تغذیه سلامت

فواید مصرف انجیر در شب

اگر ۱۰ شب چند عدد انجیر خشک را هر بار از وسط نصف کنید و با آب گرم تا صبح بخیسانید و صبح ناشتا آن ها را بخورید این فواید را دارد:

۱-ضد یبوست است.

۲-ضد ورم طحال است و برای ورم پروستات نیز مفید است.

انجیر:یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.

بیماری‌هایی که با خوردن انجیر درمان می شوند

انجیر دارای مقدار زیادی از دیاستازهای مختلف نیز است که می‌تواند هاضمه را به وضع خوبی تحریک کند و در تنظیم سیستم بدن موثر واقع شود. وجود فسفر فراوان در انجیر می‌تواند در پرورش هوش و حافظه برای همه افراد به خصوص کودکان موثر واقع شود‌.

وی اضافه کرده است: خوردن انجیر تازه اختلالات گوارشی را برطرف کرده و معده و روده را تقویت می‌کند. این میوه مقوی و مغذی می‌تواند در بیماران عصبی به عنوان بهترین غذا محسوب شود، همچنین انجیر به علت سرشار بودن از پتاسیم تامین کننده سلامتی کودکان ضعیف کم خون و بی‌اشتها‌ست. جوشانده انجیر خشک عفونت‌های لثه و گلو را درمان می‌کند، همچنین ‌سوخته دندان‌ها را سفید می‌کند. لثه را محکم و جرم دندان را می‌زداید و ‌شیرابه انجیر درد دندان ناشی از پوسیدگی را التیام می‌بخشد.

وی تاکید کرده است که: انجیر بوی بد دهان را برطرف می‌کند و اگر انجیر را در شیر بجوشانند، غرغره آن برای تورم لثه‌ها و دندان سودمند است. انجیر با رنگ بنفش خاصیت دارویی بیشتری دارد. خوردن یک ماه مداوم انجیر به عنوان صبحانه فواید زیادی را عاید شما خواهد کرد. همچنین انجیر پخته مرهمی است برای سوختگی‌ها، دمل‌ها مخصوصا دمل دندان است. مصری‌های قدیم انجیر را به عنوان معالجه برای درمان آنژین مصرف می‌کردند.

بیماری هایی که با خوردن انجیر درمان می شوند

این میوه برای بیماری‌های سینه و ریه توصیه می‌شود که هر چه قدر تازه تر باشد، خواص درمانی آن بیشتر میباشد. قرار دادن برگ تازه ‌انجیر بر روی زخم‌ها موجب تسریع در بهبودی آنها می‌شود. اگر از زگیل و میخچه رنج می‌برید از شیرابه سفید رنگ انجیر نارس استفاده کنید که سبب از بین رفتن آنها می‌شود. همچنین مالش خیسانده برگ خشک انجیر در سرکه پوسته پوسته شدن دست را درمان کرده و مالیدن آن بر سر با خیساندن برگ انجیر از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

جوشانده انجیر خشک کلیه التهابات دستگاه تنفس را برطرف می‌سازد و از سرماخوردگی‌های مکرر جلوگیری می‌کند. اگر انجیل و عسل را به طور مساوی با هم مخلوط کنید، در درمان زخم معده بسیار مفید می باشد.

انجیر بدن را نیرومند و صورت را با طراوت و عضلات را به نشاط می‌آورد و اگر به هنگام شام خورده شود ،حرکات امعا را منظم و بدن را به نشاط می‌آورد. خوشبختانه همه کس می‌توانند از این میوه بهشتی استفاده کنند. حتی بیماران مبتلا به دیابت. انجیر در انبساط تن در معالجه کبد و تصفیه خون مفید، در مورد سل و سرطان هم بسیار سودمند است.

در قدیم از شیره انجیر برای تهیه پنیر استفاده می‌شده است. انجیر میوه‌ای می باشد که تمام خواص قندهای طبیعی را داراست و می‌توان برای کودکان از شیره آن استفاده کرد. بعضی از مرباهای آماده و بهداشتی هم از شیره انجیر تهیه می‌شود. خاصیت ملین بودن انجیر مربوط به دانه‌های این میوه بهشتی است که در صورت تمایل می‌توان آنها را خارج کرد. تاثیر این دانه‌ها در رفع تب قابل توجه می باشد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *