۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳
تکنولوژی و فناوری

احراز هویت غیرحضوری در کارگزاری آگاه (راهنمای کامل)

کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه یک کشور، تاکنون اقدامات فراوانی را برای تسهیل فرآیندهای ثبت نام و معاملات انجام داده است. فراهم کردن امکان ثبت نام همزمان در سامانه سجام و سایت کارگزاری، انتشار نسخه‌های مختلف اندروید، ios و وب نرم‌افزار آساتریدر و… نمونه این خدمات هستند. هم‌اکنون نیز با توجه به حرکت سریع جامعه به سمت استفاده از خدمات آنلاین، امکان احراز هویت غیرحضوری برای ثبت نام در این کارگزاری فراهم شده است.

از این پس همه کاربران می‌توانند پس از سجامی شدن و دریافت کد بورسی، احراز هویت مربوط به کارگزاری را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام دهند.

 

 

 

 

 

مراحل احراز هویت غیرحضوری در کارگزاری آگاه

در ادامه مراحل انجام احراز هویت غیرحضوری در کارگزاری آگاه را با هم مرور خواهیم کرد.

۱- وارد سامانه ثبت نام کارگزاری آگاه به آدرس  ex.agah.com شوید و طبق تصویر زیر روی گزینه «ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان» کلیک کنید.

ورود به سامانه آگاه اکسپرس۲- گزینه «ثبت نام جدید» را انتخاب کنید.

ثبت نام در آگاه اکسپرس۳- کد ملی و کد امنیتی را وارد و سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

وارد کردن کد ملی۴- در این مرحله کد تاییدی به شماره همراه ثبت‌شده در سامانه سجام ارسال می‌شود. کد را وارد و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. در صورت عدم دریافت کد طبق تصویر می‌توانید گزینه «ارسال مجدد کد» را انتخاب بفرمایید.

وارد کردن کد تایید سجام۵- همان طور که در تصویر می‌بینید، تمامی اطلاعاتی که در سامانه سجام درج کرده‌اید، در این صفحه قابل مشاهده است. در صورت صحت اطلاعات، بخش «صحت اطلاعات وارد شده را تایید می‌نمایم» را تیک بزنید و روی گزینه «ادامه ثبت نام» کلیک کنید. دقت داشته باشید که در صورت تایید اطلاعات، امکان ویرایش آن در آینده وجود نخواهد داشت. همچنین در صورت نیاز به ویرایش، تنها می‌توانید گزینه‌های «محل تولد» و «محل صدور» را تغییر دهید.

تایید اطلاعات برای احراز هویت غیر حضوری آگاه

۶- طبق تصویر، در این مرحله اطلاعات شامل نام و نام ‌خانوادگی به صورت غیر قابل تغییر نمایش می‌یابد و دیگر اطلاعات شامل: استان محل اقامت، شهر محل اقامت، شماره تماس و آدرس ایمیل باید ثبت شود. (دقت داشته باشید شماره تماس و آدرس ایمیلی که برای ثبت نام در آگاه درج می‌کنید، نمی‌تواند تکراری باشد. بنابراین اگر با شماره تماس و آدرس ایمیلی که در سامانه سجام درج کرده‌اید قبلا در آگاه عضور شده‌اید، از تلفن و ایمیل جدید استفاده کنید.) در ادامه نام کاربری و رمز عبور را انتخاب کنید. (این دو مورد را به خاطر بسپارید، چرا که برای ورود به سامانه معاملاتی، بآشگاه مشتریان و… از همین نام کاربری و رمز عبور استفاده خواهید کرد.) سپس در بخش نحوه آشنایی با کارگزاری آگاه، یکی از گزینه‌ها را انتخاب و کد امنیتی نمایش یافته را وارد کنید. با انتخاب گزینه «ادامه ثبت نام» به مرحله بعد هدایت خواهید شد.

نام کاربری و رمز عبور در آگاه اکسپرس

۷- در صورتی که در مرحله قبل شماره تماس را ویرایش کرده باشید، طبق تصویر زیر کد تایید جدیدی برای‌تان ارسال خواهد شد که به مدت ۳۰ دقیقه معتبر است. این کد را در کادر مربوطه درج و گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. در صورت عدم دریافت کد، طبق تصویر روی «ارسال مجدد کد فعال‌سازی آگاه» کلیک کنید. (دقت داشته باشید این مرحله تنها برای افرادی که شماره تماس را ویراش کرده‌اند، نمایش خواهد یافت و در غیر این صورت مستقیما به مرحله ۸ هدایت می‌شوید.)

ارسال کد جدید۸- کنار شماره حساب نمایش‌یافته، گزینه انتخاب را تیک بزنید و روی «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

انتخاب شماره حساب در آگاه اکسپرس

۹- در این مرحله می‌توانید تصاویر مدارک شناسایی خود را بارگزاری و سپس گزینه «ادامه ثبت نام» را انتخاب کنید. (انجام این مرحله اختیاری است.)

بارگزاری مدارک برای احراز هویت غیر حضوری آگاه

۱۰- در این بخش کد تایید ۵ رقمی را، که از طرف سامانه سجام ارسال می‌شود، در کادر مربوطه درج و روی «ادامه» کلیک کنید. در صورت عدم دریافت کد، طبق تصویر گزینه «ارسال مجدد کد تایید سجام» را انتخاب بفرمایید.

وارد کردن کد تایید سجام

۱۱- در این مرحله گزینه «متن قرارداد را خواندم و تایید می‌کنم» را تیک بزنید. سپس کد امنیتی نمایش‌یافته را در کادر مربوطه درج و روی «درخواست رمز» کلیک کنید. (در صورت تمایل برای مطالعه متن قراردادها می‌توانید طبق تصویر از طریق کلیک روی کلمه «اینجا»، فرم‌های مربوطه را دانلود کنید.)

تایید قرارداد در آگاه اکسپرس

۱۲- رمز ۷ رقمی دریافت‌شده از طریق پیامک را در کادر مربوطه درج و سپس روی «امضا قرارداد» کلیک کنید. (در صورت عدم دریافت رمز  طبق تصویر روی گزینه «ارسال مجدد رمز امضا» کلیک کنید.)

امضای قرارداد احراز هویت غیر حضوری آگاه

۱۳- با مشاهده تصویر زیر، احراز هویت غیرحضوری شما در کارگزاری آگاه با موفقیت به اتمام رسیده است و حداکثر تا ۵ روز کاری آینده حساب کاربری‌تان فعال خواهد شد.

 

 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *