تکنولوژی و فناوری

اتحادیه اروپا رسماً اپل را به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم کرد

بر اساس گزارش رویترز ، کمیسیون اروپا که با عنوان ( رگولائوری ضد انحصار و فناوری اتحادیه اروپا ) عمل می کند ، اعلام کرد یافته های اولیه اش را پس از تحقیقاتی که مارس ۲۰۲۴ ( فروردین ماه ) آغاز شد به اپل ارسال کرد .
این اتهام به اپل اولین اتهامی محسوب می شود که کمیسیون اروپا تحت قانون DMA محسوب کرده است . این قانون به طور کلی به دنبال مهار قدرت شرکت های بزرگ فناوری موسوم به ( دروازه دار ) است .
نقض قوانین DMA اروپا توسط اپل

رگولائوری اتحادیه اروپا در یافته های اولیه خودش گفت اپل خودش DMA  را نقض می کند ؛ زیرا شرایط اپ استور مانع می شود توسعه دهندگان بتوانند آزادانه مخاطبشان را به کانال های جایگزین برای پرداخت و محتوا هدایت کنند .

( مارگرت وستاگرد ) ، مدیر ضد انحصار اتحادیه اروپا در این باره گفت :

در حال حاضر ما فکر می کنیم شرایط جدید اپل به توسعه دهندگان اپلیکیشن اجازه نمی دهد آزادانه با کاربران نهایی خود ارتباط برقرار کنند .

همچنین کمیسیون اروپا اعلام کرد تحقیقاتی را ه صورت موازی درباره میزبانی از اپ استور های شخص ثالث تحت قوانین DMA  در آیفون آغاز می کند . به علاوه بروکسل هزینه موسوم به راا بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود دریافت آن توسط ااپل ناقض قوانین نیست .

سازنده آیفون در واکنش به این گزارش اعلام کرد از تطابق تغییرات خودش با قوانین اطمینان دارد و به همکاری با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد .

اپل اکنون می تواند به پرونده تحقیقات کمیسیون اروپا دسترسی پیدا کند و به یافته ها و اتهاماتش پاسخ دهد . اگر نظر و یافته هایش این کمیسیون تاًیید شود ، تا اواخر مارس ۲۰۲۵ ( فروردین ۱۴۰۴ ) به دلیل انطباق نداشتن راهکارهای این شرکت با قوانین DMA ، راه برای جریمه کوپرتینویی ها باز می شود .

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا ، کمیسیون این اختیار را دارد که تا ۱۰ درصد از کل گردش مالی جهانی شرکت را به جای جریمه از آن ها طلب کند . این میزان برای مجرمان سابقه دار می تواند تا ۲۰ درصد افزایش یابد . با توجه به اینکه کل درآمد اپل در سال تا  سپتامبر  ۲۰۲۳ ، حدود ۳۸۳ میلیارد دلار بود ، احتمال دارد که اپل گرفتار جریمه سنگین شود .

پیش از این در اسفند ماه، کمیسیون کمیسیون اپل در را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار در پرونده اسپاتیفای ۱.۸۴ میلیارد یورو ( تقریباً معادل ۲ میلیارد دلار ) جریمه کرد .

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *