چیز را به کاربران نمایش دهید، قطعا خیلی از اطلاعات محرمانه هستند، اما بخش‌هایی از پشت صحنه کسب‌وکار هم هستند که کاربران با مشاهده آنها اطمینان بیشتر به شما می‌کنند.

بازاریابی در اینستاگرام

اساس نمایش پشت صحنه کسب‌وکار موجب افزایش اطمینان و اعتماد مخاطب می‌شود.

مثلا نشان دهید که چطور بسته بندی را انجام می‌دهید.

تصاویری از کارکنانتان را نمایش دهید.

اگر در حال انجام قرعه کشی برای مسابقه هفته گذشته در اینستاگرام هستید لحظات انجام قرعه کشی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

اگر به همایشی می‌روید از همایش و حضور کارکنانتان عکس بگذارید.

اگر یک تیم یک نفره یا دو نفره هستید، از اقدماتی که در پشت صحنه کارتان انجام می‌دهید محتوا قرار دهید. مثلا در یک ویدیو از تلاش برنامه نویس برای آماده کردن سایت فیلم و عکس منتشر کنید.

 

پشت صحنه کسب‌وکار نه تنها ایده خوبی برای تولید محتواست، بلکه این نوع محتوا تاثیر خیلی زیادی روی اطمینان و اعتماد مخاطب دارد و لازم است که در برنامه تولید محتوای هر کسب‌وکار وجود داشته باشد.

 

۴- نمایش نظرات مشتریان

در هر کسب‌وکاری مشتریان نظراتی را برای شما ارسال می‌کنند. گاه در دایرکت گاه در کامنت اینستاگرام و گاه از طریق بخش کامنت در سایت نظراتشان را برای شما ارسال می‌کنند.

این نظرات منبع خیلی خوبی برای تولید محتوا هستند، شما می‌توانید نظرات مثبت مشتریانتان را به صورت استوری به مخاطبان خود نمایش دهید، به این شکل محتوایی تولید کرده‌اید که موجب افزایش اعتماد کاربران به شما خواهد شد.

توجه: اگر دقت داشته باشید هر محتوا با هدف خاصی منتشر می‌شود و اثرگذاری خاص خودش را دارد. هیچ محتوایی صرفا برای رفع تکلیف منتشر نمی‌شود.

 

۴- وام گرفتن از دیگر محتواها و تولید آن‌ها در اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های جالب برای تولید محتوا در اینستاگرام، وام گرفتن از دیگر محتوایتان است. اگر شما در سایتتان محتوایی منتشر کرده‌اید که بازخورد خوبی داشته، بسیار عالی، می‌توانید همان محتوا را در قالب یک محتوای اینستاگرامی تهیه کنید.

به طور مثال مطلب “ تبلیغ نویسی حرفه‌ای با فرمول آیدا “ مطلبی است که من پیشتر در اینستاگرام هم با اندکی منتشر کرده‌ بودم.

 

۵- اطلاع رسانی محتوای سایت

همیشه قرار نیست محتوای سایت یا دیگر رسانه‌هایمان را در اینستاگرام کپی کنیم تا کاربران اینستاگرام هم بهره‌مند شوند، گاهی لازم است که کاربران اینستاگرام ما به دیگر رسانه‌های ما سر بزنند.

برای اینکار می‌توانید محتواهایی از سایت که فکر می‌کنید برای کاربران اینستاگرام جذاب است را در اینستاگرام اطلاع رسانی کنید. مثلا یک استوری قرار دهید و مطلب جدیدی که در سایت نوشته‌اید را اطلاع رسانی کنید.

با این کار هم محتوایی منتشر کرده‌اید و هم کاربرانی را با سایت خود آشنا کرده‌اید.

 

۶-محتواهای مناسبتی در اینستاگرام

این دسته از محتواها را حتما می‌شناسید، محتواهایی که در مناسبت‌های مختلف توسط کسب‌وکارهای مختلف منتشر می‌شود. از مناسبت‌ و اتفاقاتی خوش مانند عید نوروز و پیروزی‌های ورزشی بگیرید تا مناسبت‌ها و اتفاقات ناگوار.

باید سعی کنید در مناسبت‌هایی نسبتا شناخته‌ شده محتوای مرتبط با آن را منتشر کنید و به کاربران خود تبریک یا تسلیت بگویید.

بازاریابی اینستاگرامی چیدانه

مزیت این نوع محتوا در این است که موجب سرزنده نشان دادن کسب‌وکارتان می‌شود و احساس یک کسب‌وکار و یک پیج فعال در مخاطبان ایجاد می‌کنید، کسب‌وکاری که همواره با اتفاقات مختلف جامعه همراه است و به هیچ وجه گوشه گیر نیست.

 

۷-نقل قول‌های مرتبط با مخاطبانتان

اگر مخاطبانتان را می‌شناسید، سعی کنید محتواهای انگیزشی مرتبط با آنها را نمایش دهید، ما همیشه به سوخت انگیزه برای حرکت نیاز داریم و بخشی از این سوخت انگیزه را می‌توان از طریق نقل‌ قول‌های واقعی و مرتبط به دست آورد.

اگر یک پیج ورزشی هستید از جملات ورزشکاران بزرگ استفاده کنید.

اگر یک پیج فروش گل هستید، نقل‌ قول‌های زیبا و آرامش بخش را قرار دهید.

اگر یک پیج خدمات حقوقی دارید، از نقل‌ قول‌های مرتبط با حقوق و فلسفه استفاده کنید.

در هر زمینه‌ای که باشید قطعا نقل‌ قول‌هایی متناسب با کسب‌وکار و مخاطبانتان وجود دارند.

 

 

۸-محتوای تعاملی در اینستاگرام منتشر کنید

این دسته از محتواها را خیلی جدی بگیرید چرا که اهمیت تعامل مخاطبان با شما روز به روز در اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، طوری که امروز هرچه مخاطبان شما با پست و استوری شما بیشتر تعامل داشته‌ باشند، آن پست و استوری بیشتر دیده خواهند شد.

بازاریابی اینستاگرامی چیدانه

تعامل یعنی چه؟ یعنی کامنت مخاطبان، یعنی لایک، یعنی ذخیره پست، یعنی هر عملی که کاربران می‌توانند روی پست یا استوری شما انجام دهند.

پس حتما بخشی از پست‌های خود را با این هدف منتشر کنید که مخاطبان را به تعامل تشویق کند، مثلا من در یکی از پست‌هایم از مخاطبانم پرسیدم که چقدر کارآفرین بودن را دوست دارند که پاسخ‌های مخاطبانم موجب شد این پست دوبرابر دیگر پست‌ها دیده شود.

 

۹-جمع آوری سوالات و پاسخ در ویدیو

یکی از کارهای جالبی که برای محتواسازی در اینستاگرام می‌توان انجام داد این است که سوالات مخاطبان خود را در زمینه کسب‌وکارتان جمع آوری کنید و سپس در یک ویدیوی چند دقیقه‌ای به تمامی سوالات پاسخ دهید.

برای جمع آوری سوالات هم می‌توانید از تجربه خودتان استفاده کنید، هم می‌توانید از کامنت‌هایی که تا الان دریافت کرده‌اید استفاده کنید و یا یک استوری منتشر کنید و از کاربران بخواهید تمام سوالاتشان را از شما بپرسند.

 

۱۰-تک پست‌های مسابقه‌ای

تک پست‌های مسابقه‌ای همان پست‌‌هایی هستند مخاطبان را دعوت به یک مسابقه کوچک می‌کنند. اینکه مسابقه تک پستی شما چه باشد بستگی به هدفتان دارند، گاهی در پست‌ها به شکلی خلاقانه مخاطبان را به دعوت دیگر دوستانشان تشویق می‌کنند و گاهی مخاطبان را به تعامل تشویق می‌کنند.

ّبازاریابی اینستاگرامی

 

همه روش‌ها عالی هستند، اما روش زیر از نظر من جدیدترین و پایدارترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی است.

 

۱۱- پست پاسخ به سوالات کاربران

اگر در طول روز یا هفته کاربران شما از طریق دایرکت، تماس و . . . سوالاتی را از شما می‌پرسند، می‌توانید هر هفته یکی از سوالات کاربردی مخاطبان را در اینستاگرام پست کنید و به آن سوال پاسخ دهید، در حقیقت سوال پرسیده شده و پاسخ خود را برای آگاهی دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارید.

می‌توانید به صورت آلبومی این کار را انجام دهید، مثلا در یک تصویر که به عنوان اسلاید اول قرار می‌گیرد سوال پرسیدن شده را نمایش دهید و در تصویر بعدی که کاربران با ورق زدن آن را می‌بینند، پاسخ خود را به اشتراک بگذارید.

البته این یکی از روش های به اشتراک گذاری پرسش و پاسخ هاست، به طور مثال می توانید سوال را در یک تصویر به عنوان عکس اول آلبوم قرار دهید و بعد از ورق زدن یک ویدیو از خودتان قرار دهید و به سوال مطرح شده پاسخ دهید.

 

فرمول جادویی تولید محتوا در اینستاگرام: تولید محتوای مستند یا مستند سازی

در این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز کاری خود را در اینستاگرام به کاربران نمایش دهید. امروز همایش می‌روید؟ به کاربران نمایش دهید.

در حال رفتن به دفتر مشتری هستید؟ از داستان این پروژه به آنها توضیح دهید.

پروژه جدیدی را شروع می‌کنید؟ از پروژه جدید خود به مخاطبان بگویید اگر محرمانه نیست.

کتاب جدیدی را می‌خوانید؟ درباره اش به کاربران توضیح دهید.

همه این محتواها را خیلی عادی و بدون هیچ افکت و ویرایشی منتشر کنید، دقیقا مانند اینکه گوشی را باز کنید، یک عکس از جلد کتاب بگیرید و توضیح دادن درباره کتاب را شروع کنید.

مزیت این روش این است که شما هر روز کاری انجام می‌دهید پس همواره محتوایی برای مستند سازی دارید، به همین دلیل یکی از پایدارترین روش‌های تولید محتواست. و از طرفی این نوع تولید محتوا موجب افزایش اعتماد و اطمینان کاربران خواهد شد.

نکته: این نوع محتوا قرار نیست جایگزین روش‌های گفته شده شود، بلکه قرار است سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد، اگرنه محتواهای مناسبتی، محتواهای معرفی محصول و . . . قرار نیست گنار گذاشته شوند.

 

گری واینرچاک  یکی کارآفرینان‌ و قوی‌ترین افراد در دنیای محتواست. یه جمله خیلی کوتاه و با معنی در زمینه تولید محتوا دارد که به عقیده من می‌تواند شوقی در دلمان ایجاد کند تا هرچه سریعتر به تولید محتوا بپردازیم.

اگر محتوا تولید نمی‌کنید، وجود خارجی ندارید.

 

گری واینرچاک

 

 

این مطلب هم به پایان رسید

امیدوارم در شکل گیری صفحه اینستاگرامتان و  بهبود محتوای آن سهم کوچکی داشته باشم و شاهد صفحاتی حرفه‌ای با محتواهایی عالی باشم. مسلما سوالاتی در ذهنتان شکل گرفته است، در بخش نظرات سوالتان را بپرسید تا خیلی سریع جواب بدم. D:

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *